Inlägg från: Färna |Visa alla inlägg
  • Färna

Elitserien 2010 / 2011 !

Så, då har äntligen hockey säsongen dragit igång igen!

Har kan alla som vill prata om ES 10/11 samlas och prata om omgången som varit/som kommer och om det kommande slutspelet samt kvalserien.. :)

Hoppas vi blir många!:D 

• Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !
  • Färna

AIK tog sin första trea idag genom att KROSSA Madonna IF i årets första Stockholmsderby!

Hej Dif, ni är skit!
    Vi är AIK och VI ÄR TILLBAKA!!!

En sak till lillebror - NI ÄR SÄMST I STAN!!!!!!!!

• Färna

Tyvärr så orkade vi inte med plagiaten från Lappland idag!:(

Jag förstår inte en sak! Har dom ingen heder, tradition eller klubbkänsla i Skellefteå? Pinsamt att inte vilja kalla sitt lag för de fullständiga namnet, förstår inte hur dem tänker...

Hoppas på en ny trea mot Luleå hc!

• Färna

Vet mycket väl att Skellefteå inte ligger i Lappland! Vet även att det bara finns ett AIK!;)

Angående Luleå så kan du faktiskt ha rätt, men krossa kommer dem nog inte göra! Se bara hur de gick för Madonna IF att krossa oss!

AIK är ju störst (i Sverige!) bäst (lag högst upp i nästan allt!) och vackrast (vilken förening kan mäta sig med AIK i Sverige? Ingen!

• Färna

Klart alla tycker de, men de finns bara ett lag som verkligen är det!;> hahaha!

Det ska bli spännande att se, Luleå har öppnat riktigt bra, fick dock stryk igår så dom är nog riktigt sugna på att vinna över AIK hemma! men AIK förlorade borta mot Saik och är nog också riktigt sugna på att vinna, så det kan bli en riktigt bra match, om båda lagen vill gå för 3 poäng vill säga!

Tyvärr kommer det nog inte att se ut så i alla matcher, tror det är den typiska derbyinställningen som gjorde mycket mot Dif! Inget lag vill förlora, och AIK ville visa att dem kan!

Undrar hur mycket Difs vd ångrar uttalandet om att Dif är som Madonna nu? hahahahaha

• Färna

Förhoppningsvis! ska bli kul att se i alla fall!

Vi tog guld i sista omgången förra året och håller oss kvar genom att slå åff borta i sista omgången i år!

Jag läste idag för övrigt att SAIK är anmälda till ishockey förbundet och disciplinnämnden efter att ha kallat AIK för Gnaget i matchen i skellefte kraft arena, kommer bli spännande att se domen! dessutom kan det klassas som kontraktsbrott då det finns skrivet att saik SKA kalla AIK för AIK när dem möts!

• Färna

Ja det gör man!

Det är sant och jag tycker det är riktigt bra gjort!

Vi heter AIK och inte Solna AIK, Gnaget eller AIK Solna, däremot så blir vi kallade för Gnaget! Skellefteå heter inte AIK men använder ett varuskyddatnamn (AIK har tagit/gjort/ansökt om ensamrätt på namnet AIK, alltså enbart AIK, och fått det godkänt!) vilket ä r fel! Så dem som är barnsliga är saik i den här frågan! tror inte dem vill bli kallade för SAIK på hovet heller! För dem heter ju Skellefteå AIK, inget annat!

Har f.ö en historia om då jag satt på ett TM företag, och då kom Skellefteå AIK upp och självklart ringde jag dem.. "-välkommen till AIK!" sa den som svara, jag sa ; "-då har jag nog kommit riktigt fel?! Jag skulle till Skellefteå AIK!"
    "-då har du kommit rätt!" "-du sa ju AIK? Det finns bara ett AIK och dem finns i Stockholm....." hon svarade aldrig efter de så jag lära fråga efter kontaktpersonen som jag sökte efter!

• Färna

Haha jaa!

Hmmm! Lite jämnare blir de nog, 2-2, 3-2 efter sd eller 1-2!

Ska bli spännande att se !

• Färna

Efter en match på NHL 11 säger jag 4-3 till Gnaget! hahaha

• Färna

Haha tack!

Man kan inte köpa sig till hjärta, och Frölunda har väl ett av Sveriges bästa juniorlag? Hade jag bestämt så hade jag plockat upp lite junisar!:)

Hoppas på det sist nämnda!:) kvalserien är en pest hur som helst!:/ magsår från början till slut!:)

Svar på tråden Elitserien 2010 / 2011 !