undrande/unga föräldrar
Hej, Själv är jag 17 snart 18 och är gravid i 9:e veckan. Är beräknad slutet av Maj. Jag ska egentligen gå i 2:an nu, men då jag inte har ngn aning om vad jag vill bli så hoppade jag av. Får ta och fundera på de där..
Jag bor i hop med min kille som är 2 år äldre och han jobbar. Vi bor i en fin 2:a, ( marklägenhet ) med hund och 2 katter. Jag känner att det är väldigt lägligt med barn så här tidigt, eftersom jag ändå inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Jag kanske kommer på det efter att ha varit hemma med bebis om kanske 1,5 år.
Jag försöker se det posetiva ist. Bebis var inte planerad men vi var väl inte direkt försiktiga heller. Vi vet ju hur en unge blir till lixom. :)
Detta hjälpte säkert inte, men det jag ville säga var att man behöver inte ha ett perfekt liv för att kunna skaffa barn även om förutsättningarna kanske är bättre då. Men det finns vuxna som inte heller ha toppen bra jobb men ändå väljer att skaffa barn. Det kan du med göra. För du vet ju själv att du hinner bli klar med gymnasiet. :) Se det inte som ett hinder att du är yngre. Visst du har år på dig. Och behöver verkligen inte stressa. Men om du känner att ett barn är vad som fattas, så go for it :)