undrande/unga föräldrar
Hej! Jag och min pojkvän fick reda på att jag var gravid i somras. Vi hade länge pratat om barn och att vi ville bli unga föräldrar! Först va vi jätteglada och bestämde oss för att behålla... dagarna gick, jag måde illa, spydde konstant... grät, visste inte va jag ville :/ va helt förvirrad...De slutade med att vi gjorde abort och allt kändes jättebra efteråt! Nu i efterhand vet jag inte om de va rätt val, känner mig tom, ledsen... De känns lite som att jag bara blev lättad för illamåendets skull... De känns fel helt enkelt! Har sån ortolig barnlängtan och hade helst av allt velat bli gravid nu!
Vi båda är 18 år... Min pojkvän jobbar och jag går sista året i gymnasiet. Hade vi behållt hade vi fått barn i mars, vilket innebär att jag inte skulle kunna gå klart skolan... Skulle vi bli gravida nu, skulle jag fått vara gravid i skolan men även hunnit gå klart skolan...
Alltså, jag vet egentligen inte riktigt vart jag vill komma med dehär inlägget men har någon vart i samma situation kanske? Eller nån som varit gravid genom sista året på gymnasiet? Eller nån som helt enkelt bara vill stötta och prata, ge råd eller säga sina åsikter!
Tack på förhand :)