• callimero

Har ni vilat efter IVF eller ÄD?

Jag har tagit det ganska lugnt efter ÄP, varit ledig fram till ET 2 dagar senare. Brukar ha ganska ont efter ÄP som suttit i även vid ET, man är inte så sugen på att de ska in och peta igen. Blir rätt så mörbultad och har två gånger fått höga febertoppar på natten efter ÄP.

Annars har jag varit allt från lugn och hyfsat harmonisk (ja så harmonisk man nu kan vara i barnlöshetshelvetet) till att ha blivt uppsagd dagen efter ET. Inget har dessvärre lett till det efterlängtade plusset. Min klinik har endast rått till att leva som vanligt efter ET, minus sex och bad.

• callimero

ipanema - jag känner exakt likadant. Ingen magkatarr men totalt slut i kroppen, huvudvärk, dålig hy och oerhört trött. Gjorde ivf med tog också kortison 20 mg, Trombyl och Progesteron. Undrar om det kan bero på kortisonet? Har du trappat ner sakta?

• callimero

Ipanema, jag trappade ner från 20 mg under en veckas tid. Tror nog det är mycket psyke och att man släpper allt när man står där med det konstaterade minuset som drabbar en.

Önskar alla fick vara lediga/sjukskrivna en liten i och med ivf om man känner behov av det. Ibland undrar jag hur det skulle se ut om det var männen som gick igenom samma behandlingar? Drömmer

Svar på tråden Har ni vilat efter IVF eller ÄD?