• lilla mej

Svenska mammor i dublin??

Jag har forsokt for nagot ar sedan med en trad utan att fa manga napp, kanske alla har dragit harifran?? Men vill kolla om det finns fler svenska mammor i dublin eller wicklow (nara south dublin)? Skulle vara kul att ha lite svensktalande kompisar till min dotter. Vi bor D18, min dotter ar 15man ( jun 2009).  Hor av er :))

• Svar på tråden Svenska mammor i dublin??
  • Tesselein

Vad roligt med sa manga mammalediga mammor i Dublin! Vad har ni for aldrar/kon pa barnen?

Jag har en dotter pa snart 1 ar (om en vecka) och en obestambar knodd i magen, han eller hon lag med benen i kors under hela utraljudet sa vi far vackert vanta tills december.

Jag traffar hemskt garna andra mammor och barn, kopte bil for ett tag sen och med hjalp av gps sa hittar jag ratt bra i Dublin nu och angesten over att kora pa fel sida av vagen har slappt. Daremot korde jag pa vanster sida nar jag var hemma i Sverige i somras :)

• FVA
    Drake skrev 2011-08-22 16:35:08 följande:
    Hur gick det på intervjun?

Hon skulle skicka mitt CV vidare, men sen har jag inte hört något.

Jag har däremot fått till en annan intervju, på plats, på fredag. Då ska vi titta på boende. Vi funderar just nu på Sandyford/Dundrum - delen av Dublin. Någon som känner till något om den? Anledningen är att Green Luas går där, och kan ta min man till Trinity College, och att jag kan få jobb både i city, söder om city och i Citywest, där det verkar finnas många företag som skulle funna fungera. City West pga M50.
  • Tesselein
    FVA skrev 2011-08-30 13:41:24 följande:

Jag har däremot fått till en annan intervju, på plats, på fredag. Då ska vi titta på boende. Vi funderar just nu på Sandyford/Dundrum - delen av Dublin. Någon som känner till något om den? Anledningen är att Green Luas går där, och kan ta min man till Trinity College, och att jag kan få jobb både i city, söder om city och i Citywest, där det verkar finnas många företag som skulle funna fungera. City West pga M50.
    Sandyford/Dundrum ar jattefint! Vi forsoker hyra ut vara hus och hitta boende dar, jattefint och tryggt omrade och enkelt att ta sig in till stan. Lycka till med letandet!
  • Drake
    Tesselein skrev 2011-08-29 18:35:21 följande:
    Vad roligt med sa manga mammalediga mammor i Dublin! Vad har ni for aldrar/kon pa barnen?

Jag har en dotter pa snart 1 ar (om en vecka) och en obestambar knodd i magen, han eller hon lag med benen i kors under hela utraljudet sa vi far vackert vanta tills december.

Jag traffar hemskt garna andra mammor och barn, kopte bil for ett tag sen och med hjalp av gps sa hittar jag ratt bra i Dublin nu och angesten over att kora pa fel sida av vagen har slappt. Daremot korde jag pa vanster sida nar jag var hemma i Sverige i somras :)
    Vi har en liten dotter på 4.5 månad. Vi kom till Dublin igår och idag var jag ute och körde och det gick jättebra, däremot så hittar jag inte så bra. Funderar också på att köpa en GPS
  • ita73

Hej,

Har inte varit inne på familjeliv på länge  pga av att jag numera har en liten tjej på 13 mån som tar upp en hel del av min fritid.  Kul att det verkar vara svenska mammor som flyttar till Irland. Hoppas ni kommer att trivas :) Själv har jag bott här i 10 år ( min dotter är född här) och bor nu i Dalkey/ Glenageary och jobbar deltid inne vid Conolly station på ett svensktalande företag. Om nån vill träffas på nån lekpark tors eller fredagar så är jag öppen för förslag.

Måste göra reklam för SWEA :). Är medlem sen 7 år tillbaka och vi har ett fyllt höstprogram.  Fikaträffarna på onsdagarna är jättetrevliga och jag saknar dem nu när jag är tillbaka och jobbar.

• nyponstina

Hej alla!
    Jag har nu skapat en facebookgrupp för alla svensktalande föräldrar på Irland. Gå gärna med och tipsa andra så att vi kan få ihop ett stort gäng. Gruppen heter svensktalande mammor och pappor på Irland.

• lilla mej
    Tesselein skrev 2011-08-30 16:04:56 följande:
    Sandyford/Dundrum ar jattefint! Vi forsoker hyra ut vara hus och hitta boende dar, jattefint och tryggt omrade och enkelt att ta sig in till stan. Lycka till med letandet!
    jaaa flytta till sandyford vi trivs jattebra, vi bor i blackglen omradet, ( sandyford view ) jatte fint och barnvanligt omrade. Ska vi ordna en traff allihop?

• lilla mej
    FVA skrev 2011-08-30 13:41:24 följande:

vi bor i sandyford o trivs jattebra, finns ganska mycket for barn i omradet med. Hur gammal ar din son? Det finns ett bra creche som heter park academy i sandyford indst. Vill ni bo jatte nara luasen sa ar the beacon omradet bra. Annars dar vi bor blackglen omradet ar jatte fint och barnvanligt med, men dock ca 30 min gang till luas. 
  • Tesselein
    lilla mej skrev 2011-09-04 10:57:22 följande:
    jaaa flytta till sandyford vi trivs jattebra, vi bor i blackglen omradet, ( sandyford view ) jatte fint och barnvanligt omrade. Ska vi ordna en traff allihop?

Jag ar garna med pa en traff! Ar bilburen sa jag kan ta mig vart som helst (sa lange gps:en hittar dit vill saga)
    Nagon som har nagon bra ide om vart?
Svar på tråden Svenska mammor i dublin??