• Linda1976

Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??

Det gick upp å ner, såklart. Tror ingen tycker att det är fantastiskt 24/7. Gillade inte bebistiden direkt, jag är ingen bebismamma, föredrar henne nu som 5åring

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Hemmaföräldern skrev 2010-09-28 14:15:07 följande:
    Vad tråkigt för dig.... och framförallt för ditt barn.... hoppas att du fått stöd och hjälp någonstans med att utveckla och komma in i din föräldraroll ändå...
    Vad får dig att tro att Eisa har problem med sin föräldraroll bara för att hon tycker att första året är tråkigt? Hur inskränkt får man vara? Eisa är nog en av dem med den allra skönaste inställningen till föräldraskapet här på FL, till skillnad från alla tight asses, som bara är mamma, detta heliga moderskap.... 

Men med tanke på ditt första inlägg i tråden  Det är först efter 1-årsåldern som utmaningen börjar och sedan när syskonen kommer förstås. Som med alla nya jobb så tog det sin tid att få bra flyt på allt och hitta andra arbetskamrater som också valt att ge sina barn tid. så inser jag att du faktiskt inte kan sätta dig in i hur andra har det alls. Vaddå syskonen kommer "förstås". Jag skulle aldrig få för mig att skaffa mer än en. Vad är det för kvalificerat bullshit att man inte tillhör en familj för att man går på dagis. Stackars dig, att vara så trångsynt!
  • Linda1976

1977a: jag tror du läser in för mycket i de komentarerna.

jag tyckte inte det var så kul heller, skittråkigt mellan varven, men min dotter fick ALL uppmärksamhet. Hon var med hela tiden, jag pratade, gosade, läste för henne. Såfort hon var stabil i kroppen köpte jag en Hippychick som hon satt på å hängde med överallt.  Hon led inte av att jag saknade vuxet sällskap! 

• Linda1976
    SilverEmma skrev 2010-09-28 22:26:52 följande:
    1977a - Bara för att man tycker det är galet tråkigt att vara föräldraledig betyder inte att man struntar i ungen.
    Jo, det är klart. Man tom hatar sitt barn, är en olämplig förälder och borde inte skaffat några! Och DU! som började jobba efter några veckor - du kommer att BURN IN HELL!!!!
  • Linda1976
    SilverEmma skrev 2010-09-28 22:35:44 följande:
    Du är bara avis för att jag mådde så jävla bra och var av med avslaget så fort!!!! Skrikandes

Haha! I hate you
  • Linda1976
    Hemmaföräldern skrev 2010-09-29 10:30:52 följande:
    Om du tycker att det är jobbigt med föräldrar som väljer att ge sina barn tid så kanske du ska söka dig till en annan tråd än hemmaföräldrar, som ändå är för föräldrar som valt att stanna hemma längre med sina barn.......
    Varför tror du det? Det jag tycker är jobbigt, att folk som väljer att vara hemma 100% i flera år, är så insnöade att de tror att det är den bästa lösningen för alla barn och familjer. Jag tycker inte att 1åringar ska vara på dagis 40 h/v, absolut inte...

MEN, förskola i lagom mängd från ca 2 års ålder var enormt positivt för MIN dotter. Men du dömer ut det som att man inte vill vara med sina barn, och att barnet inte känner att det tillhör en familj, vilket är REN bullshit.

Dessutom så säger inget att detta är en tråd för hemmaföräldrar, utan den handlar lika mycket om f-ledighet. 
  • Linda1976
    Hemmaföräldern skrev 2010-10-01 21:47:03 följande:
    Ett litet p.s 62% verkar ändå förstå hur viktiga de är för sina barn och verkar ha prioriterat helt rätt och det är VÄLDIGT POSITIVT!
    Och vad får dig att tro att mammor (för du anser förmodligen att MAMMA är helig) som jobbar inte tillbringar både kvalitets-och kvantitetstid med sina barn. Finns det INGA nyanser för dig mellan att vara hemma på heltid, och jobba och träffa kompisar och inte ha tid för sina barn alls? 

Jag mår illa av din attityd. 
  • Linda1976
    Bonanza skrev 2010-10-01 21:45:08 följande:
    Herregud. Så otroligt onyanserat, okunnigt och omoget. Du infriade precis alla negativa fördomar som finns om hemmamammor utan bildning, karriär eller egentlig kunskap om något utanför det egna hemmet.
    en korrekt sammanfattning.
Svar på tråden Hur kände du för att vara hemma med ditt barn??