Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Indien genom Bfa

Miss TN skrev 2010-09-29 13:15:41 följande:
    Spännande tråd...

Jag vet att Indien genom Bfa kommer att ändra sina regler till att man måste ha varit gifta 5 år som krav. De har velat göra så tidigare med Bfa har förhandlat fram att man tidigare fick tillgodoräkna sambotiden. De inväntar att de nya reglerna ska bli klara innan de skickar ner fler familjer tydligen.

Tyvärr ställer nog detta till det för många familjer.
    Oj, vi har Indien som ett alternativ (men har inte valt land ännu) och en av anledningarna är att de inte kräver flera års giftemål. Är du säker på detta? Är det därför kötiden i landet ökat sista året? Undrar också om samma relger gäller för Indien via Adoptionscentrum - någon som vet? Kram
  • villsågärna38
    Miss TN skrev 2010-09-30 09:02:36 följande:
    Jag pratade med Bfa i Måndags och Indien vill/ska höja till 5år som gifta. Bfa väntar på att detta ska bli klart nu. Att det är anledningen till kötiden stämmer inte. Kötiden beror på många olika orsaker blandannat att det har kommit många äldre barn samt de med särskilda behov vilket gjort att de har fått söka familjer som inte stått i kön. De som då stått i kön har fått vänta längre då deras medgivande inte innefattar äldra barn eller med de särskilda behoven. De mindre och "friska" barnen är få och därför längre väntetid. Sen har det även tagit längre tid med alla papper mm. Det går inte så fort nu i Indien när myndigheterna håller på, vilket går i vågor.

Tyvärr medför ju detta att många familjer faller ur kön. Men det är ju Indien som sätter sina egna krav och detta händer ofta inom adoptionssvängarna

Indien via AC har andra krav om de även blir ändrade vet inte jag. Du får ringa och höra med dem över detta.
    Ok, tack för din info. Ska ringa AC.
Svar på tråden Indien genom Bfa