Inlägg från: Flowie82 |Visa alla inlägg
  • Flowie82

Någon mer arbetslös??

Jag kommer snart vara arbetslös, from den 4 okt. Kommer dock vara kvar och göra lite extra timmar om nån blir sjuk. Blir spännande att se vad arbetsförmedligen hittar på. Man tycker ju att dom inte borde va såå hårda när man snart är höggravid.. men men.. Tungan ute

• Flowie82
    Zepplan92 skrev 2010-09-23 15:48:10 följande:
    Jag är arbetslös och ska ha barn om två månader, får vara inskriven på arbetsförmedlingen tills två veckor innan BF och då bara delta i så kallade utbildningar och jobbmöten. Är dock sjukskriven nu pga foglossning.
    Fattar inte att alla ska vända detta mot moderaterna , deras system är bra!
    Kan man inte jobba behöver man det inte heller, då får man skaffa ett sjukintyg men annars ska man väl jobba som alla andra!
    Jo men så är det väl inte riktigt, det är många som får sjukintyg men fortfarande måste jobba Obestämd
  • Flowie82
    Zepplan92 skrev 2010-09-23 15:54:22 följande:
    Jag tycker bara det är så märkligt för absolut ingen som jag pratat med eller känner har det så, och deras system funkar inte så heller Obestämd
    Är man sjuk ska man inte jobba, det säger han själv OCH det står på deras sida, men alla tycks lyssna på Månas skrämselpropaganda Rynkar på näsan
    Blir så irriterad bara när allt sånt här vänds mot alliansen och moderaterna, kan lika gärna vara sossar som styr kommunen.
    men ändå så finns det så många som blir nekade sjukskrivning.. bara för att du inte känner nån så betyder det inte att dom inte finns Tungan ute
  • Flowie82

nej det beror säkert inte bara på fredrik, men det sitter väl några puckon som inte fattar att man faktiskt är sjuk o inte kan jobba när man har ett intyg från en läkare som man faktiskt har träffat o vet hur man mår.. jaja.. ja hoppas det blir bättring o att folk slipper lida.

• Flowie82

Ja, inatt gör jag min sista natt på jobbet och imorron blir det till att gå ner till arbetsförmedlingen o anmäla sig som arbetslös. Känns nervöst, dels för att jag är gravid och vet att jag inte kommer orka med ett vanligt vårdjobb då jag har ont av foglossning och även onda sammandragningar när jag är aktiv o gör tunga saker. Sen lider jag av social fobi och att kasta sig ut i arbetslivet är  riktigt JOBBIGT och ÅNGESTframkallande

Svar på tråden Någon mer arbetslös??