• väntar på mirakel

Någon mer arbetslös??

Någon mer som går på A-kassa eller så? Man ska ju söka jobb på heltid och kunna ta vilket jobb som helst när som helst annars får man ju inga pengar. Men det funkar ju inte längre fram när jag är höggravid. Då lär jag väl bli av med min ersättning och måste ta ut mamma dagar innan bebisen har kommit!!?!?!

Och nu har dom börjat tjata om att jag ska ut på praktik, innom vården! Och tackar jag nej till det får jag inga pengar och havandeskapspenning kan jag ju inte få när jag är arbetslös!!

Så jävla invecklat och krångligt allt ska vara......vill ju helst inte ta av mammadagarna =(

Någon mer som är arbetslös, hur blir det för er??

Älskar vår Prins(essa)
  • Svar på tråden Någon mer arbetslös??
  • Enensammamma

Du vet väl att ALLA kan jobba och att det finns jobb om man bara vill jobba va? Iaf om man frågar en moderat..

• Vestling

Jag är arbetslös och kommer få ta av mina mamma dagar innan... tyvärr...

Jag har ryggproblem innan och får heller ingen havandeskapspenning.

• väntar på mirakel

Jaa jag är rädd för att jag oxå får göra det. Kan ju försöka mygla så länge det går på arbetsförnedringen!

Älskar vår Prins(essa)
  • Flowie82

Jag kommer snart vara arbetslös, from den 4 okt. Kommer dock vara kvar och göra lite extra timmar om nån blir sjuk. Blir spännande att se vad arbetsförmedligen hittar på. Man tycker ju att dom inte borde va såå hårda när man snart är höggravid.. men men.. Tungan ute

• Vestling

Det är ju inte toppen att behöva ta av mammapenningen men ja vad ska man göra..

Haha ja man får mygla så länge man kan :P

Det beror på vilken kommun man bor i, jag hade en vän som var höggravid och hade hemska foglossningar men hon var ändå tvungen att gå på alla möten och söka jobb och alla sånna saker.. trotts att hon skulle föda inom en månad..
    Men det beror på kommun!

Vi ska försöka klara oss utan arbetsförmedligen så länge.. om en månad får vi nalla på mammapeningen :)

• April barn

Jag är arbetslös och ska ha barn om två månader, får vara inskriven på arbetsförmedlingen tills två veckor innan BF och då bara delta i så kallade utbildningar och jobbmöten. Är dock sjukskriven nu pga foglossning.
    Fattar inte att alla ska vända detta mot moderaterna , deras system är bra!
    Kan man inte jobba behöver man det inte heller, då får man skaffa ett sjukintyg men annars ska man väl jobba som alla andra!

• Flowie82
    Zepplan92 skrev 2010-09-23 15:48:10 följande:
    Jag är arbetslös och ska ha barn om två månader, får vara inskriven på arbetsförmedlingen tills två veckor innan BF och då bara delta i så kallade utbildningar och jobbmöten. Är dock sjukskriven nu pga foglossning.
    Fattar inte att alla ska vända detta mot moderaterna , deras system är bra!
    Kan man inte jobba behöver man det inte heller, då får man skaffa ett sjukintyg men annars ska man väl jobba som alla andra!
    Jo men så är det väl inte riktigt, det är många som får sjukintyg men fortfarande måste jobba Obestämd
  • April barn
    Flowie82 skrev 2010-09-23 15:51:34 följande:
    Jo men så är det väl inte riktigt, det är många som får sjukintyg men fortfarande måste jobba Obestämd
    Jag tycker bara det är så märkligt för absolut ingen som jag pratat med eller känner har det så, och deras system funkar inte så heller Obestämd
    Är man sjuk ska man inte jobba, det säger han själv OCH det står på deras sida, men alla tycks lyssna på Månas skrämselpropaganda Rynkar på näsan
    Blir så irriterad bara när allt sånt här vänds mot alliansen och moderaterna, kan lika gärna vara sossar som styr kommunen.
  • Flowie82
    Zepplan92 skrev 2010-09-23 15:54:22 följande:
    Jag tycker bara det är så märkligt för absolut ingen som jag pratat med eller känner har det så, och deras system funkar inte så heller Obestämd
    Är man sjuk ska man inte jobba, det säger han själv OCH det står på deras sida, men alla tycks lyssna på Månas skrämselpropaganda Rynkar på näsan
    Blir så irriterad bara när allt sånt här vänds mot alliansen och moderaterna, kan lika gärna vara sossar som styr kommunen.
    men ändå så finns det så många som blir nekade sjukskrivning.. bara för att du inte känner nån så betyder det inte att dom inte finns Tungan ute
Svar på tråden Någon mer arbetslös??