Inlägg från: LAMadde |Visa alla inlägg
  • LAMadde

Hur lång tid tar flyttstädning?

Vi hyr ett hus och ska flytta ut snart. Har tänkt använda oss
    av en städerska för att flyttstäda. Hon tar betalt per timme
    och vi undrar nu hur lång tid som är rimligt att hon städar?
    Jag vet inte hur många kvadrat det är. Vi har bara bott här
    i några månader så det är ju inte supersmutsigt. Är främst
    kök och 2 badrum som vi vill ha skinande rena.

Är somsagt ett litet kök och 2 små badrum. En glasdörr som ska putsas.
    Vardagsrum och 3 sovrum. Hur många timmar borde
    det ta om 1 person städar?

• Svar på tråden Hur lång tid tar flyttstädning?
  • LAMadde

Dom ska hyra efter oss va jätteförvånade när vi sa att vi ska anlita folk som ska städa, så dom verkade inte så jättepetiga med hur det ser ut när dom flyttar in dagen efter vi flyttar ut. Men vi vill ändå att det ska va fint.
    I rummen är det ju bara dammsigning och skurning av golv som behövs. Men i köket vill ja gärna att det
    ska va rent bakom och i spisen (som btw inte va rengjord när vi flyttade in!) och i kylen. Sen är det bara dammning och lite sånt. Men vad kan det ta.. MAX  9-10 timmar väl..? Men ja tror inte ens det borde ta så lång tid..?

• LAMadde

Jag är väldigt delad ang städningen. För det va inte 'flyttstädat' när vi flyttade in. Och det var då husägarna som anlitat en städfirma. Det va inte skurat i spisen, kylen va inte ren, fönstrena va smutsiga. Nu ska nya hyresgäster flytta in o husägarna är inte i sverige så det är mellan oss o dom som ska flytta in. Jag tror inte vi ska putsa alla fönstrena, bara en dubbel glasdörr. För det va inte putsat när vi flyttade in. Jaja, vi räknar med att det tar en hel dag så borde de väl räcka.

• LAMadde
    Miew skrev 2010-09-23 14:34:12 följande:
    Varför klagade ni inte då? Då hade ni kunnat anlita städare och de som bodde innan hade fått betala. Om de som flyttar in nu int eär nöjda så kanske de gör så.
    Vi klagade o dom som äger huset sa typ 'jaja' o vi orkade inte bry oss för det va ju inte snuskigt.
    Jag har nu bokat in 2st städare och dom sa att det borde ta ca 6tim ink. fönsterputs,
    så nu får de nya hyresgästerna det rent o fint.
Svar på tråden Hur lång tid tar flyttstädning?