Inlägg från: jazzkatten |Visa alla inlägg
  • jazzkatten

Funkar Sova Hela Natten (Anna Wahlgren) verkligen på ALLA barn?

Jag är generellt skeptisk till "mirakelmetoder" och standardmetoder som påstås funka på alla barn, eftersom det känns orealistiskt att EN specifik metod skulle fungera på alla barn fastän de är så olika. MEN: det jag har läst om Sova Hela Natten-kuren (SHN) av Anna Wahlgren, av föräldrar som testat, är i princip enbart positivt. Jag har också läst mycket negativt om metoden men det verkar vara av folk som inte prövat det själv utan är emot metoden som sådan. Av dem som faktiskt prövat har jag bara läst hur fantastiskt det är, nu sover lillen/lillan hela natten från 19-07 osv. Så därför undrar jag: finns ni som provat SHN och inte lyckats alls? Eller fungerar denna metod verkligen på ALLA barn? Skriv gärna mer detaljerat om hur det gick. Omröstningen är alltså bara för er som faktiskt har försökt er på denna metod.

(Jag har inga planer på att testa metoden själv på min dotter. Jag är bara nyfiken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-22 19:58
    sjutton också, skulle ju legat under "Sömn/Dygnsrytm" och ingen annanstans! Ja ja så går det när man har bråttom!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Funkar Sova Hela Natten (Anna Wahlgren) verkligen på ALLA barn?
  • jazzkatten

det jag har läst om har varit "en natts jättemycket skrik, andra natten mycket bättre och från tredje natten sover de hur bra som helst". Typ. Om man får hålla på en månad får man nog räkna det som att det inte funkar.

Svar på tråden Funkar Sova Hela Natten (Anna Wahlgren) verkligen på ALLA barn?