• Odetta

moderkakan i framvägg = ont i "magen"?

Hej!

Jag är gravid i v21 och väntar femte barnet men är lite förundrad över en sak....

Denna graviditet är min första då jag har moderkakan i framväggen, altså utåt. Alla andra gånger har jag haft den mot bakväggen. Nu undrar jag...

Kan det finnas ett samband mellan att ha moderkakan fram och att jag får ont i tarmarna???

Altså....jag får ont som när tarmarna är upprörda som vid tex diaree, men jag har ju inte det (inte förstoppad heller). Kan det vara så att tarmarna blir ömma för att bebisen sparkar mot dem??? Nu finns ju inte moderkakan som skyddande lager liksom

Kom på det nu när jag satt här och kände att bebisen bökade runt en massa och i samma stund fick jag sådär ont igen. Sedan lugnade bebisen ner sig och det onda försvann....

Är det någon med som upplevt detta? Någon som haft moderkakan både fram och bak som märkt denna skillnad???

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Svar på tråden moderkakan i framvägg = ont i "magen"?
  • Odetta

ingen?

• Odetta
    anja1661 skrev 2010-09-22 19:02:58 följande:
    jag har moderkakan i framvägg men känner inte igen det du beskriver.....är i v.37 nu

Grattis till nästan i mål

Någon mer?

• Odetta

verkligen ingen?

• Odetta
    bebi3 skrev 2010-09-23 14:40:24 följande:
    jag har haft moderkakan i framvägg båda mina graviditeter. denna vet jag inte ännu för det är så tidigt;) men jag tror inte det har något sammanhang alls.
    Nej, det verkar nästan så Mh...ska träffa BM om 2 veckor...ska fråga henne då. Tycker det känns obehagligt när det blir sådär...känns så annorlunda liksom.
  • Odetta
    Vestling skrev 2010-09-23 15:01:20 följande:
    Jag har moderkakan i framvägg och kan inte heller känna igen mig i vad du skriver!
    Hoppas du får ett svar!
    Ja...jag börjar fundera på om jag kanske börjat få sammandragningar, att det är _det_ som känns. slog bort den funderingen först för efter 4 fullgångna graviditeter tycker jag att jag borde veta hur en sammadragning känns.... men ja...kroppen blir ju mer sliten för varje barn.
  • Odetta
    Little me skrev 2010-09-27 08:15:21 följande:
    TS och ni andra som haft mer ont: Har ni kunnat ha mammabyxor över magen?
    Själv har jag bara valt att ha byxor under magen
    Jag har mammabyxor som går under magen förutom ett par, men dem sitter inte åt. tycker inte om när det trycker över magen alls, men det har jag inte gjort i mina tidigare graviditeter heller.
Svar på tråden moderkakan i framvägg = ont i "magen"?