Scarlet skrev 2010-09-28 21:04:28 följande:
Jag har inte adopterat, men jag bor i England och har goda vanner som velat adoptera. Men till slut bestamde de sig for att inte gora det. Har i England finns det som sagt manga barn som antingen ar foraldralosa eller som blivit omhandertagna av myndigheterna. Internationella adoptioner ar valdigt ovanliga har, man far gora allt jobb sjalv och det kostar valdigt mycket. Myndigheterna vill ju att alla ska adoptera engelska barn istallet.
Nyfodda och sma barn blir ofta adopterade valdigt snabbt, eftersom de flesta foraldrar vill ha sa sma barn som mojligt. Alltsa ar de flesta barn som behover adopteras lite aldre och har ofta haft det valdigt jobbigt. Jag tror inte att de de engelska myndigheterna skulle ga med pa att adoptera bort storre barn till Sverige, de kan ju inte spraket etc. Dessutom ar det mycket fokus har pa att adoptivforaldrarna ska ha samma etniska bakgrund som barnet, och helst aven samma religion. Manga av barnen som behover adopteras ar av andra etiska bakgrunger an vita engelska.
Hoppas denna infon hjalpte lite grann! Ar som sagt inte personligen insatt men har hort mycket av mina vanner nar de gick igenom adoptionsprocessen.
Tack för din input!. Det förklarar en hel del.