• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Vad roligt att se att du skrivit Glad
    Här är allt finfint! Jag/Vi mår bra och har gjort hela graviditeten hittills. Hoppas bara nu på att FK kan höra av sig om jag får graviditetspenningen beviljad. Hoppas ju på det med tanke på många tunga lyft och en hel del aggressiva vårdtagare!¨
    Men med FK kan man ju aldrig vara säker!

Vad roligt att det verkar gå på rätt håll med Jeppe! Hoppas att ni kommer hitta tillbaka till varandra!
    Och ha ett liv tillsammans som en familj! Och så småningom kanske fler barn i framtiden Hjärta

Ha det gött i höstrusket!

Kramar

• blirmamma2012

Hej :)
    Jag fick graviditetspenningen beviljad, känns såå skönt! Jobbar till den 27:e november så bara en månad kvar! Jag, Peter och den lill* mår kanon. Går bara och väntar nu känns det som...även om tiden går fort så vill man ändå se underverket!!
    Nu i november ska vi åka till Ullared och inhandla lite grejer och jag kollar efter vagn på Blocket i princip varje dag :)
    Vad skönt att det börjar falla på plats för dig och Jeppe. Det kommer bli bra, det är jag säker på =)
    Har ni pratat om att flytta ihop igen eller ska ni vara särbo ett tag till?
    Förstår att det känns underbart att vara mamma! Hur är det med lilla tjejen?
    Många kramar!

• blirmamma2012

Magen börjar för tillfället kännas lite i vägen, när man ska sitta på huk och klä på de gamla på jobbet. Men förstår hur du menar :) Tiden rusar fram och bäst att njuta så länge man har denna förväntansfulla känslan och tiden på sig att försöka förstå att man verkligen kommer bli mamma VÄLDIGT snart! Det är beräknat till 26:e januari i papprena, (ändrade inte datumet efter andra UL) Annars enligt måtten då så skulle det bli den 24:e januari. Men den lill* kommer när det är dags oavsett vilket datum det är!

Vad roligt att Molly mår bra!
    Kul med första julen, som närmar sig med stormsteg! Det lär väl bli en hel del julklappar till lilla prinsessan kan jag tänka mig :)
    Förstår att det känns underligt med Jeppes och din relation. Tiden har ni på er så ingen mening att stressa fram något! Tiden kommer utvisa hur ni ska ha det! Ni kan bara känna efter var och en och få pusselbitarna att falla på plats! Nu har ni ju Molly som är ett fantastiskt bevis på att ni verkligen har något som binder er till varandra och med tanke på hur länge ni kämpade för att få henne så måste trots allt någon grundkärlek finnas där!
    Jag hoppas ni kommer hitta tillbaka till det ni en gång i tiden såg hos varandra och kan börja bygga på det igen!

Ha det kanon! Ta hand om Molly och framförallt dig själv
    Kram

• blirmamma2012

Oh shit är det så länge! Jag trodde inte alls det var så länge! Du har varit ett otroligt bra stöd på resans gång! Inte så många människor man får en så bra kontakt med genom att bara svara/lägga upp en tråd på familjeliv ;) Jag är glad att jag fått lära känna dig här!

Ha det gott!
    Kram

• blirmamma2012

Hej!
    Ja det är verligen roligt att vi lärt "känna" varandra! Absolut ska vi ses i sommar tycker jag! Med de små underverken som vi absolut inte trodde vi skulle ha fått under 1 och ett halvt års tid :) Lyckan är total :)

Kram

• blirmamma2012

Hej =)
    Idag jobbade jag sista dagen på väldigt lääänge! Känns skönt men också lite konstigt att inte gå till jobbet på måndag! Men nu ska jag verkligen njuta av december, advent, jul och sista tiden som gravid :)
    Hur är det med er?

Kram

• blirmamma2012

Hej Glad
    Vi mår kanon! Men väntan börjar bli tråkig, vill ha min skatt ute nu! Men visst bra om det blir på 2012-talet istället! Imorgon åker vi till Ullared för att köpa en massa bebisgrejer! Ska bli kul!
    Tyvärr ingen snö än...julkänslan är ganska avlägsen, men jul blir det ändå Tomte
    Vad bra att din lilla guldklimp växer som hon ska! Hur är det mellan dig o Jeppe nu för tiden?
    Ha det så gott!
    Kramar

• blirmamma2012

Hej!
    Det blev några fynd, inte så mycket unisexkläder tyvärr, men tänkte kolla på mellandagsrean! Förhoppningsvis sänks priserna lite nu efter jul! Är ute efter en teddyoverall som jag inte hittade i Ullared.
    Har noll julkänsla hittills så har inte ens fått fram några tomtar ännu, men idag eller imorgon får jag plocka fram lite, det kommer några små små flingor snö just nu, men inget som lägger sig. Jag håller tummarna för att det ska snöa mera så det ligger till jul!
    Med mig är det bra, lite småjobbigt att inte vara så rörlig som man vill. Men jag ska inte klaga, har verkligen haft en toppengraviditet.

Hur mår lilla Molly? Härligt att se henne nu vid sin första jul :)
    Vad roligt med ny lägenhet. Men ni ska inte flytta ihop igen då du o Jeppe?
    Tråkigt att det inte känns helt rätt mellan er! Hur gör ni nu vid jul? kommer ni fira något tillsammans?
    Hoppas ni får en toppenbra jul!
    GOD JUL till dig med!
    Kram

• blirmamma2012

Hej vännen!
    Här är allt bra, idag har jag varit och inhandlat lite kläder till "pyret" på julrean. Så nu ska snart bb-väskan packas. Så nu tror jag vi skaffat det mesta inför bebbens ankomst :)

Du verkar inte haft det så roligt under julen. Hoppas att du får klara besked från Jeppe hur han vill ha det. Men det verkar som att ni inte riktigt strävar åt samma håll och då kanske det bara tar en massa onödig energi att vänta på att han ska bestämma hur han vill ha det!
    Hoppas iallafall att du snart känner dig piggare och kan gå vidare med eller utan Jeppe! Du har iallafall fina Molly som finns med dig oavsett!

Skönt att höra att Molly iallafall mår bra och växer så det knakar

ha det gott!
    GOTT NYTT ÅR om vi inte skriver något här innan 2012!

Kramar i massor, håller tummarna för att 2012 kommer bli ett bra år för oss alla!

• blirmamma2012

Hej!
    Jag hoppas att din nyårsafton och starten på det nya året har varit bra! Hoppas du och Jeppe fick tid att säga och känna efter hur ni i framtiden ska ha det!

Förstår att det ska bli roligt att flytta in i den nya lägenheten. Skönt att få något mer permanent och kunna fixa ett fint barnrum till lilla Molly Hjärta

Kramar till dig o Molly ta hand om er nu!

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.