• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Jag håller verkligen tummarna för att det blir ett Plus  för dig/er Rocky! Hur går det med utredningen för er del föresten? Vad kommer ni få för hjälp?

Hoppas ni har haft en bra helg!
    Kram

• blirmamma2012

Halloj!
    Nu Rocky är det ju inte många dagar till bim! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det blir ett Plus nu!

Vi mår bra här! Peter är överlycklig och det värmer verkligen att se honom så här! Självklart är jag också svävandes på moln, men känner fortfarande oro över att något går snett! Men tröttheten ska ju vara ett säkert tecken på att det är bra och trött är jag ju nästan hela tiden så det är väl positivt Skrattande Mår illa emellanåt men har bara kräkts vid några få tillfällen.
    Jag vet ju inte riktigt säkert vilken vecka jag är i men enligt barnmorskan är jag nu i vecka 11. Får väl se på ultraljudet sen om det förflyttas BF.
    Har gått upp en del redan, känner att byxor och så spänner, men visserligen äter jag mer mat! Känner mig hungrig nästan jämtObestämd Så jag hoppas att det inte ökar i denna takten då lär jag sluta på 125 kg eller nåt! Men men jag tar dag för dag och hoppas på att vårt underverk vill stanna hela vägen ut!

Hur länge har du kvar nu till BF Edgirl?

Kramar {#emotions_dlg.flower}

• blirmamma2012

Rocky: Jag fick nästan en tår i ögat när jag läste att den förbaskade tant röd var på G nu igen Demon Finns det inga kosttillskott eller några andra kostförändringar man kan göra för att det ska gå lättare att bli gravid. För något år sedan tipsade någon mig om Rosenrot och Omega 3, men om det verkligen hjälper det vet jag inte! För mig gjorde det att inte!
    Vi finns här och kommer stötta dig hela vägen tills du/ni också kommer lyckas plussa! Hjärta

Edgirl: F*n vad roligt att det är så nära!! Man vill ju verkligen att h*n ska komma nu, nu, nu! Jag är nästan lite nervös för din skull...hoppas att förlossning och allt kommer gå bra! Känner du dig lugn inför förlossningen?

Kramar!

• blirmamma2012

Hej på er!

Jag är så spänd för din förlossning ska du veta Edgirl. Skönt att veta att din mamma finns där hos dig! Vad häftigt att du snart är mamma Hjärta Så länge som du väntat på detta! Jag håller alla tummar och tår för att det ska bli en bra förlossning! 
    Kommer Jeppe att vara med på förlossningen, har han sagt något om det?

Rocky: Jag vet inte hur det funkar med Rosenrot efter ÄL, men det finns några trådar om olika sorters hälsokost man kan kika in på här på FL. Bidrottning gelé är också något preparat en del använder, men jag är dåligt insatt i vad det hjälper för om det är att få igång ÄL eller lättare bli gravid?!

Vi har berättat för några av mina släktingar då vid midsommar! 3 kompisar till mig vet om det och mina syskon m familj. Min ena brorson trodde inte på mig när jag sa att hans ska få en kusin, "Fan vad du ljuger Annika" Sa han istället! Så han blev nog en aning chockad Flört 

Jag har varit väldigt öppen med att vi haft svårt att få barn så det är många som vet att vi skulle påbörja hormonbehandling nu under sommaren...på jobbet är det därför en del som frågar hur det går med utredning och om jag börjat äta hormontabletterna ännu! Jag känner att jag gärna väntar med att berätta om den fantastiska nyheten på jobbet till efter semestern, annars vet hela arbetsplatsen om det inom några timmar (jobbar på ett äldreboende med 45 kärringar, djungeltelegrafen går ganska fort om något nytt händer) Så därför väntar jag och säger istället till de som frågar att vi ska börja med tabletter under semestern!

Jag går på semester v. 29, det ska bli sååå skönt! Är riktigt trött på jobbet just nu! Känns gott att man förhoppningsvis bara jobbar till slutet av november och kan gå på havandeskap, sen.

Oj blev ett ganska långt inlägg!
    Ha det gott, ta hand om er mina vänner!

Kramar         

• blirmamma2012

Hej på er!
    Edgirl: Jag tycker absolut att Jeppe bör få vara med. Han kan trots allt finnas som stöd, bara för att ni inte är tillsammans längre så känner ni ju varandra ändå! dessutom kan det ju bygga upp något mellan er igen också!
    Då det skulle vara så att du skulle bajsa ner dig så lär han förmodligen inte märka det, dem torkar bort innan han märker det! Du kan ju säga att han får stå uppe vid ditt huvud och hjälpa dig under förlosssningen och inte titta "där nere"
    Jag hoppas ni kommer fram till något vettigt som ni båda känner er bekväma med!

Japp jag äter Folsyra!

Skönt med sovmorgon, själv så jobbar jag ganska många 7:00-16:00 pass så jag är verkligen avundsjuk på din sovmorgon känner mig som en zombie!! Trodde aldrig man kunde känna sig så här trött!!

Kramar!

• blirmamma2012

Vad roligt att höra att det gick så bra när ni träffades! Jag håller mina tummar hårt för er nu...kanske det blir ni snart igen ändå Glad
    Han kanske blev rädd för allt som hände omkring er just då! Ni har ju gått igenom så otroligt mycket och jobbigt  tillsammans så det kanske inte fanns tid att tänka förrän spänningarna släppte och du var gravid! Nu inser han kanske vad han kan gå miste om...det är ju inte varje dag man ska bli pappa!
    Hoppas detta nu kommer gå bra!

Varför skulle du sluta med Folsyra? Jag trodde man skulle äta dem under hela graviditeten!

Detta året känns det verkligen skönt att få gå på semester! Hade kunnat tänka mig att vara hemma 6 veckor!! Men man ska väl inte klaga....det är ju inte länge kvar tills jag kommer vara hemma på heltid ett bra tag framöver Hjärta 

Kram

• blirmamma2012

Hej!
    Imorgon jobbar jag sista passet, sen har jag SEMESTER Cool!!!!

Herregud Edgirl, har du fått än eller? H*n kan ju komma när som hellst nu!
    Ja detta äret blev verkligen annorlunda! Om bm och min beräkning nu stämmer så har jag gått in i v. 13 idag! Känns såå skönt! Men jag är fortfarande orolig för missfall...men men det går väl över ju längre tiden går! Hoppas jag!!

Hoppas ni har det bra!
    Kram

• blirmamma2012

MÅNGA TUSEN MILJONER GRATTIS! Detta var den bästa nyheten! Så roligt för er. Jag hoppas att ni alla 3 mår bra! Kan du inte skicka eller lägga upp bild på den lilla prinsessan? Gud vad kul jag får gåshud och har ett stort leende på läpparna när jag läser detta!
    Nu börjar livet för er! Hjärta
    Många grattis som sagt och hoppas ni mår bra!

Kramar i massor!!

• blirmamma2012

Såå underbart söt hon är lilla Molly Solig
    Blir så glad för er skull. Hoppas nu bara att det kan bli en nystart mellan dig och Jeppe! Jag håller mina tummar för er!

Lycka till nu när du är hemma med din lilla familj!

Många kramar Hjärta

• blirmamma2012

Hej på er!
    Ett tag sedan jag skrev, jag är på semester så har inte suttit vid datorn så mycket precis! Hoppas ni alla mår bra i tråden!

Tack jag mår bra...har varit otroligt trött nu under senaste veckan, kunnat somna nästan stående. Den 2:e augusti ska vi på kontroll och få höra hjärtljuden, det ska bli roligt, pirrigt, spännande jag alla möjliga känslor har man inom sig!
    Jag har gått upp en del i vikt och känner mig som en uppsvälld ballong emellanåt, men njuter av att äntligen vara gravid Glad

Vad roligt Edgirl att det verkar kunna bli något mellan dig och Jeppe igen. Ta det bara lugnt och lyssna på varandra så kommer det säkert att gå bra. Låt tiden hjälpa er!

Hur går det för er Rocky? Jag håller mina tummar...det hoppas jag du vet!

ha det så bra tjejer ta hand om er!
    kramar

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.