• S  a  r  a  h

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej Hej! Får jag hoppa in här med?? Är en 23 årig tjej som jätte jätte gärna vill ha en liten knodd med min älslade fästman,mitt allt som jag vart med i över 3 år..! Dock har jag svårt att bli gravid, vilket jag vet sen tidigare erfarenhet då jag och min exman försökte bilda familj ett bra tag när jag var 18-19, (gifte mig ung ).. så denna gång sökte jag/vi hjälp efter så inte lång tid av försökande.. Vet ju med mig sen innan att jag har pcos, men enligt en del av dom proverna vi har tagit redan och enlig vul så har jag tydligen inte så jätte kraftig pcos, dock har jag väldigt mycket jobbig behåring och jag har kraftig bukfetma. det beror oxå mycket pga att jag 2 andra sjukdomar som förstör för mig, en mjukdelsremuatism som heter dercum o grundar sig i fettcellerna o gör det svårt med mat o vikt och en kronisk mag o tarmsjukdom som krånglar till det met mat rejält då jag får smärtor efter intag av mat som gör att jag får kraftiga kramper o måste gå på toa o får ut väldigt mycket som i sin tur resulterar till att ja blir väldigt fort hungrig igen.. så jag har lite att kämpa mot.. mitt mål är väl att gå ner ca 35 minst i allafall så att jag kommer på bmi 35 vilket är taket för ivf här sa vår läkare..Spermaprov har vi tagit o det var okej.. nu väntar jag bara på det sista provet jag ska ta på mensdag 21 som visar om ja har haft ägglossning eller inte, hon trodde enligt vul att ja kunde ha haft det så vi får väl se.. har ja inte det så är det pergotime som gäller.. jag har dock tur som i sådanna fall kommer bli beviljad det trots min överviktg och problematik.. till min fördel är att jag har regelbunden mens och det är väldigt skönt då jag förstått att en hel del som har problem med att få barn inte har mens heller .. de va lite om mig:)
  • S  a  r  a  h
    grattis grattis grattis akinna till graviditeten! du måste vara sååå lycklig!!
Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.