• Joel4ever

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej!
    Har läst hela tråden och är tagen av era berättelser. Sitter i samma sits. Jag och min man har försökt bli gravida i snart 2 år utan att ha lyckats. Anledningen till att jag började läsa tråden var att jag oxå behöver gå ner ett antal kilo för att göra eventuella IVF försök, närmare bestämt 20-25 för att komma under 30 BMI.

Vi har börjat fundera på att göra ett första besök för utredning men jag känner att nog vill gå ner kilona först så att utredningen och eventuella IVF försök stannas upp. För jag tror inte jag pallar att behöva gå ner då utan de e bättra att göra det innan. Vill ju heller egentligen inte ha för mycket övervikt vid en framtida graviditet.

Grattis Edgirl till plusset! Hoppas också att allt går vägen.

Nu hoppas jag att jag ska ha inspiration och motivation och lyckas gå ner mina kilon.

• Joel4ever

Härligt! Bra jobbat. Jag ska också sätta igång efter nyår. Jag och två kompisar funderar på att köra tillsammans, så jag hoppas att det kommer bli bra. Känner mig lite lagom laddad. Är rädd för att bli för laddad som man blivit alla andra gången man försökt att gå ner. Man är alltid så himla överoptimistisk när man ska börja med en ny bantingsmetod. Givetvis måste jag vara taggad men måste ändå hålla fötterna på jorden.

Lycka till och har en mysigt jul och nyårshelg / Kram

• Joel4ever

Jag har eventuellt fått en lite sen julklapp. Jag tror jag är gravid =) Jag har tagit tre stycken graviditetstest från testlagret och alla visa en svagt men synligt streck. Nu har jag köpt ett clearblue digitala grav.test som jag ska testa imorgon. Jag kan inte fattta det vågar inte tro att det är sant. Har läst om så många som fått posivtivt och sedan fått tidigt missfall. Första gången jag får ett positivt utslag på ett test. Snälla, håll tummarna för mig =/

Kram

• Joel4ever

Tackar! Ja det känns helt konstigt. Fattar inte alls, går och tänker på det hela tiden och vill ropa ut till alla. Ringde BM idag och fick en tid den 26/1 för ett första besök, det e bara så lååååång dit, kan ju inte tänka på annat. Nu får vi bara hoppas att det lilla knytet stannar kvar.

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.