• Direkt76

Svaga test flera dagar i rad. Kan det gå bra ändå?

Har fått svaga positiva streck på testlagret fyra dagar i rad nu. Från bim-1 till idag, bim+3. Har inte blivit starkare. Hcg ska ju dubblas var 2-3:e dag men det verkar inte göra det för mig.

Vid förra grav i augusti testade jag tokstarkt positivt på bim+3 (blev tyvärr mf 7+1).

Nån som haft så men inte blivit missfall?

Vet att det är bara att vänta och se i den här branschen men skulle vara intressant med lite info ändå.

• Svar på tråden Svaga test flera dagar i rad. Kan det gå bra ändå?
  • BebisiFebruari

Jag vill absolut inte vara negativ men du ber om både bra och dåliga erfarenheter

Jag testade innan jag blev gravid med sonen med just testlagrets test, testade 5 eller kanske tom va 6 dagar i rad (va ett par dagar efter bim som första testet gjordes och sen varje dag) och fick svagt positivt man såg klart och tydligt ett streck men det va svagt.
    Gick till gyn ca 2 vecka senare för att se att allt va ok och för att få veta mer exakt hur långt gången jag va eftersom jag hade väldigt oregelbunden mens efter p-piller stopp och jag va INTE gravid.

Hoppas verkligen att du inte råkar ut för samma sak som jag utan att du får ett härligt positivt test när du testar igen, håller mina tummar :) Lycka till!

• Direkt76

Grattis till sonen! :)

Testade du nåt mer hemma efter de här 5-6 dagarnas testande? Var det isf neg? Fick du blödning sen som att det var missfall? Vad fick du förklaring till dina positiva tester? Många frågor :)

• BebisiFebruari

Tack!

Nej! jag gjorde faktiskt inget mer test hemma sen för dom testet jag gjort va dom jag hade hemma och läkaren sa ju att jag inte va gravid så jag litade på det.
    Jag fick ingen blödning förrän ca 1-1½ vecka efter jag varit hos läkaren, dom tyckte det va jätte konstigt att jag fått positiva test eftersom jag inte va gravid.
    Jag va så chockad och ledsen så jag gjorde faktiskt ingen vidare efterforskning om testen mer än att jag läst att flera fått positivt på testlagrets stickor och inte varit gravida.

Men jag önksar dig verkligen lycka till, skulle du testa i morgon igen? Och isf provar du ett annat märke då eller testlagret igen?

• Direkt76

Tack för ditt lycka till! Ja, jag ska testa med CB i morgon igen, är på bim+4 då. Tar ett testlagret också igen för att se om det blir starkare.

Det som talar för att det inte är spökstreck är att jag fick neg bim-5 och bim-4, sen dök det upp ett yttepyttestreck bim-3 som sen blev lite starkare bim-2, -1 och på bim, sen har det planat ut och hållit sig på samma nivå.

• BebisiFebruari

Oki.. dessa spökstreck har ingen färg utan är mer gråa så om ditt test streck är i färg så är det ingen spökstreck.

Uppdatera gärna i morgon när du testat så man får höra hur det gått för dig

• Julia08
    Momaroria76 skrev 2010-09-20 13:42:29 följande:
    fler med erfarenhet av detta? måste inte vara när det gått bra, vill även veta när det inte gått bra.
    De gånger jag har plussat svagt så har jag fått missfall (3 gånger)... Håller tummarna för att det går bättre för dig!
  • Direkt76

Hur länge testade du svagt, när kom missfallen? (behöver inte svara om du inte vill)

• Direkt76

Fortfarande svaga test, nu på bim+4. Tog ju även ett CB nu i morse och det var svagt positivt det med, svårt att få med på bild, fick trixa lite med den, syntes mer precis efter att jag tagit testet men jag glömde att fota då, kl var 4...

Gjorde en sammanställning av testerna (ja jag lägger för mycket tid på detta men jag ska börja jobba igen 1/10 så då blir det nog bättre Skäms). Dagens test, bim+4 ser svagare ut på bilden men det är lika som dom andra i verkligheten, har bara inte torkat som dom andra.

Är väldigt inställd på att det inte är som det ska eftersom att det inte blir starkare.

• Just me

Hej Glad Jag tycker absolut att det ser ut som om du skulle vara gravid.. tycker att det skulle vara konstigt om de visade " spökstreck " på så många , hehe .... Det bästa är ju naturligtvis att köpa digital så slipper du tyda en massa strecken, om det finns om det e nått galet etc... Lycka till o Grattis isf!!

• Direkt76
    Just me skrev 2010-09-21 09:02:04 följande:
    Hej Glad Jag tycker absolut att det ser ut som om du skulle vara gravid.. tycker att det skulle vara konstigt om de visade " spökstreck " på så många , hehe .... Det bästa är ju naturligtvis att köpa digital så slipper du tyda en massa strecken, om det finns om det e nått galet etc... Lycka till o Grattis isf!!
    Tack! :) Nä det är nog inga spökstreck, gravid är jag allt men problemet är att dom inte blir starkare. Skulle säkert få "Gravid vecka 1-2" på digitalt CB nu men det säger inget om halten stiger som det ska tyvärr.
  • BebisiFebruari

Jobbigt läge :(

det enda man kan göra är ju tyvärr att vänta lite och ta ett nytt test om ett par dagar för att se

• rivkale

Shit nu e jag så himla orolig för missfall. Är i v 5, snart 6. Har också haft svaga test på testlaghrets, men iutan tvekan pos med cb digital. Har mått illa och hela kitten i helgen. Men imorse tyckte jag att jag mådde mindre illa än dagen innan. Och så hade jag ont i magen. Iofs kändes det väldigt mkt som förstoppning, och sedan blev det bättre eftyer att jag gått på toa. Men ändå nu känns det som att det bara inte kan bli en  bebis. Varför skulle jag ha sdn tur, en gång till? Sååå orolig nu!

• BebisiFebruari
    rivkale skrev 2010-09-21 10:58:27 följande:
    Shit nu e jag så himla orolig för missfall. Är i v 5, snart 6. Har också haft svaga test på testlaghrets, men iutan tvekan pos med cb digital. Har mått illa och hela kitten i helgen. Men imorse tyckte jag att jag mådde mindre illa än dagen innan. Och så hade jag ont i magen. Iofs kändes det väldigt mkt som förstoppning, och sedan blev det bättre eftyer att jag gått på toa. Men ändå nu känns det som att det bara inte kan bli en  bebis. Varför skulle jag ha sdn tur, en gång till? Sååå orolig nu!
    tycker absolut inte att du ska oroa dig, har du positiva test så är du gravid. det man kan undra över är om testen inte ökar i styrka vilken dom bör göra ju längre man går..
    men som jag vet så kan testlagret vara lite mysko.

har du fått positivt på det digitala oxå så försök att inte oroa dig och njut av att vara gravid 

gjorde du flera test med testlagret eller bara ett,?  
    tänkte om du såg om det ökade i styrka om du nu gjorde flera test. 
  • anja1661

jag tror att du är gravid och att det kommer gå vägen! glöm inte att det låga hcg halten har att göra med att det är tidigt i graviditeten!!

• Direkt76

tack för era svar och uppmuntran men nu börjar det göra ont och komma brunt så det var nog inte som det skulle Rynkar på näsan

• Anonym (Väntande)

Hur gick det för dig TS? Jag är i samma situation nu men med kollens tester? är osäker på bim dag men tror att det var bim 12/11. Testade positivt 9/11. Med både sticka och digitalt. Innan dess negativt. men med lite bagage så måste jag testa med stickor och se hur det ökar. Ökat något till igår eftermiddag men rätt obetydligt. Är också såklart orolig att det inte ökar mer och missfall är på gång. Med tidigare graviditeter har jag sett en ökning varje dag från att jag plussat några dagar före bim och typ en vecka framåt i tiden.. 

Svar på tråden Svaga test flera dagar i rad. Kan det gå bra ändå?