• Angelique

plus efter ivf

Kunde så klart inte vänta, gjorde ett vanligt Apotekstest nu när jag kom hem. Starkt fint streck på en gång (tom innan kontrollstrecket kom upp). Så skönt.

• Angelique

God morgon tjejer-

jo, det kom upp Gravid 3+ på CB Digital i morse. Så lättad! Inte för att det betyder att saken är biff, men ändå, så skönt. Just nu känner jag mig riktigt lugn (gäller att njuta!), ska försöka hålla kvar den känslan!!

• Angelique

Grattis Pixels! Klart pappan ska vara delaktig. Vi har gjort våra IVFer på Sophiahemmet, och jag trodde vi skulle gå kvar där. Men så kanske det inte går till. Får se när vi varit på ultraljud på onsdag. Håller med om att det är en svår balansgång mellan att njuta och ta ut saker i förskott. Men självklart ska vi njuta. Går det fel blir vi ledsna ändå, ingen idé att vara det i förtid!  

• Angelique

Pixels: Jag tycker det låter toppen att du tog vanliga MVC. Inte för att sprida skräckhistorier, men vi har vänner som fått ett handikappat barn pga att de valde Södra BB (fast den på Danderyd, har glömt vad det heter, men det är samma). Just eftersom de har färre läkare. BM  upptäkte för sent att det var något galet vid förlossningen, och sedan tog det tid för läkare att komma. Nu lever ju dottern som väl är, men de vet ännu inte hur svåra skadorna är. Hade de varit på ett vanligt BB hade hon kanske inte fått några men (det är klart man vet inte säkert, men ändå). Och det värsta är att de säger att de följt alla rutiner och ingen har gjort fel. Och sedan har jag hört från bekanta som är läkare att de aldrig skulle låta sina anhöriga föda på de här klinikerna.

Och jag tror säkert din man kommer känna sig delaktig!

• Angelique

Mammiz 83: Kunde inte beskrivit det bättre själv! Precis så känner jag också.

Pixels: Vi har inte börjat fundera på barnmorska ännu. Vi ska ju på VUL imorgon (hoppas det ser bra ut. Just nu "mens"värk, som förhoppnignsvis är växtvärk...). Får se vad de säger då. men spontant tror jag att vi vill gå privat någonstans inne i stan. Östermalm eller Vasastan är det som blir mest naturligt för oss, men vi kan nog vara öppna för förlsag.

• Angelique

Mammiz: Klockan 13.15 miorgon är det dags. Tack för stödet!!

Gullvippan: Eftersom vi går på Sophiahemmet så har vi blivit tillsagda att fortsätta med progesteronet 3 ggr/dag minst till ultraljudet imorgon. Lovar att rapportera ifall vi får nya förhållningsorder. Tack för din optimism - behövs!!

• Angelique

Milla Po: Hej igen, vad kul, och välkommen.

Mammiz: Förstår att du är orolig, men det är ingen fara. Du ska se att det kommer gå jättebra imorgon!! Tänker på dig, så klart!

Thereshope: Förstår känslan, lucka till imorgon. Det kommer gå super!

Ego: Yabadabbadooo, H*n var precis lagom stor, satt på exakt rätt ställe och hade tydlig hjärtaktivitet. Kunde inte varit bättre! Ren lycka, och någon glädjetår!! Herregud vilken känsla det här är, ni har verkligen något att se fram emot!

Så nu ska vi välja barnmorska, och ringa den här veckan. Så vi har berättat för en väninna, för att höra var de gick. Men annars kommer vi vänta till v.12 att berätta. Lite mysigt att ha hemligheten ett tag till, även om man ibland vill ropa ut det till hela världen!

• Angelique
    mammiz83 skrev 2010-10-06 17:33:24 följande:
    Angelique: gratulerar dig här inne också. Hoppas hoppas att jag får uppleva detsamma imorgon!Oh, då har vi VUL samma dag, hoppas vi får uppleva samma lycka som Angelique

Det är klart ni får. Ska hålla tummarna imorgon. Hur dags? KRAM

• Angelique

Håller tumamrna Mammiz och Therersehope.

MillaPo: nej, jag har inte alls mått illa. Och har itne så mycket andra symptom heller. Därför är dt extra skönt att veta att allt ser ut som det ska än så länge.

• Angelique

Grattis Denita, vad underbart!

Jag är så trött så jag tror det är ett skämt...fattar inte hur jag ska klara av dagen Hoppas det är ett bra tecken, och att det släpper snart.

• Angelique

Håller tummarna för många plus idag!

Har haft mitt första morgon-illamående idag. Och har mer känningar i magen igen. Hoppas det är goda tecken!
    Trots att det är lite äckligt att kräkas är det ju roligt på samma gång, ett så klassiskt symptom

• Angelique

Grattis Mammiz 81 Solig

Anlijoos: Vi gör också IVF för att maken har få och slöa spermier. och nu är jag i v 7+4, så det finns absolut hopp! Jag har inte fått några som helst biverkningar och har kunant jobba precis som vanligt. har nog int ehört om någon som inte gjort det. Lycka till!

• Angelique

Skrippo: Håller tummarna!

Hur gör ni andra med progesteron. På Sophiahemmet där vi går säger de att man ska vaggisarna fram till VUL (som vi gjorde den 6/10), sedan fasa ut det. Men nu har jag hört att det kan vara bra att ta fram till v12, då moderkakan tar över (oklart vad den tar över). Någon annan som hört det? Någon som vet ifall det kan finnas negativa bieffekter av att fortsätta med progesteron? Det hjälper väl till att bygga upp slemhinnan, och jag har tidigare haft tunn slemhinna, då kanske det är bra att fortsätta.

Någon som vet mer?

Svar på tråden plus efter ivf