• Angelique

plus efter ivf

Hej allihop,

jag hoppas in här. Plussade idag efter vår tredje IVF (tjuvtestade dock plus redan i lördags).

Är ni oroliga för missfall? Det är jag, även om jag självklart försöker låta bli. Men varje litet stick i magen känns som domedagen....

Vad avstår ni från att äta och dricka? Hur gör ni med sex?

Ska bli roligt att följas åt hela vägen in i mål!!

• Angelique

Välkommen Theresehope! vad härligt att det gick vägen första gången. Vi ska också på UL om två veckor, håller helt med dig att tiden släpar sig fram!!

Denita: Förstår precis hur du känner! Funderar på att göra ett CB Digital idag, för att se så det slagit om till 2-3 v. Men tänk om det int ehar det. Då kommer man ju bli så förtvivlad. Kanske bäst att bara försöka hoppas helt enkelt.

• Angelique

p.s: jag har inga symptom, förutom utebliven mens. Det är mitt problem, gör att jag nojjar så sjukt mycket. Tyckte jag hade ömma bröst förut, men det är nästan borta nu.

• Angelique

Testade med ett Cb Digital idag igen. Det hade slagit om till 2-3 v. ( i måndags stod det 1-2 v). Skönt!!

• Angelique

Hej tjejer,

hoppas ni har haft en bra helg. Hur har ni det med symptomen? Jag tyckte jag blev lite yr vid två tillfällen igår. Sedan har jag helt tappat aptiten, får kriga i mig varenda liten munsbit. Och lite illamående kanske. Sedan har jag haft ont i brösten på nätterna, lite mindre på dagarna. Någon som känner igen sig

• Angelique

Gullvippan: jag vet inte heller hur de räknar, ska på VUL den 6 oktober, så till dess räknar jag som du, 5+ 0 idag. Konstigt att det är så långt mellan våra VUL. Var går du?

• Angelique

Är det ingen mer än jag som helt tappat aptiten? Får verkligen kämpa varje gång jag ska äta något...
    Herregud vad tiden sniglar sig fram, fortfarnade en vecka kvar till ultraljudet.

• Angelique

Gullvippan: Kan inte tänka mig att det påverkar. Det är visst lätt att bli lite förkyld i början på graviditeten, eftersom kroppen sänker immunförsvaret för att inte stöta bort embryot. Så det är säkert ett gott tecken!

Ego: Hade en riktig skräckupplevelse i natt. Hade ganska mycket molvärk under gårdagen, men inget blod så vi försökte se det som ett gott tecken, att det växer därinne. Hade lite mys igår kväll med maken. Sedan vaknade jag klockan 00.30 och hade fruktansvärt ont i magen. Väcker maken i panik, och snubblar ut på toaletten. Där visade det sig att jag var riktigt dålig i magen, blev kvar länge. Det kändes som hela magen gjorde ont, livmodern också. Jag satt bara och tänkte "jaha, då vet jag hur det är att få missfall". Världens kräkreflexer också, men inget kom upp. Och lite så där feberfrossig.  När jag kom ut från badrummet tog jag två alvedon och bad maken springa och väcka min storasyster (som är gynekolog och bor nära), men när jag legat på sängen kanske 30 sekunder släppte all smärta. Sen somnade vi om, och nu känner jag absolut ingenting. Lite öm i brösten fortfarande bara. Hoppas så att det bara var magknip (kanske Yakkinikkun jag åt igår?) och bara ett skrämskott.  Men oj vad rädda vi blev. Är fortfarnade helt darrig. Tänker köpa ett digitalt test idag och ta imorgon bitti, håll tummarna för att det slår om till 3+!

Svar på tråden plus efter ivf