Min Son är inne på Flashback, hjälp?
Aristokatt!
Vad tråkigt för dej med alla spydiga kommentarer här! Precis som Pappamannen så reagerade jag på de andra inläggen. Om det nu är så harmlöst med Flashback varför alla dessa omogna spydiga kommentarer?
Det är inte ett dugg konstigt att oroa sig för sina tonåringar. Fullt normalt! Och när man misstänker ett intresse för droger så är det skillnad mot att bara snoka i största allmänhet. I somras uppdagades det att vår son 19 år hade rökt hasch. Vi hade verkligen ingen aning om det, fastän man har tänkt på sånt och varit öppen för tecken på det. Vid en anställning av sommarjobb togs obligatoriskt drogtest och det visade positivt utslag på cannabis. Chefen var storsint och sade till honom att gå hem en vecka från jobbet och att han var välkommen tillbaka när han kunde visa att han var ren(underbara människa!).Han har gått och lämnat kissprover på ungdomsenheten hela sommaren(och varit ren). Jag är så tacksam för den hjälp han fick där. Det är f.ö. samma personer som jobbar där som informerar om droger på högstadieskolorna i stan. Jag tycker den information var mycket bra. De uppmanar även föräldrarna att snoka om man har misstanke om drogmissbruk. F.ö har naturligtvis ingdomarna rätt till ett privatliv. Droger är undantag.
När mina barn var små kunde jag aldrig ana hur mycket oro och bekymmer som väntade!
Uttrycket små barn =små bekymmer, stora barn= stora bekymmer har verkligen fått en innebörd!
Så snälla, snälla - håna inte en orolig förälder!