Inlägg från: Limpan 83 |Visa alla inlägg
  • Limpan 83

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Kattflickan skrev 2011-03-08 18:22:36 följande:
    Tack tjejer! 

Har en del molvärk idag, hoppas det är ok. Känns som en extra kraftig mensvärk!

Nu känns det bättre, faktum är att det bara var några dagar som jag hann känna mig gravid innan jag fattade att nåt var fel. När jag tog det där digitala testet och det visade på fel veckoantal så började jag ana att allt inte var ok. Dessutom så kände jag mig inte så gravid. Men det är klart att det är jobbigt. 

Är i valet och kvalet över hur vi ska göra. Läkaren sa att man helst ska vänta en mens innan man försöker igen. Men jag känner flera som blivit gravida precis efter ett missfall och har hört om den där studien som jag skrev om i förra inlägget som säger att det ska vara lättare att bli gravid och ingen större risk för missfall. Så jag känner mig lite osäker över hur jag ska göra.

Ska ni snart göra nästa försök Lindis?

Millan

Vad tråkigt att det blev som du misstänkt :( Konstigt egentligen när man tänker efter, 3 av 4 graviditerer här inne har slutat i missfall efter avbrytandet... slump??? Men det verkar ju gå bra sen!
    Ingen sa till oss att vi skulle vänta en mens innan v försökte. Har också hört att det mest rekommenderas för att man ska veta vilken vecka man är i. Men känns som det kvittar när allt man vill vara är gravid.

Jag blödde bara i 2 darar, så du behöver ju inte blöda så länge. Sen kom min ÄL ca 14 dagar efter första blödningsdagen. Hoppas att det går fort för dig med! Hoppas verkligen det!! Och du, du är inte ensam. Har ju faktiskt varit med om exakt samma saker. STOR KRAM
  • Limpan 83

Ja jag måste också klaga lite :( Klara inte av det jobbet jag har nu, det är alldeles för stressigt och tungt fysiskt. Fick åka hem igår. Mår illa jämt och har nu de senaste dagarna haft en fruktansvärd huvudvärk. Söker massa nya jobb men det verkar vara svårt, trots att jag har utbildning.

Så kommer onsdagen närmare, dagen då vår ängel skulle ha kommit till oss. Vi ska åka till minneslunden för första gången. Jag vet inte alls hur jga kommer att reagera.

Stor kram till er alla som har det lite kämpigt just nu

• Limpan 83

Pernilla: Härligt att allt såg bra ut!! Vilken vecka är du i nu?

Millan: Bra att gravtestet visade neg, då har du nog inga hrav hormoner kvar iaf och det är ju bra! Säkert inga rester kvar heller. Men kan kanske vara bra att kola upp det om det inte slutar blöda snart.

Angående mitt jobb så är det bara ett extrajobb, jag önskar själv pass, så kan liksom inte få bli sjukskriven. Har pratat med min chef om att jag inte kan jobba nu och han var mycket förstående. men som sagt, jag får ju inte ut ett öre för det :( Så nu söker jag jobb för fullt. Men jag känner mig ju inte i bästa form för att börja ett nytt jobb nu direkt, illamående konstant, trött och orkeslös. Men men, det är bara att bita ihop.

En jobbig vecka för oss alla är snart över. Det var skönt att komma till minneslunden igår. Har nog trängt bort tankarna lite för mycket och igår kom allt fram igen. Som ni nämnt tidigare så tänker man på det ofta fortfarande. Vissa perioder mer än andra. Kan ju inte sluta tänka på att jag nu i skrivande stund egentligen skulle ha haft min bebis här..

Stor kram

• Limpan 83

Pernilla: vad härligt att höra! Kan ju inte bli bättre. Vilken lättnad för er. Vilken vecka är du i?? Det var inte RUL du gjorde va?

Millan: Åhh vad spännande med ÄL, skönt att kroppen är på banan igen och fungerar som den ska. Nu får vi hoppas att det tar sig!

Jag ska träffa läkare på spec mödravården den 4/4 för att diskutera hur vi ska gå vidare. Jag vill ju som sagt göra mkp och förstår inte varför jag inte blivit erbjuden detta. Ska bli intressant att höra vad de har att säga och vad de har för argument med att vänta och göra fvp istället.

Ja vilket underbart väder!!! Ska gå ner på stan snart och luncha med några vänner. Ha en bra dag!

Kram

• Limpan 83

Elle: GRATTIS, så underbart att få gifta sig i Thailand! Hur länge var ni där?
    Blir väldigt ledsen av att läsa om ditt missfall :( Hur tidigt fick du det?? Jag är själv livrädd varje dag och vågar inte alls hoppas på att det ska gå vägen för oss. Som du skriver så känns det nästan som att man straffas... men så är det såklart inte! Du kommer få barn!

Gjorde ni mkp när ni fick veta att hur det låg till sist? Får man fråga av vilken anledning ni gjorde det? Mitt upptäcktes på rul i v. 19 och sen gick  ju jag vidare med fvp efter det och allt tog en jäkla tid! Känns så onödigt...

• Limpan 83

Klart att det kommer att fungera för er med! Ni har ju blivit gravida, flera gånger dessutom!! Så gravida kommer ni att bli igen! Det är bara en tidsfråga.

Många kramar till er

• Limpan 83

Jag mår skit, mår illa konstant hela dagarna. Önskar att man kunde sövas ner och väckas igen när det var dax Tungan ute
    På måndags ska vi till spec. mödravården och träffa en läkare och diskutera hur vi ska gå vidare. Jag vill ju som sagt göra mkp. Ni som gjort det, sa eran läkare att det var bättre att göra fvp? Eller vad är era erfarenheter, vad har era läkare sagt till er om mkp? jag behöver lite kött på benen så att jag kan stå på mig mot läkaren nu på måndag.
    Ska även försöka få till en sjukskrivning då jag inte kan jobba nu när jag mår så dåligt. Har börjat spy nu också.. :(

Spännande att BIM börjar närma sig Millan: du får hålla oss uppdaterade!

Lindis: Hoppas att det går bra för er på fredag! Håller tummarna!

Kram

• Limpan 83

Hejsan,

Var på spec. mödravården igår på samtal. Jag fick tid för mkp på måndag nästa vecka. Är sjukt nervös för att jag själv ska orsaka ett missfall. Det är det som gör att det tar emot. Men jag hade ju tagit antingen mkp eller fvp så det känns skönt att få det överstökat.

Fick även göra ett UL där vi såg att min livmoder är hjärtformad. Aldrig sett det tidigare och ingen har nämnt det för mig. Läkaren sa att det var ganska vanligt. Det som kan bli problem är att barnet lägger sig i säte därför att den inte får plats att vända på sig. Så det återstår att se. Känns som att jag har större saker att oroa mig för just nu.

Hur mår ni andra?? Hur går det för er??

Stor kram

• Limpan 83

Lindis: Vad spännande! Hoppas verkligen att den stannar hos er nu!!

Pernilla: Underbart att höra att du mår bra! Hoppas att jag slipper mitt illamående snart. Har även haft en hemsk migrän i ett par dagar nu :(
    Det tar väl ca 1 vecka innan svaret kommer. Hoppas att vi hinner få svaret innan nästa helg. Kommer nog mest vara orolig över att jag ska få missfall dock...

Millan: Hur går det för dig??

Stor kram

• Limpan 83

Hehe ja det där med testandet känns igen :) Började ca 1 vecka innan BIM men har haft turen att få svaga streck så tidigt som på BIM -5 och BIM-4. Men det där kan man ju inte veta. Hoppas att det tar sig för er nu!

Var och tog mkp idag. Fy det är så obehagligt!! Men det gick snabbt och smidigt trots obehaget såklart. Nu väntar några helvetesdagar innan jag får svaret. De skulle ringa oavsett vad det visade, så att jag skulle få ett snabbt svar.
    Nu ska jag bara ta det lugnt i ett par dagar och hoppas att den lill* vildingen stannar i magen.

Kram

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort