Limpan 83 skrev 2011-08-24 18:18:57 följande:
Millan: Skönt att ni fått en diagnos, det ger iaf en förklaring. Hoppas att ni får tid snart för ivf! Jag skulle mycket väl kunna ha samma diagnos som du. Jag är ju ganska så ung, 28 år. Så det var ren tur och tack vare att jag fick en noggrann och uppmärksam barnmorska på RUL:et som vi anade att något var fel. Efter aborten fick jag ju ett tidigt missfall.. som skulle kunnat bero på att det var DS igen, vad vet jag? Nu vet vi ju iaf att pojken i magen inte har något av de vanligaste kromosomfelen. Men jag känner mig ändå inte trygg och är på något vis inställd på att inte få ett friskt barn...
Stor kram till er alla!
Limpan: precis så tänker jag också, totalt inställd på att det KAN vara fel ändå och tänker att jag får ta det då och därifrån , BM säger att det är en process som pågår o som ska genomarbetas. I mitt fall vill de envist skicka mig till socionom för samtal (en ny som inte känner mig lr vad som hänt) inte i min värld att jag ska dra upp detta under en graviditet. Jag vill att de ska "dutta" med mig istället, skicka mig på xtra UL kolla mina värden oftare, lyssna o titta på bebis så mycket som möjligt är. Jaja det blir oktober någon gång o då får vi se, inte så mycket vi kan göra just nu. Kram på dig.