Downs syndrom - Vi gjorde abort
Victoria : Jag tror att man lär sig leva med det men man glömmer aldrig.....
Själv närmar jag mig ettårsdagen för avbrytandet och jag tänker på det som kunde blivit varje dag.... slutade älta så mycket gjorde jag när jag kom på mig själv att prata om det som om alla visste o tyckte som jag men plötsligt stod de som frågetecken, så då tänkte jag att ja det är sorgen i mitt hjärta ni inte ser, sorgen som finns med mig varje dag, men det är ju mitt problem/sorg o inte ert...o DÅ började det släppa lite grand.
Jag hade en riktig depp runt juletid då jag var sjukskriven 2 veckor och sen dess har det blivit bättre o bättre. Nu väntar jag ju igen o det har naturligtvis hjälp en hel del "i huvudet".
Men jag försöker att tänka att "knudan" nu ska bli storebror och att han alltid kommer att finnas med oss, som ett bra minne istället för sorg.
Jag vet inte vad som kan hjälpa dig men tid brukar vara bra, låt det ta tid, ta kontakt med kurator igen (om du har gått o slutat) om du behöver det, där får du älta och tömma dig totalt. Å det får du naturligtvis här också, vi är ju här med samma känslor tankar och funderingar som du.
Stor kram o styrketankar
Lise