Downs syndrom - Vi gjorde abort
Är det någon av er som sitter vid en dator? Jag surfar via mobilen så det är svårt att lägga upp en tråd då.
Är det någon av er som sitter vid en dator? Jag surfar via mobilen så det är svårt att lägga upp en tråd då.
Ja vad ska den heta? "Vi som haft det tungt men försöker igen"
"Vi som försöker igen efter sena aborter"
"Vi som avbrutit graviditeten och försöker igen"
Något sånt typ? Mitt barn hade ju inte DS utan en annan rubbning så vi behöver kanske inte nämna anledningen till avbrytandet?
Jag har också börjat glömma. Vi har många på jobbet som är gravida plus att det spekuleras om andra dom kanske är det och idag så frågade en kollega om jag inte tyckte det var jobbigt. Då slog det mig att jag nyss varit gravid. Känns nästan som en dröm faktiskt, att vi faktiskt väntat ett barn. Känns skumt att jag inte tänker på det så ofta längre.
Ha en härlig kväll och helg fina tjejer
Hej alla!
Igår var vi på fosterdiagnostiken för att få svar på moderkaksprovet som togs innan vi avbröt. Det visade sig art det var en flicka och att hon hade Turners syndrom. Många överlever tydligen och kan leva normala liv mha hormoner. Men det här flickan hade stora fel på hjärta och njurar. Prognosen såg ut som så att hon med största sannolikhet somnat in i magen innan jag passerat v 20.
Känns skönt att veta vad som var fel. Det uppstår spontant och är inget som händer igen så doktorn gav fria tyglar inför ny graviditet
Allt bra med er andra?