Downs syndrom - Vi gjorde abort
Hej alla. Hittade äntligen hit efter att ha letat ihjäl mig på nätet om var man kan hitta någon i samma situation. Sedan slog det mig idag att jag skulle gå in på Änglaforumet. Kanske ska börja med att berätta min historia men först vill jag ge alla er en varsin kram.
Jag och min sambo har ett barn (född juli 09) sedan tidigare och började våren 11 med att försöka få syskon. På sensommaren plussar vi men graviditeten slutar i missfall några veckor senare. Sen plussar vi igen i vintras och den 21 mars var det dags för kub-test. Då visar det sig att barnet har ett jättestort nackhygrom så det finns ingen nackspalt att mäta. Så kub-testet avbryts och vi blir skickade direkt till Huddinge för expertutlåtande. Här visar det sig att barnet även har svullnader runt hela kroppen, i buken och i hjärnan. Doktorns utlåtande är att barnet inte har chans till liv utanför livmodern och att den troligtvis kommer att dö inom kort. Avbrytandet gjordes igår och då var jag i v 14. Pojken som kom ut var alldeles perfekt och det var så jobbigt att veta att vi aldrig skulle få ses på riktigt. Att få gå igenom det här har varit helt fruktansvärt och jag känner så för alla som får genomgå liknande.
Ligger hemma nu sjukskriven veckan ut sedan har jag bestämt att gå tillbaka till jobbet på måndag. Hur har ni andra gjort?
Kram igen