Inlägg från: Kravmärkt |Visa alla inlägg
  • Kravmärkt

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Lindasnummer2 skrev 2012-04-18 15:01:32 följande:
    Blev tipsad om denna grupp....vad skönt det var att hitta hit!

Har i veckan gått igenom mitt avbrytande.....känns tomt...åka in till sjukhuset med en bäbis i magen...och åka därifrån utan......=(

Men nu skall jag inte se bakåt utan frammåt....och hoppas på en ny bäbis så snart modernatur vill så e vi redo =)

Kram på er alla här!     

Beklagar att ni inte fick behålla ert knytte Det är med blandade känslor jag välkomnar dig hit.

Det var tre veckor sen idag som jag födde vår pojke och jag har just slutat blöda. Den jobbigaste tiden rent psykiskt är också förbi även fast jag tänker på honom flera gånger per dag.

Hoppas du har stöd kring dig och skriv här om du vill vädra, det hjälpte mig.

Kram
  • Kravmärkt
    MrsC74 skrev 2012-04-22 09:58:57 följande:
    Hej alla. I går föddes lilla Minna. 2 veckor för tidigt. Lite liten men så söt.

Härligt!! Välkommen Minna och grattis MrsC74!
  • Kravmärkt
    Fairytale01 skrev 2012-04-23 19:06:12 följande:
    Grattis MrsC74! Så härligt verkligen med positiva besked!

Här tog mensen äntligen slut imorse, så nu är det dags att se framåt och försöka sig på en ny liten...

Håller koll med ÄL-test..får se om det kan göra något!

Idag är det 6 veckor sedan jag var inne och fick ta tabletten som avslutade graviditeten... känns som en mardröm.. och samtidigt minns jag varje detalj i det där rummet... märkligt hur livet kan bli...

Kram till er alla

Skönt att mensen är slut! Då är det bara sätta fart med ältestandet Jag blöder inget men har lite molande värk så jag hoppas (för första gången i mitt liv typ) att mensen kommer snart.

Visst är det märkligt hur livet kan bli. Försöker att inte tänka på hur det kunde varit, det blir för jobbigt.

Kram
  • Kravmärkt

Hej tjejer! Hoppas ni fått ta del av den underbara solen idag. Vi tog en sväng till landet idag och jag blev t o m lite röd på kinderna.

Härligt med en glad gubbe Fairy! Hoppas det tar sig nu det vore ju underbart! Äl är det är det enda jag vill ha just nu. Men det lär dröja då jag inte fått min första mens än..

Fick hem kallelse för besök på fosterdiagnostiken nu i veckan. Vi ska dit i mitten av juni. Där kommer ju ingen undersökning att göras utgår jag ifrån och jag funderar på om jag ska ta och boka en tid hon min gyn.

Millan, härligt att ni hinner med ett försök till!

Lise, grattis till lilla Ebbe!

• Kravmärkt
    Fairytale01 skrev 2012-05-02 19:19:02 följande:
    kravmärkt - hur många dagar är det sedan ert avbrytande? För mig tog det 34 dagar innan mensen kom tillbaka. På dag 13 kom ÄL-utslag. Nu är det dag 16 och jag anser verkstaden klar för denna gången förväntar mig absolut ingenting, men är igång iaf. Hoppas du också får ÄL snart förresten vad är det som de ska göra på fosterdiagnostiken? Är det en genomgång på vad som var fel?

Imorgon är det dags för återbesök på KK i Lund. Bara att gå in genom dörrarna blir jobbigt. Men skönt när det är över sen...

Det är idag exakt dag 35 sedan avbrytandet och i förrgår kom faktiskt mensen så nu är jag på dag 3 i cykeln Så för mig kom mensen på dag 33, nästan samma som för dig med andra ord! Så skönt att det kommit igång igen känner jag, nu längtar jag verkligen till den är slut så jag har något att hoppas på. Samtalet på fosterdiagnostiken ska ge oss svaret på moderkaksprovet och vad patologen kunde se, någon kallelse till KK där vi födde honom har jag inte fått. Däremot så har ju kuratorn ringt och frågat om vi vill komma förbi. Men vi tackade nej.

Uppdatera gärna om hur det går imorgon!
  • Kravmärkt

Men fy! Stackare att ni fick en sådan hemsk läkare och upplevelse. Man kan ju undra om hade en dålig dag eller i grunden är en osympatisk människa, i och med att tjejen du såg var så ledsen också. Verkar som han menar att vi som drabbats av det här ska vara glada att vi slipper föda dem och att vi enligt honom har tagit helt rätt beslut.

Bor du i Stockholm? Nu blev jag rädd att jag kanske får samma läkare.

Vilken dag är du på i cykeln nu?

• Kravmärkt
    Fairytale01 skrev 2012-05-08 17:26:11 följande:
    Tack Millan och Kravmärkt...

Jag bor i Skåne och den här läkaren fanns på KK i Lund, så håll er därifrån han var i 60-årsåldern och överläkare, och även om han var skicklig så totalt osympatisk och verkligen hemsk, från det att jag tog FVP och fräste åt sköterskan, när han ringde mig och levererade det tråkiga beskedet, helt iskall, till detta besöket. Nä fy fan, sådana borde inte vara läkare!!! Han har gett mig en så dålig upplevelse att jag med allt annat är sjukskriven för utbrändhet / utmattningssyndrom och har blivit ordinerad medicin (som jag inte tagit dock).

Jag är på dag 22 i cykeln... BIM nästa tisdag, så väntar spänt... förväntar mig inget men är sjukt trött, uppsvälld, hade en blödning i förrgår kväll, en liten sådan, som övergick i brunt väldigt snabbt, sparsam sådan... foglossning i vänster höft, torr i munnen, känns mest som PMS dock.. har ju naturligtvis testat men toknegativt det är ju BIM -7!

Hur har ni det tjejer? Kram

så du är sjukskriven igen? Låter kämpigt..

Med mig är det så bra det kan bli. Är på dag 9 och tog ett gravtest för en timme sen som var väldigt negativt så det känns så skönt! Men andra ord kommer nog (om cykeln återgått till det normala) äl inträffa på måndag ungefär. Känns både spännande och läskigt att behöva ge sig in i matchen igen.

Skönt att jag slipper möta idioten. Men tråkigt att du skulle behöva det..
  • Kravmärkt
    Kattflickan skrev 2012-05-08 19:50:27 följande:
    Fairytale och kravmärkt: Håller tummarna för er att det ska ta sig direkt igen

Har ni fått ta blodprov och kolla om ni har en balanserad translokation?

Jag var på akupunktur idag. Nu gör jag allt jag kan för att ha bästa förutsättningarna vid IVF en.

Fairytale: Ni borde klaga hos sjukhuset över hur ni blivit behandlade.

Härligt med lite vård! Hoppas verkligen det gör susen nu.

Vi har inte blivit erbjudna något alls än då länge. Samtalet om vad proverna visat ska hållas i juni på HS på avdelningen för fosterdiagnostik. Någon mer som varit där förresten? Frågan är om man blir erbjuden det efter en gång..

Tycker det är spännande att följa alla här. Jag hoppas så mycket på att vi alla går ett varsitt friskt barn under 2013.

Vad gäller jobbet så går det bra. Jag klarar inte av ett liv utan rutiner och är jag hemma då tappar jag dem direkt. Plus att jag trivs väldigt bra. Hoppas det går bra med upptrappningen nu.
  • Kravmärkt

Jag tänkte på en grej. För att bevara grundsyftet med den här tråden (stötta, trösta, beklaga och älta med de som råkat ut för det som vi alla gjort) så funderar jag på om vi ska göra en "fortsättningstråd" där vi som ska försöka igen kan prata mer allmänt om förberedelser och liknande inför en ev graviditet. Så skriver vi här också, när vi vill prata om våra erfarenheter eller läsa om andras. En tråd för oss som gått igenom det vi gjort, ingen allmän bimtråd alltså.

Vad tror ni?

u glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort