Downs syndrom - Vi gjorde abort
Risken ökar med kvinnans ålder
20 år: 0,1-0,2 procents risk
35 år: 0,3 procents risk
40 år: 1 procents risk
Risken ökar med kvinnans ålder
20 år: 0,1-0,2 procents risk
35 år: 0,3 procents risk
40 år: 1 procents risk
Fairytale- tror det är bra att du är på jobbet en stund varje dag. Det är så lätt att hamna i en ond spiral där rädslan för att ta sig för och tröttheten/likgiltigheten tar över. Det är viktigt att känna sig behövd och att behöva och få känslan av att något uträttas, även fast det bara gäller något som tidigare tett sig så simpelt; att ta sig upp ur sängen och föra sig i ordning och gå till jobbet. Ta det i en lugn takt så du inte får panik eller bakslag.
Själv mår jag bra tycker jag. Kan ju tillägga att jag sedan tidigare äter antidepressiva vilket hjälper mig att hålla mig på en normal nivå. Jag faller inte ner djupt längre utan kan få korta dippar som ändå går över efter jag fått gråta ut. Och den "spärren" har nog hjälpt mig mycket. Försöker ha tro på framtiden och att vi kommer lyckas att få ett syskon till sonen, något annat känns (i nuläget) inte som ett alternativ.
Blöder gör jag ännu men har de senaste två dagarna känt av molvärk så jag misstänker att äl kan börja närma sig. Längtar efter min mens så jag kan börja fantisera om vilket datum barnet kommer om vi lyckas äl därpå.
Hej! Hur mår ni? Framförallt du Fairy?
[quote=64472576][quote-nick]Fairytale01 skrev 2012-04-15 20:08:23 följande:[/quote-nick][/quote]
Ja nu får vi peppa varandra
Dina svar hamnar i citeringen, mystiskt!
Ahaa men om ni låg igår är det säkert därför du blöder, slemhinnorna har kanske inte återhämtat sig än efter allt.
Bra att du blir kallad automatiskt, det blir tydligen inte jag så då är det nog bäst jag löser det.
Testomaner är vi visst båda två