Inlägg från: Quincey |Visa alla inlägg
  • Quincey

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Anonym (Sorgsen) skrev 2024-08-21 21:55:09 följande:
    Okej, låter ändå hoppfullt att du blivit gravid båda gångerna där. Hur många återföringar har du gjort innan?
    Ja verkligen! Tycker att något borde det ju vara om man försökt på naturlig väg i 2 år?

❤️ Håller verkligen med om att det känns surrealistiskt. Kan knappt inte förstå nu att det hänt. Jag vill också minnas allt som hänt. Har varit så rädd för att glömma. Känns verkligen skönt att ha det nedskrivet då, så man ökande gå tillbaka och läsa och minnas om man vill.

Jag förstår att det är svårt att släppa ❤️ Det blir ju så mycket motgångar när man går igenom den här resan med IVF som inte lyckas och sen avbrytande av graviditet. Jag var väldigt orolig hela min graviditet att något skulle gå fel. Och det blev det ju tyvärr 😔

Ja det känns ändå skönt.

Jag kanske borde testat äl också. Vore skönt att ha lite koll. Men risken finns ju att jag missat den nu när det gått 3 veckor sen avbrytandet 🙈 Men som du säger så kanske den kan bli försenad. Fick du till dig av kliniken att kolla äl?
    Det blir nog någonstans oktober/november för oss också. Om allt går som det ska. Tiden kommer gå sååå långsamt 😩
    Det är verkligen en enorm lättnad, både att ha fått blastocyster och att de fäste. Gjorde två återföringar på våra 3 landstingsförsök, innan vi bytte klinik, båda av 3-dagars embryon som inte fäste. Vår utredning visade manlig faktor men nu har vi inte det längre och ändå går det inte naturligt, så visst undrar man vad det beror på.

Ja, så glad för att jag skrivit ner och alla bilder man har. Väntar på att höra när gravsättningen ägt rum så vi kan besöka minneslunden Hjärta

Samma här så orolig för att få missfall att tanken på att KUB skulle visa något avvikande inte ens slog mig, helt galet, och nåt man definitivt kommer tänka mycket på om man blir gravid igen.

Har haft telefonmöte med min klinik nu, de tyckte först att vi bara kunde vänta in nästa mens och börja med sprutorna. De föreslog sen att jag kunde göra hydrosonografi i nästa cykel eftersom jag är så orolig för ärrbildning. Ska ringa dem när jag får positivt på äl-test. Började testa det imorse, två veckor efter avbrytandet, och det var positivt?? Känner mig helt förbryllad. Kan min kropp verkligen ha återhämtat sig redan efter att ha avbrutit i vecka 17? Efter senaste tidiga mf var äl 11 dagar sen... eller är det några hormoner som sitter kvar och spökar..? Har för dålig koll på hur de här testerna funkar.

Lång tid att vänta men kul ändå om ni kör nästa försök ungefär samtidigt Hjärta
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-08-25 00:59:04 följande:
    Ja, det är ju ändå positivt att de båda fäste! 

Vi ska också besöka minneslunden när vi vet att han finns där ❤️ Har du framkallat bilderna som du tog?

Ja, känns ju tyvärr som att det blir ännu en sak att vara orolig för om man blir gravid igen 😔

Åh va härligt att ni får börja redan den kommande mensen! Och att du redan verkar fått äl! 😃 Jag vet tyvärr inte heller om det kan visa fel på äl-testerna efter avbrytandet. Men har i alla fall inte hört något om det. Som jag har förstått så kan man ändå få äl rätt fort efter.

Ja, kul om vi blir ruvare samtidigt❤️
    Har inte framkallat bilder än, har du? Min sambo har inte sett barnet eller bilderna, tror han ska se innan vi går till minneslunden i alla fall. Vet du hur lång tid det tar innan gravsättningen?

Har läst lite om äl-test och verkar som att de kan ge utslag om man har äl, om man är gravid och om man snart ska få mens.. så undrar nu om det var min riktiga äl eller bara hcg som fanns kvar i kroppen. Svagt svagt streck på gravtest den eftermiddagen. Dagen efter var äl-test negativt och gravtest negativt. Antar att jag får vänta och se. Förhoppningsvis blir det hydrosonografi i september och sen nytt IVF-försök i oktober. Fick veta igår att trisomin var slumpmässig så inget genetiskt, otrolig lättnad!! Kanske vågar slappna av i nästa graviditet trots allt, iaf vad gäller kromosomavvikelser.

Hur mår du? Har din blödning slutat? ❤️ 
  • Quincey
    Kabeln skrev 2024-08-27 22:57:04 följande:

Hur länge blödde du? Jag har nu blött i snart 2 veckor och vill bara att det ska vara över. 

Hur lång tid tog det för dig om svar med prov om trisomin var slumpmässig? Jag inväntar det svaret nu och är inne på 1177 hela tiden för att se om det kommit svar där. 
    Ringer dem? Eller kommer det brev? 

Jag blödde i nästan två veckor, men sista 4-5 dagarna var det knappt något blod. Tror dock det kan vara för att de skrapade och då fick ut 300 ml blod, annars hade det nog pågått mycket längre. 

Det tog 3,5 vecka från att jag gjorde fvp. Läkaren som utförde fvp bokade in telefontiden i samband med att hon bekräftade trisomi 21. Det verkar vara olika hur de gör, du kan ringa och kolla hur de kommer meddela? Jag fick också en kommentar på 1177 efter men skulle inte få hem papper dock läst om andra som fått.

Hoppas du mår bra!

• Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-08-28 18:41:41 följande:

Jag har inte heller framkallat bilderna än. Tänkte gå till någon sån automat, så jag inte behöver lämna/skicka in för framkallning. Okej, har han inte velat se bilderna? Har läst att det kan ta rätt lång tid, men vet inte hur långt tyvärr. 

Aha, det visste jag inte! Kan det finnas hcg kvar i kroppen så långt efter? Ja denna eviga väntan 😕 Hur kommer det sig att man ska göra hydrosonografi? 

Åh va skönt att höra att det inte var något genetiskt! ❤️ Ja, det underlättat ju att veta att det inte är genetiskt i alla fall. Men tror jag kommer vara allmänt mer orolig inför ultraljud. Men borde ju vara väldigt liten risk att det är kromosomavvikelse 2 gånger i rad om det inte är genetiskt i alla fall.

Jag började jobba igår igen. Kändes ändå bra. Var så nervös innan, speciellt för att träffa kollegorna. Vill inte berätta för dem (kanske till vissa senare, men känner mig inte riktigt redo än) och var rädd att få en massa frågor. Folk har frågat, men jag har bara sagt att det hänt en sak men inte vad. 

Jag blöder fortfarande. Har blött ända sen avbrytandet, men i måndags vaknade jag av att jag blött ganska mycket. Gick upp på toa och det kom en väldigt stor koagel och sen fortsatte det rinna. På kvällen sen så blev det något liknande, det som det bara släppte och forsade ut. Blödde ner hela byxorna. Ringde abortmottagningen och BM trodde det var mensen som kommit och att det kanske var lite rester kroppen rensade ut. 

Hur mår du? ❤️

Det låter smart, hade inte velat skicka in bilderna för framkallning, ska kolla upp det! Nej min sambo har inte velat se bilderna, har inte velat tvinga honom till något men önskar han hade sett bebisen tillsammans med mig. Nu har jag ingen att dela det minnet med. Hade velat visa honom och säga här är vårt barn kolla vad han är lik dig, men han tror inte att han hade klarat av att se. Ah ok hoppas det går snabbt ändå, ibland mår jag dåligt av att inte veta var barnet är fysiskt nu.

Jag pratade med en barnmorska där jag avbröt och hon sa att hcg kan vara kvar i kroppen upp till fyra veckor! Dock var mitt test gravnegativt för en vecka sedan men frågan är om jag testade äl för tidigt. Ska göra hydrosonografi för att se att inte livmoderväggarna vuxit ihop har jag förstått det som, efter skrapningen.

Otrolig lättnad! Ja liten chans att det blir kromosomfel igen antar jag men kommer vara så orolig för missfall eller att något annat oväntat ska hända.

Vad skönt att det känns ok att börja jobba igen och gå tillbaka till vardagen. Det är så svårt att prata med kollegor just nu tycker jag, alla frågar om jag haft en bra och avslappnande semester.. orkar inte förklara varje gång att jag varit sjukskriven. 

Åh det låter som mycket blod, de tyckte det var normalt att blöda så mycket om det är mens? Har det minskat nu? Hoppas allt kommit ut nu om det var rester kvar.

Jag mår rätt ok, mycket humörsvängningar på sistone och lite frustrerad över att inte veta var i cykeln jag är. Nu är det bara att vänta.. skulle ni göra återföring i detta cykel eller vänta till nästa?

• Quincey
    Kabeln skrev 2024-08-29 14:25:19 följande:

Nu ringde dem och dem hade inte kunnat göra den odlingen på moderkaksprovet, tyvärr. Vi erbjöds att lämna blodprov om vi vill göra en sån utredning vilket vi troligtvis kommer att göra. 

En fråga, om en har anlag till ds hur stor sannolikhet att få barn med ds? Glömde fråga läkaren det. 

Åh vad frustrerande att de inte kunnat odla på provet. Ja ni borde definitivt lämna blodprov! Tror det är nästa steg annars, om man visar sig ha något genetiskt, och säkert mer detaljerat. Kollar de bara anlag för DS då eller annat också?

Ja undrar vad sannolikheten är, det kanske ni kan fråga när ni lämnar blodprov. Har läst någonstans att om man har genetisk risk så kan det fortfarande vara så att barnet föds friskt, bär på DS anlag men inte har DS eller har DS. Verkar ju väldigt ovanligt att det är genetiskt och är det det så kan man få hjälp tack och lov.

• Quincey
    Kabeln skrev 2024-08-29 22:04:42 följande:
    Ja, ska ringa dem imorgon och se om vi kan lämna blodprov asap. Hur ser hjälpen ut för om vi skulle ha det genetiskt, vad gör dem då? Jag är livrädd att behöva genomgå en abort igen så det skulle vara betryggande att göra den utredningen även om det såklart är hur mycket annat som också kan gå fel? 
    Som jag förstått det så får man göra IVF med PGT om man har det genetiskt. Då sugs celler ut från embryot och testas för att se om embryot bär på sjukdomen. I många länder görs alltid PGT i samband med IVF men tyvärr inte i Sverige. Förstår, man vill verkligen inte gå igenom det här igen. Alla läkare har sagt att det är väldigt liten chans att det händer igen och ännu mindre chans att man har den genetiska varianten, skönt att göra blodprov för att utesluta det dock!
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-08-30 16:47:03 följande:

Jo, det är ju upp till honom såklart, men förstår att det kan bli ensamt för dig.
    Jag känner också att det är jobbigt att inte veta vart barnet är. Vill kunna gå till minneslunden och veta att han är där.

Oj, jag visste inte att hcg kunde vara kvar så länge. Ja, det kan ju ha varit för tidigt. Okej, vad bra att de följer upp ordentligt ändå.

Men fy va jobbigt att behöva förklara gång på gång att du varit sjukskriven. Kan tänka mig att de blir förvånade och undrar varför. Antagligen många av mina kollegor som undrar, men har som tur är inte varit många som frågat.

Tydligen så kan första mensen bli väldigt kraftig. Men barnmorskan kan ju inte veta hundra att det var mensen. Hon gissade väl på det eftersom det gått 4 veckor från avbrytandet och det var tid för mens. Men just de där ?skjutsarna? med en massa blod kan ju va för lite rester som jag förstod det. Får väl avvakta och se. Blöder fortfarande som vid mens.

Förstår att det är jobbigt att inte veta vart i cykeln du är. Så mycket tid och energi man lägger på att hålla koll på vart man är i cykeln under IVF. Och nu efter det här så är allt så osäkert när kroppen kommer in i en normal cykel igen. Jag hoppas verkligen att det är mens nu, men vet ju tyvärr inte.

Vi måste hoppa över den här cykeln. Så om kroppen hunnit återhämta sig så blir det förhoppningsvis nästa cykel. Då blir det någon gång i oktober som tidigast.

Ja ska försöka jobba hemifrån nu så jag slipper frågor. Skönt att det inte är så många som frågar på ditt jobb!

Hur går det för dig? Om det var mens så borde blödningen vara slut rätt snart? Har också läst att det kan vara rester när det kommer så mycket blod plötsligt. När skulle du till kliniken igen?

Har fortsatt testa äl varje dag och igår fick jag positivt igen! 11 dagar efter avbrytandet, exakt lika lång tid som efter mitt förra missfall 🤯 Idag negativt. Så tror detta var den riktiga äl och förra var pga förhöjt hcg.

Tror det är bra att hitta på saker nu och hålla sig sysselsatt så tiden går snabbt till oktober! Tror vi börjar med sprutor mitten/slutet av oktober 😅
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-09-02 20:35:50 följande:

Vad skönt att du har möjlighet att jobba hemifrån 🙂 Känner du dig redo än att börja jobba? 

Jag började blöda mer igen i lördags. Ringde abortmottagningen idag och fick komma till gyn. Gravtest var positivt (har nästan gått 5 veckor sen avbrytandet) och de såg rester. Ska ta Cytotec imorgon så får vi hoppas på att alla rester kommer ut. Annars blir det väl skrapning. Hoppas verkligen inte det blir lika kraftiga värkar som vid avbrytandet..

Har tid på fertilitetskliniken om 3 veckor, så känns bra. Har du fått tid för hydrosonografi? 

Då är var säkert ägglossning nu. Härligt att kroppen kan återhämta sig så fort ändå 🤗 

Ja, man får nog försöka göra det 😅 
    Okej, förstår om det känns långt dit. Nu får tiden gå fort tycker jag 😁

Känns lite jobbigt att jobba igen, har svårt att koncentrera mig och känner mig inte taggad på att göra något. Vill mest att dagarna ska gå bara.

Oj ok vad bra att du åkte in! Tycker de borde boka in återbesök för alla som avbryter så man vet att allt är ute, med tanke på att man riskerar infektion så länge det blöder. Jag tog Cytotec i två omgångar efter att barnet kom ut. I hopp om att få ut moderkakan och sen i hopp om att få ut rester. Gjorde inte alls lika ont, hoppas det inte gör det för dig heller! Dock hjälpte det inte i mitt fall. Kan säga att skrapningen kände jag inte alls av, om du skulle behöva göra det. Däremot är det jobbigt med oron för ärr, liten chans men ändå.

Hoppas du har slutat blöda och att kroppen återhämtat sig när du ska till kliniken. Jag ska boka hydrosonografi när jag får mens så borde vara om ca 2 veckor. Ja sån lättnad att kroppen verkar återhämta sig, men känns så märkligt att det går så snabbt.

Håller med, ska försöka ta semester nu så tiden går fortare, blev ingen i somras. Bara vänta ut september sen är man förhoppningsvis igång igen!
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-09-05 06:43:30 följande:
    Förstår det 😔❤️
    Har du börjat jobba nu? Du kanske behöver längre sjukskrivning?

Jo det är sant, men tror de tänker att kroppen och kan rensa ut små rester själv ibland. Jag tog cytotec i tisdags, men vände inte så mycket vad jag kunde märka. Var beredd på smärta, men hade som lite mensvärk bara. Ska på återbesök idag så får vi se om det är rester kvar. Var du vaken vid skrapningen? Är rädd att jag ska behöva vänta ännu längre på återföring nu. Och såklart rädd för komplikationer om jag behöver göra skrapning.

Okej, skönt att det ändå blir rätt snart. Verkligen, man tror ju att kroppen behöver längre tid på sig. 

Det gör du helt rätt i! Unna dig att hitta på något kul.
    Har börjat jobba men nu ska jag ta 2 veckor semester, hoppas må bättre när jag kommer tillbaka till jobbet igen. Sen är det inte jättelångt till oktober 😅

Hur har det gått för dig? Kom resterna ut som de skulle? Jag var sövd under skrapning så märkte och kände inget. Det kan nog ta längre tid om hcg inte gått ner än, så bra att det upptäcktes att du inte fått ut alla rester. Hoppas kroppen kommer igång sen snabbt och att blödningen slutar!
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-09-07 10:06:18 följande:
    Okej, men vad bra att du kan ta ut semester nu så du kan få återhämta dig lite. Och kanske kan hitta på lite roligt så tiden går fort till oktober 🤗

Der hände tyvärr inte så mycket med cytotec. Var på gyn i torsdags igen och de såg fortfarande rester. Läkare försökte plocka bort koagel som var påväg ut, men gick inte. Hon tänkte sen (tillsammans med bakjouren) göra en skrapning där på plats, men bakjouren var upptagen. Jag frågade om man inte kunde avvakta lite till med skrapning då jag helst vill undvika det. Så jag fick prova Cytotec igen. Ska tillbaka på måndag, men blöder fortfarande så är väl säkert kvar rester.
    Hej! Vet inte om du är kvar här längre men hur har det gått för dig? ❤️

Jag var på semester och är i chock över att jag ska börja med nästa hormonstimulering om ca 2 veckor, så fort har tiden gått 🙈 Har gjort hydrosonografi för att se om det kan ha blivit ärrbildning men allt såg bra ut, stor lättnad. Var väldigt tungt att vara tillbaka på kliniken dock och se på ultraljudet att det är helt tomt i magen.

Kan också säga att jag var beredd på ett blodbad under mensen efter avbrytandet men för mig blödde det mycket i en dag och sedan normalt eller tom lite resten av dagarna.

Har fortfarande inte fått något brev om gravsättning vilket gör mig lite orolig. Har gått snart två månader och undrar om det är normalt att det tar så lång tid.
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-10-02 21:55:09 följande:

Hej! Jag är fortfarande kvar. Använder inte familjeliv förövrigt, men går in i den här tråden och kollar ibland om någon skrivit 😊 

Tyvärr har det varit mycket motgångar för mig. Jag hade ju rester kvar. Fick testa två omgångar med Cytotec, men vände inget. Så det blev en skrapning för lite mer än 3 veckor sen. Det blödde en del under operationen, så fick en tamponad i livmodern och blev inlagd på avdelningen. De tog även bort någon bit som de skickade iväg för PAD. Har inte fått svar än.

Började må sämre igen känslomässigt då allt blev en påminnelse om avbrytandet. Har så dåligt samvete och känner sån sorg för pojken. 

Tog ett graviditetstest idag (enligt rutin efter skrapning). Det var negativt och tror eventuellt mensen har börjat nu. Har blött konstant i 2 månader, men började minska ett tag efter skrapningen och idag har det börjat blöda ordentligt. Pratade med kliniken förra veckan och läkaren sa att jag skulle höra av mig när mensen börjat så ska de göra en undersökning (och om det är något hon är osäker på så skickar de för hydrosonografi). 

Skönt för dig att tiden gått fort och att du snart får börja med stimulering igen! 🤗❤️ Hoppas du hade en fin semester och att du fick bra med återhämtning efter allt.

Konstigt att du inte fått brevet 🤔 Du kanske ska höra efter så det inte kommit bort på posten eller något.
    Jag fick brevet för ett tag sedan, men har inte klarat av att öppna det än rent känslomässigt 🥺

Kul att du är kvar! Skriver också bara här och i IVF-trådar, speciellt den från 2023. Har hjälpt mycket och är ett tips om du känner att du vill prata av dig om IVF ❤️

Åh beklagar att höra att det varit så utdraget för dig, kan tänka mig att det varit påfrestande och rivit upp såren. Så synd att de inte kollade efter rester någon vecka efter själva avbrytandet. Vad är det de ska testa för något?

Bra att testet är negativt iaf, hoppas undersökningen visar att allt ser bra ut och att du inte behöver hydrosonografi. Kan säga att det gick väldigt snabbt och smärtfritt för mig att göra det, märkte det knappt.

Ja då skönt att tiden gått fort, behövde verkligen det. Jag hörde av mig till kyrkogårdsförvaltningen i fredags och frågade. Fick sån otrolig ångest av att tiden gått och att jag inte vet något. De sa att de fått in alla papper som behövs men att gravsättningen inte ägt rum och att de går efter turordning. Blev lättad att det inte blivit något fel. Sen sa de att om den inte sker om en månad ungefär kommer de vänta till våren. För de sprider inte aska när det är för kallt. Känns ju inget vidare. Hade velat ha en plats att kunna gå till och få något slags avslut? drömde att jag fick brevet och blev så glad innan jag vaknade och insåg att det inte hänt..
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-10-07 13:16:31 följande:

Kul att du är kvar också! Tack för tipset, det ska jag kolla upp! ❤️ Tycker tyvärr IVF-grupperna på Facebook blivit sämre. Tycker det blivit så hårt klimat där och många som trycker ned andra. Så ska absolut kolla upp här på familjeliv istället 😊

Det är tufft faktiskt. Men tänker att det kommer bli bättre med tiden. Får försöka blicka framåt. Ja, verkligen synd att man inte får gå på en rutinkontroll. Jag förstod inte riktigt varför de skickade iväg för PAD. Fick svar att det var på rutin, men det måste ju funnits någon slags misstanke ändå. Jag hoppas svaret kommer snart. Oroar mig att det ska visa på cancer. Men är säkert väldigt liten risk.

Utifall det blir så att jag behöver göra undersökningen så är det skönt att höra att den går snabbt och är smärtfri 🤗

Vad bra att du ringde och hörde. Och skönt att det inte blivit något fel. Håller tummarna för att det blir innan vintern ❤️ Låter som det verkligen är något du behöver få göra för att bearbeta. Jag måste själv ta tag i att gå till minneslunden för min bearbetning. Har kommit överens med kuratorn att jag ska ha gjort det innan nästa gång vi ses om några veckor. Känns fint att ha en plats att gå till, men måste bara ta mig över tröskeln och göra det. 

Jobbigt med drömmen 😔 Jag drömde för några veckor sedan att jag födde ett lika litet barn, men att han levde. I drömmen var det inte något avbrytande, utan det var meningen att han skulle vara så liten och skulle överleva. Och jag vågade inte hålla honom för att han var så liten 🥺 

Är det nästa vecka du får börja med stimuleringen? 🙂

Är inte med i några IVF-grupper på Facebook men det låter ju hemskt, inte alls som det är på Familjeliv. Här är den gruppen jag är mest aktiv i: https://www.familjeliv.se/forum/thread/82182451-vi-som-startar-ivf-2023 vet inte hur aktiva 2024-trådarna är.

Vad oklart, jag fick inte höra om något test som skulle göras på rutin. Kanske olika i olika landsting? Hoppas i alla fall att allt ser bra ut och att du får svar snart så du slipper oroa dig.

Vad bra att du har en kurator att prata med, kanske kommer det kännas bättre när du besöker gravplatsen, så kan du ta nya tag sen? Hjärta Jag mår dåligt av att inte veta var barnet är fysiskt just nu, känner mig som en dålig "mamma" som inte vet.. När jag tänker på allting är det så hemskt att det är svårt att ta in. Det kanske är en försvarsmekanism men oftast tänker jag att det aldrig har hänt, att jag aldrig var gravid och att jag aldrig gjort abort. Just abortdelen känns så främmande för det är det sista jag trodde jag skulle göra efter 3,5 års barnlöshet och 5 IVF-omgångar. 

Åh så sorgligt, det är som att allt som hänt hemsöker en, men jag antar att det är så man processar.

Börjar med stimulering i helgen! Känns skönt att vara vid nästa steg, tiden har ändå gått fort för mig, men vågar inte hoppas på så mycket.
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-10-12 12:35:59 följande:

Ja, det är jättetråkigt att det blivit så 😔 Tack för tipset, ska kolla in den gruppen! 

Tror det var någon bit som satt hårt, så de kanske ville skicka iväg den utifall att. Jag var hos IVF-kliniken igår för undersökning med ultraljud. Jag passade på och fråga om svaret. Läkaren var snäll och kollade. Det hade kommit svar och var inget farligt. Så det känns skönt. Däremot kunde hon inte se hela livmodern vid ultraljudsundersökningen, så ska dit på måndag igen. 

Ja, det hjälper mycket för mig att gå till kurator. ❤️ Jag känner att jag behöver få prata om mina känslor kring allt, det hjälper. Har öppnat brevet idag tillsammans med min sambo. Vi ska åka till minneslunden idag. Det är jättetufft, men känner att det behövs. Kommer nog vara bra för mig att ta mig dit en första gång. Då kommer det nog vara lättare att åka dit fler gånger sen. Skönt att ha en plats att kunna åka till och sörja.

Jag förstår att det är jobbigt att inte veta vart barnet är❤️ Förstår vad du menar. Känner också att det är svårt att förstå att det verkligen hänt. Känns så overkligt. Tycker det känns bra att prata om det ibland. Går du till någon kurator? 

Det är ju en väldigt sorglig sak vi varit med 😔 Ja, man behöver få bearbeta det.

Härligt! Då antar jag att du börjat nu! 😍 

Skönt att du fick snabbt svar av dem och att testet inte visade något fel! Man orkar ju inte fler motgångar i detta läge. Hur mår du nu och hur har det gått sedan dess? Hjärta

Fint att ni har öppnat brevet nu och kunnat åka till en plats och veta att han är där och vilar fridfullt Hjärta Det blir säkert lättare att åka dit med tiden. Ser fram emot att kunna göra det en dag och kanske få tillbaka minnet av att jag faktiskt var gravid och hade en liten bebis. Skulle också behöva prata med någon känner jag, men klickade inte riktigt med kuratorn vi träffade innan vi avbröt och alla satt mest tysta vilket bara kändes jobbigt.

Jag har börjat men hade mycket färre äggblåsor vid första kontrollen än vad jag haft under fem tidigare omgångar så vet inte om det var för tidigt att starta igen. Tar väl 3 månader för äggen att mogna och undrar om den processen stannar av under tiden man är gravid? Så tyvärr har det inte börjat jättebra, får se om det blir något plock men med tanke på hur svårt det var för oss att få blastocyster i början är jag livrädd att det inte ska bli några igen.
  • Quincey
    Anonym (Sorgsen) skrev 2024-10-26 11:15:36 följande:

Ja det var skönt 😊 

Jag var tillbaka till kliniken på måndagen. Hon kunde fortfarande inte se hela livmodern. Fick recept på en kur Provera för att starta en ny mens. Tog sista tabletten i onsdags, så nu väntar jag på att mensen ska sätta igång. Ska höra av mig till kliniken när den satt igång så ska det bokas in en tid för undersökning. 

Det känns verkligen bra att vi tog tag i det ❤️ Jag har faktiskt åkt dit själv en gång efter också. Kändes bra.
    Det har inte blivit någon gravsättning för erat barn än? 😔 

Kan du inte höra av dig till dem och be om en annan kurator? Det är ju så viktigt att man klickar. Tror de är vana och helt okej med att man ber om någon annan då man inte klickar med den första. 

Vad tråkigt att höra 😔 Det är sant att det ju tar 3 månader för äggen att mogna. Men om det avstannar under graviditeten borde de ju rekommendera att man väntar 3 månader efter avbrytandet? Men kanske ändå är att din kropp behöver mer återhämtning.

Hur har det gått nu? ❤️

Hej hur har det gått för dig? Hoppas allt såg bra ut nu ❤️

Nej vi har inte hört något om gravsättning än, har varit bortrest men ska ringa nu i veckan och kolla och fråga var han är exakt så jag åtminstone vet det.

Ja det är en bra idé att fråga om någon annan kurator, känns fruktansvärt jobbigt ibland.

Min klinik trodde inte aborten har påverkat hur det blev och sa tom att vi kunde starta stimulering månaden efter avbrytandet, men känns så osannolikt att det skulle vara något annat? Har börjat en ny stimulering nu, kliniken har stängt nästa månad så kunde inte vänta längre. 
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort