Downs syndrom - Vi gjorde abort
Ja verkligen! Tycker att något borde det ju vara om man försökt på naturlig väg i 2 år?
❤️ Håller verkligen med om att det känns surrealistiskt. Kan knappt inte förstå nu att det hänt. Jag vill också minnas allt som hänt. Har varit så rädd för att glömma. Känns verkligen skönt att ha det nedskrivet då, så man ökande gå tillbaka och läsa och minnas om man vill.
Jag förstår att det är svårt att släppa ❤️ Det blir ju så mycket motgångar när man går igenom den här resan med IVF som inte lyckas och sen avbrytande av graviditet. Jag var väldigt orolig hela min graviditet att något skulle gå fel. Och det blev det ju tyvärr 😔
Ja det känns ändå skönt.
Jag kanske borde testat äl också. Vore skönt att ha lite koll. Men risken finns ju att jag missat den nu när det gått 3 veckor sen avbrytandet 🙈 Men som du säger så kanske den kan bli försenad. Fick du till dig av kliniken att kolla äl?
Det blir nog någonstans oktober/november för oss också. Om allt går som det ska. Tiden kommer gå sååå långsamt 😩
Ja, så glad för att jag skrivit ner och alla bilder man har. Väntar på att höra när gravsättningen ägt rum så vi kan besöka minneslunden
Samma här så orolig för att få missfall att tanken på att KUB skulle visa något avvikande inte ens slog mig, helt galet, och nåt man definitivt kommer tänka mycket på om man blir gravid igen.
Har haft telefonmöte med min klinik nu, de tyckte först att vi bara kunde vänta in nästa mens och börja med sprutorna. De föreslog sen att jag kunde göra hydrosonografi i nästa cykel eftersom jag är så orolig för ärrbildning. Ska ringa dem när jag får positivt på äl-test. Började testa det imorse, två veckor efter avbrytandet, och det var positivt?? Känner mig helt förbryllad. Kan min kropp verkligen ha återhämtat sig redan efter att ha avbrutit i vecka 17? Efter senaste tidiga mf var äl 11 dagar sen... eller är det några hormoner som sitter kvar och spökar..? Har för dålig koll på hur de här testerna funkar.
Lång tid att vänta men kul ändå om ni kör nästa försök ungefär samtidigt