Inlägg från: Lindis1974 |Visa alla inlägg
  • Lindis1974

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Ja RUL den 7:e dec. V 19 då jag med. Har fått en liten mage och har känt bebis ett par gånger.
    Elle: när ska er bebis komma?

• Lindis1974

Och jag har BF 5:e maj. Magen syns oxå här:)

• Lindis1974

Allt gick jättebra :) bebis mår toppen !
    Mysigt att se en spark !

• Lindis1974

Elle: härligt. Jag fick oxå BF 7;e maj.
    Hade 5:e innan men jag misstänkte det skulle skjuta på sig. Vet ju exakt när jag blev gravid.

• Lindis1974
    Junies mamma skrev 2011-12-15 13:44:35 följande:
    Hur kan man välja att ta bort ett barn på grund av DS ?!?
    Nu har du nog hamnat fel. finns andra trådar för dig :)
  • Lindis1974

Haggski: Klart du inte skulle. Ingen som har sagt det heller men denna tråd är till för de som har gjort ett avbrytande pga av detta och behöver stöd av vandra.
    Det förstår nog du med om du läser.
    Vi dömdes inte varandra utan stöttar varandra och det utan påhopp

Tack för förståelsen.

• Lindis1974

Haggski: nej och jag respekterar din syn på det.

• Lindis1974

Millan: tänk vad lustigt det är att det med jämna mellanrum dyker upp någon som bara inte kan låta bli ;)

Hoppas du mår ok !

Stor kram

• Lindis1974

Haggski: som sagt tråden handlar inte om för och mot abort vid DS. Finns mängder av trådar för det. Sluta att bara se till dig själv och respektera oss som inte skulle göra samma val som du. Vilket för övrigt är omöjligt att säga innan man är i det sitsen.
    Jag har levt nära inpå en flicka med DS. Min kusin. Men gjorde ändå det valet.

• Lindis1974
    Septemberknodd skrev 2011-12-19 21:38:31 följande:
    Vad gör jag i denna tråd, kan man ju fråga sig, här har jag ju inget att göra. Jag slöurfar, är väl svaret, gissar jag. Jag tänker inte alls ge mig in i debatten om DS och abort, jag vet att jag är i klar minoritet som aldrig skulle abortera bort något barn pga att det inte har förutsättningar att bli en A-människa, men som sagt, det är jag ganska ensam om nu för tiden. Min enda reflektion här, är: TÄNK OM...ditt barn får ADHD? Autism? Ganska rejält mycket vanligare än DS och något som kommer att påverka ert liv radikalt. TÄNK OM...och gud förbjude, det skulle vara något annat fel på ditt barn? Tänk om ditt barn blir sjukt? Tänk om ditt barn blir ledset? Tänk om ditt barn får en CP-skada? Vanligt, vanligt! Hur ska man hantera det? Stackars blivnade mammor, hur sjutton ska ni hantera alla dessa faror som kan vänta? Försök att inte hålla på och peta så mycket och förvänta er inte så himla mycket! Vilka krav det blir på den lilla bebin, och på er, att allt ska bli hipp hipp hurra- bra. Det kanske inte blir som ni har tänkt, även om ni nu då har säkrat att ni slipper ds. et anske blir nåt asjobbigt, för det kan jag lova er att det finns, som ni inte kunde hålla på och styra över under graviditeten. I så fall, så vi ll jag bara säga, i förebyggande syfte: Det blir bra ändå! Det kan bli jättebra ändå! Lycka till med bebisarna i magen!
    ??? Vad pratar du om? Vad har detta inlägg med våra val att göra?
  • Lindis1974

God Jul alla fina människor :)

• Lindis1974

Millan75: jag hade tagit samma beslut som er. Det är för jobbigt att gå genom en vanlig graviditet och sen behövs vänta på alla svar ytterligare en gång.
    I IVF trådarna finns det massor med tjejjer som lyckas bli gravida trots lågt värde. Det verkar vara ganska vanligt bland oss IVF are.
    Stor kram till dig och all lycka inför IVF i början av 2012.

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort