Victoria70 skrev 2010-11-16 18:37:08 följande:
Hej!
Jag eller vi valde inte heller att se fostret, och jag ångrade mig också ett bra tag efter aborten och kanske fortfarande också. Det är nu drygt 2 månader sedan aborten och jag liksom du "körde i 180" första tiden efter aborten. Jag ville inte se på tv, inte träffa andra människor och absolut inte vara inne på face book där allas liv fortsatte som vanligt. Jag tyckte att alla skröt och var så lyckliga och mitt liv bara stannade upp.
Jag var hemma från jobbet ett bra tag och när jag började jobba som vanligt igen grät jag nästan varje dag på jobbet. Det är först nu som jag känner mig stabil. Ju längre tid det går ju mer sällan tänker jag på det hela. Sorgen finns kvar och kommer nog alltid att finnas där, men vi människor är fantastiska och klarar mer än vi tror.
Jag har en fråga om fotona, begärde ni att de skulle ta foton eller gjorde de det ändå? Ingen på mitt sjukhus sa något om detta och det klart att om det finns foton vill jag har dem.
För min del vet jag inte om det blir nåt nytt försök. Tiden rinner ut och jag mådde så dåligt i illamående förra gången och vet inte om jag orkar det igen. Jag är dessutom orolig att det skall vara sjukt. Samtidigt har jag inte så mycket tid att spela med, men tror inte att jag skall bestämma mig. Blir det så blir det och då är det nån mening med det och blir det inte är det menat så.
Jag vill bara säga till dig att det är tungt, mycket tungt från början. Låt känslorna komma och prata gärna med någon som du känner förtroende för. Man måste få älta, grina och bearbeta på sitt eget sätt, det går inte att skynda på, sorgen måste få ta den tid den behöver.
Kram
Ja visst ångrar man sig att man inte tittade... inte sa farväl.
Jag känner precis som dig ang facebook och annat. Det är tungt att se hur lyckliga alla är, alla som är gravida, som nyss fått barn osv. Man blir nästan arg på dem!
De berättade för osds redan innan aborten att bilder skulle tas och att de sparade dem så att vi kunde få titta senare om vi ville. Jag tror att jag ska göra det nästa gång jag träffar min kurator
Var upp på undersökning idag.. på ultraljudet upptäckde de att jag fortfarande efter 3 skrapningar har rester kvar :( Så imorn har hag fått en operationstid. Det känns väldigt tungt.. vill bara komma vidare och detta gör ju inte saken bätter...
Ja det är tur att man faktiskt fungerar så att man glömmer mer och mer. Men det är svårt att tänka så när man är mitt uppe i det.
Kramar