helena29 skrev 2010-10-21 08:43:01 följande:
Ja, det var ju verkligen en rejäl sänkning. Bara på en månad? Hoppas mitt också sjunker så fort. Hur ofta ska man testa sig? Äter provera nu som ska framkalla mens sen börjar jag med pergo på cykeldag 3, borde bli runt 3-4 nov. Har du också tagit provera?
pållan skrev 2010-10-21 00:05:59 följande:
hej helena29! jag vet inte ännu, ska ta blodprov nu på fredag. hoppas! särskilt som jag också har fått pergo för första gången den här månaden... Hur har det gått för dig, fick du levaxin? och när börjar du med pergo?
Å vad skönt att höra! Hoppas att mina värden också gått ner så mycket! lycka till med pergostarten, jag har precis tagit min första kur - tog sista tabletten i går.
Bara tagit levaxin 50mg i knappt en vecka och jag vet inte när jag ska nya prover igen. han sa inget om det.
Ska ta provera i 10 dgr nu för att få menssen börja med pergo 3-4 nov kan jag tro.
Skönt att du börjat med pergo, har du känt nåt speciellt? Hade du egen Äl eller hur var det? Vad tror din läkare om dina chanser med pergo?
Aha! De brukar visst ta nya prover efter 4-6 veckor eller så, för att se om värdena sjunker. Känner du nån skillnad nu när du tar levaxin?Spännande att det snart är dags för pergo också!
Jag har naturlig ägglossning, men VUL visar att jag bara lossar ett ägg per månad. Hoppas att pergon ska hjälpa mig att lossa två ägg, så jag dubblerar chansen att bli gravid
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
! Min läkare har bara sagt att det är värt att prova med pergo innan man går vidare till IVF, och att ja, två ägg betyder ju dubbelt så stor chans mot ett ägg. Så jag hoppas att pergon funkar (jag mådde jätteilla när jag tog tabletterna, så hoppas att det är värt det) och tror att det är dags för insemination i helgen eller början av nästa vecka. Få se vad VUL imorgon visar...