pållan skrev 2010-10-26 22:21:10 följande:
helena29: nej, vi sköt upp provtagningen igen! Läkaren trodde inte att provresultaten var relevanta ännu, så vi tar nya prover först i november. Känns vettigt, jag är otålig men samtidigt vill jag inte oroa mig i onödan pga att proverna tas för tidigt och blir missvisande.
Vilms: hade ÄL i söndags - på dag 15 i cykeln - och har gjort insemination! Är du på dag 8 i cykeln nu om du har tagit fyra tabletter pergo? Det låter som tidig ÄL i så fall, brukar du ha naturlig ÄL och i så fall vilken dag? Men vad jag har hört kan ju pergon ändra cykeln en hel del, jag har läst att ÄL kan inträffa från dag 10. Ska du göra VUL för att kolla? I så fall kan du ju mäta slemhinnan också. Lycka till, hoppas att det går bra!
ja jag brukar ha naturlig ÄL men runt dag 19-20. skönt förstås att få tidigare ÄL men detta känns ju lite väl tidigt. när jag tog en halv tablett fick jag ÄL dag 14 tror jag och då blev ju cykeln normal på 28 dagar istället för 33 dagar.
och jag befinner mig inte i samma stad som min sambo så får jag ÄL innan fredag har jag ju tagit pergo förgäves. suck! så himla trött på att vänta på att bli gravid nu!
spännande med insemination! är det första ggn?