Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Lägre dos östrogen vid FET??

Låter jättekonstigt. Klart man måste ha ett vul innan FET och första omgången blir ju alltid en test då de kan hitta rätt nivå för dig. Låter ju def som att du borde äta 3x2 mg från dag ett. Och visserligen ska du inte synka med en donator men du ska ju synka med en resa utomlands!!! Jag hade bett om högre dos och sen även fixat ett vul här i Sverige innan FET för att vara på säkra sidan. På Huddinge kollar man slemhinnan på dag 9-10 och sen bestämmer man datum för FET beroende på hur den växt osv. Där vill de att slemhinnan är 8 mm och treskiktad vid insättning (men det kan även funka med 6-7 mm om den är treskiktad) Kram och lycka till!!

Ruvar på ett guldägg!
  • villsågärna38
    supertrouper skrev 2010-09-15 00:01:58 följande:
    Nu blir jag ännu mer orolig. Och läkaren är på konferens till på fredag *suck*

Frågan är vad som kan hända om jag själv väljer att öka dosen nu till 3x2 mg - kan slemhinnan bli för tjock?
    Håller med Ungkvinna, doser osv måste du ta med läkare. Om slemhinnan blir för tjock så kan den ju lossa och du få mens, är ju därför man börjar ta Progesteron ett par dagar innan FET och när den är lagom tjock. Däremot så tycker jag def att du ska boka in ett vul några dagar innan planerad FET. Då kan du ju sen maila eller ringa kliniken och berätta hur slemhinnan såg ut och de kan avgöra om du ska höja dosen osv. kram
    Ruvar på ett guldägg!
Svar på tråden Lägre dos östrogen vid FET??