Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

okej med incest??

Kelly1994 skrev 2010-09-29 16:20:49 följande:
    JA, det tycker JAG.
    Varför ska de tvångsvårdas?
    Vad är syftet med "vården"?
    Hur länge ska den fortgå om patienterna inte tillfrisknar?

Hur ska vården se ut?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 17:47:27 följande:
    1. För att de har en rejäl skruv lös (Den som håller ihop hela vettet).
    2. Att de ska sluta knulla sina syskon
    3. Det vet jag inte.
    1. Att "ha en skruv lös" är väl inget skäl till tvångvård?? Massor av icke-våldsamma människor har "skruvar lösa" både här och där, inte tycker du väl att alla ska tvångsvårdas bara av den anledningen?!?

2. Om de vill ligga med sina syskon kommer "vården" att vara verkningslös, man skulle dessutom att bli tvungen att frihetsberöva dom.

3. Tycker du att incest-utövarna ska kunna låsas in resten av sitt liv om de inte blir "botade"?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 18:25:49 följande:
    3. Nej det tycker jag inte absolut inte. Men de borde inte få träffa sina syskon mer.
    Att belägga personer med besöksförbud är verkningslöst om en överträdelse inte leder till bestraffning.

Hur ska syskonen hindras från att träffas?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 18:35:06 följande:
    Om man inte håller besöksförbudet så kan det gå till rätten. Om de inte håller besöksförbudet kan de då bli straffade för det och få betala böter.
    Böter för att de träffas?

Hm, ok..
    Hur ska kontrollen gå till? Ingen av de inblandade lär ju ange sig själva, ska polisen patrullera deras hem? Avlyssna telefoner?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 19:00:16 följande:
    Nej, de får väl vara extremt försiktiga om de nu måste fortsätta knulla med syskonet. Tycker dock att en rejäl markering behövs.
    Tror du att de ligger med varandra för att de inte insett att samhället skulle fördöma dem??

Vad gör "markeringen" för nytta? Tror du att det avskräcker andra som haft tankar på att ligga med sina syskon?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 19:10:57 följande:
    Markeringen ska få dem att fatta att det är FEL.
    Men det viktigaste i det här tycker jag absolut är att man SKA göra abort om man blir gravid med sitt syskon.
    Så du vill att kvinnan ska tvingas till abort?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 19:18:17 följande:
    Det är FEL för att det är SJUKT och VIDRIGT. Punkt slut. Alla tycker och känner olika.
    Varför tycker du INTE att det är fel?
    Tycker du att det är friskt och gulligt med människor som tänder på att bajsa på varandra?
    Om inte: Vill du bestraffa den gruppen ockå? Om inte: Varför?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 20:24:23 följande:
    För att de kommer antagligen inte föda några bajskorvar till barn. Syskon som får barn kommer få missfoster till ungar.
    Tycker du att alla gravida kvinnor som löper ökad risk att föda sjuka barn ska tvingas att göra abort?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:28:10 följande:
    NEJ, det tycker jag inte. :) Jag tycker inte att det är okej med incest, kan du acceptera det?
    Varför ska inte alla kvinnor som riskerar att få missbildade barn tvingas till abort?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:37:17 följande:
    Ja, VET DU DET? :O Jag tror att barnet har stor chans att bli psykisk sjuk, hmmm, procent på det, vad ska vi säga ,100 %!!! Jag fattar inte hur man kan utsätta ett barn för att bli inavel. Jag tycker att den sjuka systern borde ruttna i HELVETET om hon föder barnet. PUNKT SLUT.
    Jag frågar inte vad du tycker om hennes val att föda sitt barn.
    Jag undrar varför du inte vill tvinga alla kvinnor som löper ökad risk för att föda missbildade barn?

Men när vi ändå är inne på psykiska sjukdommar: Tycker du att kvinnor som lider av schizofreni ska tvingas att göra abort? Sjukdomen är ärftlig.
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:44:00 följande:
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
    Många barn löper stor risk att må dåligt psykiskt (barn som föds i krig, barn till missbrukare, barn till utvecklingsstörda, barn till psykiskt sjuka etc etc)

Tycker du att alla kvinnor som löper stor risk att föda barn som kommer att må dåligt psykiskt, ska tvingas till abort?
  • Selfish Geene
    Abborren skrev 2010-09-30 15:44:11 följande:
    Det finns onekligen ett dilemma här. Å ena sidan skiter jag i vad vuxna människor frivilligt gör i sängen. Å andra sidan är det grymt att sätta barn till världen med livslång utvecklingsstörning eller nedsatt intelligens. Människan måste precis som vargen, hunden och alla andra däggdjur få nytt blod till stammen, annars dör vi ut på sikt.

Incest har varit förbjudet i århundraden. Det betyder att incest måste ha funnits i århundraden. Man kan ju inte förbjuda något som inte finns, eller hur? Våra förfäder hade uppenbarligen dåliga erfarenheter av konsekvensen av incest, och därmed förbjöd man detta. Förr i världen kallades fenomenet för blodskam.

Homosexualitet har också funnits sedan urminnes tider, eftersom det förbjuds redan i första moseboken för 5 000 år sedan. Men den verkliga anledningen till detta förbud bör nog ha varit att bevara den mänskliga rasens existens på planeten jorden. Förr i världen fanns det inte många människor, och den som inte skaffade barn bidrog till att stammen, klanen eller byn dog ut. Därför var det helt nödvändigt att helt enkelt para sig med det motsatta könet.

Att skambelägga båda företeelserna med hänvisning till att guds vrede kommer att drabba oss annars var bara en praktisk lösning för att få folk att lyda lagen.

Att förbjuda folk att skaffa barn skulle skapa ett ramaskri hos kvinnorörelsen och är därmed fullständigt uteslutet. Därför finns ingen annan lösning än den vi har idag, dvs förbjud eländet. Att det skulle vara äckligt är inpräntat i sinnet genom århundraden av kristen indoktrinering. Jag är inte säker på att det är onaturligt ur ett djuriskt, biologiskt perspektiv. I djurriket förekommer ju incest ganska ofta. Däremot finner jag personligen tanken som motbjudande.
    Ovanligt välformulerat inlägg!!

Vilka konsekvenser tror du skulle följa av att lagen mot incest togs bort? (både på kortare och längre sikt)
  • Selfish Geene
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 16:40:36 följande:
    Incest är bland de värsta som finns.
    Om man tycker de är okej att ha sex med ett syskon så tycker man säkert de är okej att ha sex med sitt barn Kräks
    Liknar argumentet "om man har sex med någon av samma kön har säkert även sex med djur"....

Hur ställer du dig till påståendet: "om man tycker att det är ok att ha sex med sin fru så tycker man säkert att det är ok att våldta hennes syster!"??
  • Selfish Geene
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 17:51:15 följande:
    Skrev inte att man gör... skrev att man säkert tycker..

Har aldrig hört de argumentet om sex med samma kön och djur tyvärr..
    Jag sa bara min åsikt om vad jag tror om incest. De fnns säkert dom som tycker att de är samma!
    Tycker inte de är okej att våldta hennes syster bara för de?
    Våldta någon och att ha sex med sin syster är väl ändå inte samma sak?
    Att ha sex med sin vuxna syster är inte samma sak som att förgripa sig sexuellt på sitt barn heller, ändå drar du paralleler mellan de båda.

Om man är "säker" på något brukar det vanligtvis föregås av att man tagit del av information man funnit trovärdig.

Nå, vilken information sitter du på eftersom du påstår dig vara "säker" på din sak?
  • Selfish Geene
    Bedan skrev 2010-09-30 17:52:56 följande:
    Fast det är ju skillnad på sex med samtycke och sex utan samtycke

Precis
  • Selfish Geene
    LsomiLinda skrev 2010-09-30 18:28:27 följande:
    Ja jag tar inte åt mej de för jag håller fast vid min åsikt vad folk än skriver..Glad

Vad vore världen utan en egen åsikt!
    Vad vore världen om folk lät sina påståenden gå genom hjärnan ett varv till innan de låter dom flyga fritt i cyber-rymden!?
    *drömmer mig bort*
Svar på tråden okej med incest??