Abborren skrev 2010-09-30 15:44:11 följande:
Det finns onekligen ett dilemma här. Å ena sidan skiter jag i vad vuxna människor frivilligt gör i sängen. Å andra sidan är det grymt att sätta barn till världen med livslång utvecklingsstörning eller nedsatt intelligens. Människan måste precis som vargen, hunden och alla andra däggdjur få nytt blod till stammen, annars dör vi ut på sikt.
Incest har varit förbjudet i århundraden. Det betyder att incest måste ha funnits i århundraden. Man kan ju inte förbjuda något som inte finns, eller hur? Våra förfäder hade uppenbarligen dåliga erfarenheter av konsekvensen av incest, och därmed förbjöd man detta. Förr i världen kallades fenomenet för blodskam.
Homosexualitet har också funnits sedan urminnes tider, eftersom det förbjuds redan i första moseboken för 5 000 år sedan. Men den verkliga anledningen till detta förbud bör nog ha varit att bevara den mänskliga rasens existens på planeten jorden. Förr i världen fanns det inte många människor, och den som inte skaffade barn bidrog till att stammen, klanen eller byn dog ut. Därför var det helt nödvändigt att helt enkelt para sig med det motsatta könet.
Att skambelägga båda företeelserna med hänvisning till att guds vrede kommer att drabba oss annars var bara en praktisk lösning för att få folk att lyda lagen.
Att förbjuda folk att skaffa barn skulle skapa ett ramaskri hos kvinnorörelsen och är därmed fullständigt uteslutet. Därför finns ingen annan lösning än den vi har idag, dvs förbjud eländet. Att det skulle vara äckligt är inpräntat i sinnet genom århundraden av kristen indoktrinering. Jag är inte säker på att det är onaturligt ur ett djuriskt, biologiskt perspektiv. I djurriket förekommer ju incest ganska ofta. Däremot finner jag personligen tanken som motbjudande.
Ovanligt välformulerat inlägg!!
Vilka konsekvenser tror du skulle följa av att lagen mot incest togs bort? (både på kortare och längre sikt)