Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

okej med incest??

KlasKristian skrev 2010-09-15 15:59:10 följande:
    Det jag säger är att jag är nöjd med den lagstiftning som finns. Det finns ingen anledning att ändra något i incestlagstiftningen. Däremot hade jag fått svårare att rättfärdiga min ståndpunkt om det varit så att incestlagen inte funnits i dag och dess införande hade diskuterats.
    Det finns anledning att ändra alla lagar som inte kan motiveras! (Lagen mot homosexualitet är redan borttagen, resten av de sexualmoraliska lagarna står på tur),
  • Selfish Geene
    Stinky skrev 2010-09-15 22:39:54 följande:
    Man skyddar de utsatta.
    De enda som skyddas av incestlagen är männikorna som tycker att incest "är åt helsicke",  "är Onormalt/sjukt/omoraliskt/äckligt/onaturligt" etc

Frågan är vilket behov av skydd dessa personer har?

Som CDS.. redan har påpekat så straffas båda parterna i ett incestfall, så det är ingen av dom som skyddas iaf
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-16 22:06:23 följande:
    JA, det är ett hån mot de som har blivit våldtagna av sina föräldrar när man säger det är okej med incest.
    Är det då också ett hån mot de som blivit våldtagna attt säga att det är okej med sex?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:09:57 följande:
    Haha nej, men derimot ett hån mot SEX att bara säga att det är okej. Jag startade den här tråden för jag ville se vad folk tyckte om det här. Och jag är försvånad över hur många som tycker det är okej. Jag tycker det är sjukt äckligt och att de som har sex med familjemedlemmar är sjuka jävlar som borde in på psyk. Och det är MIN åsikt.
    Är du för tvångsvård?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 16:11:43 följande:
    Nej, varför skulle de behöva vara tvångsvård? Tror inte att det är så många som VILL tända på sina syskon.
    För de som vill ha psyk-vård finns det alternativet redan, utan att någon lag behöver tillämpas.
    De som vill fortsätta ha sex med sitt syskon kommer naturligtvis att motsätta sig vård öht, hur vill du att de ska "vårdas" utan tvång?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-26 00:28:56 följande:
    Detta är min åsikt nu när jag har funderat på det: Jag tycker att om man är sexuellt attraherad av sina syskon så ska man få tvångsvård (Inte 24/7, men att man ska gå och diskutera varför man är det, se var problemen ligger). Jag tycker absolut att det ska vara lag på att systern ska göra abort om hon blir gravid med sin bror.
    Tvångsvård är ju som bekant inte nödvändigt om personen ifråga inte motsätter sig vården,
    men hur tycker du att de personer som vägrar vård ska hanteras? Ska de låsas in? Om inte: med vilka medel ska de tvingas att ta emot "hjälpen" de inte vill ha?

Hur länge ska tvångsvården kunna fortgå om de "sjuke" inte tillfrisknar? Resten av dennes liv?

Hur ska den gravida kvinnan kunna tvingas till abort?

Tycker du inte att tvångsabort bryter mot de grundläggande mänskliga rättigheterna? (särskilt om du inte betraktar incest-utövarna som brottslingar)
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:10:50 följande:
    Det är väl självklart!! Barnet har mycket större risk till missbildningar och sjukdomar när det är två syskon som får barn. Barnet skulle säkerligen också tillhöra den stora gruppen som skulle är äcklad av folk som har sex med sina syskon, alltså vara äcklad av sina föräldrar och sig själv, vilken jävla INAVEL! Och eftersom syskonen gillar att ha sex med sin släkt kan de väl lika gärna sätta på sin unge?
    Mina barn löper också ökad risk för att födas missbildade (säkerligen större risk än de flesta barn som föds inavlade), jag skulle bli ganska sur om samhället ville tvinga mig att göra abort.

Att barnet skulle äcklas av sina föräldrar är rena spekulationer. Många äcklas av homosexualitet men barn till homosexuella föräldrar gör sällan det. Tycker du att avkommans eventuella känslor inför sina föräldrars förhållande ska vara avgörande i frågan om de ska få skaffa barn eller inte?

De flesta som våldtar barn är inte ihop med sina syskon, så att de skulle utgöra någon ökad risk för barnets säkerhet tror jag att vi kan utesluta, inte sant!?
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:11:25 följande:
    Det ÄR lagligt att ha sex med djur i Sverige.
    Inte om det innebär lidande för djuret (något samlag med en hundvalp med största säkerhet skulle innebära)
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 20:32:45 följande:
    Jaha. Så nu är det okej att ha sex med djur också, fast nonono inte med valpar.
    ja det är det, förutsatt att djuret inte plågas
  • Selfish Geene
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 15:51:13 följande:
    FÖR ATT DET ÄR SJUKT ATT TÄNDA PÅ SINA SYSKON.
    Orkar inte diskutera det här längre. Vi har egna åsikter och jag tycker det är coolt att ni vågar ha så öppna sinnen om sånt här utan att må illa som jag gör bara jag tänker på det. För mig så finns det dock en gräns och den går vid incest.
    Ok, vi leker med tanken att det faktiskt är sjukt att tända på sina syskon.
    Är diagnosen tillräckligt skäl att motivera tvångsvård?
Svar på tråden okej med incest??