Jodine skrev 2010-09-25 18:06:54 följande:
Ja, det tycker jag att vi gör. Att vilja kissa på någon är väl rätt jävla sjukt det med. Men var glad då att du bor i Sverige då, känner du för att sätta på din lilla valp, go a head, för här är allt tillåtet. Nu var det frågan om vad jag tycker, eller hur? Sist jag kollade var det åsiktsfrihet här i sverige, men det har väl Alliansen hunnit ändra på iofs.
Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-25 17:02:16 följande:
Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference. Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor" Jag tycker inte att man ska knulla sin syster. Punkt. Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.
Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
Här i Sverige får du inte plåga djur, har du glömt det? Använde inte det argumentet, det håller inte för ens en liten och nästan löjligt enkelt tankegång.
Dina personliga känslor har helt enkelt inte i lagen att göra. Kan du förstå det?
Lagen ska skydda de som inte förmår det själva, har vi att göra med offerlösa brott eller frivilliga vuxna ska där inte finnas några lagar.
Det finns män som har barn ihop, är du helt okunnig om detta? De adopterar eller delar med lesbianer - Mark och Jonas tex.
Du "tycker" en massa, men det är bara dina egna äckelkänslor som är orsaken. Logiskt - om två vuxna frivilliga gör något (vadsomhelst från plocka svamp till att piska varandra blodiga) så ska inte lagen lägga hinder. Men du vill att vissa ska vara undantagna? Även om båda vill?
Jag misstänker att du inte kommer läsa detta mtp vad du skrivit, men jag hoppas att din nyfikenhet vinner. Du är isf på gång att frigöra dig från indoktrinering och börja tänka logiskt. Aldrig fel!
FTR: jag går till attack varje gång jag ser att där finns utrymme för förbättring. Open mind är inte att godta all skit din prälle kommer med utan att se saker för vad de verkligen är.