Inlägg från: M C |Visa alla inlägg
  • M C

okej med incest??

Jodine skrev 2010-09-25 16:40:45 följande:
    Incest är aldrig okej. Visst finns det de som "valt" att ha sex/leva ihop fast de är bror och syster, men de borde faktiskt inte tillåtas att fortsätta. Men å andra sidan, det är ju lagligt att knulla sin katt numera, varför inte knulla sin syster också då?

>.<
    Varför är inte incest OK? Är det dina personliga äckelkänslor eller är det för myten om de missbildade barnen? Eller "är det bara så"?
    Tänk igenom det noga.

Myten är att barnen blir konstiga, men det stämmer inte. Det enda är att risken för ärftliga sjukdomar ökar med dubbla, men hey - då finns det många direkt olämpliga föräldrakonstallationer därute! Är det verkligen en bro man vill korsa?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Jodine skrev 2010-09-25 16:57:28 följande:
    För att jag tycker att det är sjukt att vilja ha sex med sina egna syskon. Eller mamma/pappa med för den delen.

Jag vet att det inte blir missbildningar, men OM de skulle få barn tänk då vilket liv barnen skulle få när omgivningen får reda på att deras föräldrar är släkt.
    Jag tycker det är sjukt med wetsex. Ska vi ta och förbjuda det med när vi ändå är i moralträsket?

Ja, jätteliv. Inte ens i närheten samma som om två killar kommer med sin avkomma till förskolan.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Jodine skrev 2010-09-25 18:06:54 följande:
    Ja, det tycker jag att vi gör. Att vilja kissa på någon är väl rätt jävla sjukt det med. Men var glad då att du bor i Sverige då, känner du för att sätta på din lilla valp, go a head, för här är allt tillåtet. Nu var det frågan om vad jag tycker, eller hur? Sist jag kollade var det åsiktsfrihet här i sverige, men det har väl Alliansen hunnit ändra på iofs.

Och två män ska väl heller inte ha barn, så det är ju knappast ett fungerande motargument.
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-25 17:02:16 följande:
    Ska dina personliga äckelkänslor vara skäl för vad andra, som inte delar dina åsikter, ska få göra? Tycker du att det verkar rimligt?
    Allt sex leder inte till barn. I de fall där det inte gör det är det argumentet inte relevant.
    Läs en gång till så ser sdu att jag sa OM de får barn, inte NÄR. Big difference. Har aldrig nämt något om äckelkänslor heller, det var du som tog upp. ÅSIKTER är en helt annan sak än "känslor" Jag tycker inte att man ska knulla sin syster. Punkt. Men fortsätt du för all del, så länge jag slipper se på.

Bored now, moving on. -_- Att bli påhoppad för mina åsikter ligger inte på min lista för ett trevligt lördagsnöje, hacka på TS då ist.
    Här i Sverige får du inte plåga djur, har du glömt det? Använde inte det argumentet, det håller inte för ens en liten och nästan löjligt enkelt tankegång.

Dina personliga känslor har helt enkelt inte i lagen att göra. Kan du förstå det?
    Lagen ska skydda de som inte förmår det själva, har vi att göra med offerlösa brott eller frivilliga vuxna ska där inte finnas några lagar.
    Det finns män som har barn ihop, är du helt okunnig om detta? De adopterar eller delar med lesbianer - Mark och Jonas tex.
    Du "tycker" en massa, men det är bara dina egna äckelkänslor som är orsaken. Logiskt - om två vuxna frivilliga gör något (vadsomhelst från plocka svamp till att piska varandra blodiga) så ska inte lagen lägga hinder. Men du vill att vissa ska vara undantagna? Även om båda vill?

Jag misstänker att du inte kommer läsa detta mtp vad du skrivit, men jag hoppas att din nyfikenhet vinner. Du är isf på gång att frigöra dig från indoktrinering och börja tänka logiskt. Aldrig fel!
    FTR: jag går till attack varje gång jag ser att där finns utrymme för förbättring. Open mind är inte att godta all skit din prälle kommer med utan att se saker för vad de verkligen är.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-26 00:28:56 följande:
    Detta är min åsikt nu när jag har funderat på det: Jag tycker att om man är sexuellt attraherad av sina syskon så ska man få tvångsvård (Inte 24/7, men att man ska gå och diskutera varför man är det, se var problemen ligger). Jag tycker absolut att det ska vara lag på att systern ska göra abort om hon blir gravid med sin bror.
    Skrämmande. Du vill alltså att vi går tillbaka till 50talet när kvinnor lobotomerades för översexualitet? Är det inte dags att komma in i 2000-talet nu?
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:10:50 följande:
    Det är väl självklart!! Barnet har mycket större risk till missbildningar och sjukdomar när det är två syskon som får barn. Barnet skulle säkerligen också tillhöra den stora gruppen som skulle är äcklad av folk som har sex med sina syskon, alltså vara äcklad av sina föräldrar och sig själv, vilken jävla INAVEL! Och eftersom syskonen gillar att ha sex med sin släkt kan de väl lika gärna sätta på sin unge?
    Inte större än vilken annan ärftlig sjukdom som helst. Dessutom ökar risken lavinartat när man passerar 36 - ska ingen kvinna över 36 få skaffa barn heller då? Du verkar inte tänkt igenom dina tankar ordentligt.
    Sen pratar vi inte om övergrepp, det ska vara reglerat i lagen att man inte får tvinga andra till sex och där kommer en beroendeställning in när vi pratar om barn-vuxna, även om barnen är över 18.

Mycket äckel blir det, men har du funderat på att tänka rationellt istället?
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 14:11:25 följande:
    Det ÄR lagligt att ha sex med djur i Sverige.
    Ja, men inte plåga dem. Sen när är sex plågsamt? Men valpar? Seriöst? Du tror inte det kommer in något plågsamt moment där?
  • M C
    Menhir skrev 2010-09-28 14:22:44 följande:
    Syskon (eller andra närstående) har normalt spärrar mot att ha sex med varandra om de tillbringat barndomen tillsammans. Det gäller såväl människor som andra djurarter. Allt för att öka "genpoolen" och säkra artens överlevnad.

Syskon som vuxit upp tillsammans har alltså kommit förbi den naturliga spärren och frågan är om det är ett sunt beteende. Har de verkligen fått välja partner fritt eller beror det på något yttre påverkan (tex incest eller isolerat leverne)?

Jag är kluven - egentligen tycker jag folk ska få göra som de vill i så stor utsträckning som möjligt. Men är alltid incest mellan syskon ett fritt val? Jag tvekar...
    Det får inte förekomma en övergreppssituation, det är redan reglerat i lagen vad jag förstår. Men ta det där paret söderöver som inte växt upp tillsammans? Där funkar det ju!
  • M C
    ius lexis skrev 2010-09-28 14:32:29 följande:
    Tycker incest är fruktansvärt hemskt och tråkig grej där människor kan fara fruktansvärt illa.
    Du menar övergrepp antar jag.
    Det vi diskuterar med varierande framgång är när det är två frivilliga vuxna.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-28 16:18:09 följande:
    Vad är kibbutzen? :)
    Kibbutz är ett arbetsläger i Israel. Ungdomar åker dit från hela världen för att leva i kulturen, som att åka som au-pair men slippa torka bajs.
    Kollektiv, alla åldrar, väldigt olika storlekar. Arbete för alla, de flesta odlar saker. Några gör kökstjänst, andra städar. Som ett självförsörjande kollektiv.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:37:17 följande:
    Ja, VET DU DET? :O Jag tror att barnet har stor chans att bli psykisk sjuk, hmmm, procent på det, vad ska vi säga ,100 %!!! Jag fattar inte hur man kan utsätta ett barn för att bli inavel. Jag tycker att den sjuka systern borde ruttna i HELVETET om hon föder barnet. PUNKT SLUT.
    Fint, du drar det religiösa kortet som svar på en seriös fråga kring lagens giltighet.*pjfft*
    Du vet, det finns faktiskt folk här i Svergie som har gjort det här.
    Tänkte du på det? Verkliga personer som blir sårade av hur du spyr din galla.
    Har du sett filmen "Precious"? Jag rekommenderar den starkt.

Din rätt att uttrycka dina åsikter går vid hot och ont förtal. Du passerade den gränsen med råge här, tänkte du på det? Det är dina ordvomiteringar som skapar hotbilden kring de här barnen, inte barnens egen familj.
    Tänkte du på det?
    Det du gör här är inte ett dugg bättre än det svarta fick uppleva i USA för inte ens 30 år sen, det är inte bättre än hur homosexuella får leva idag i hela världen, det är inte ett DUGG bättre än hur kvinnor behandlas idag i Afganistan. Tänkte du på det?

Jag skulle säga att dina åsikter är inskränkta, ogenomtänka och ologiska. Det är väl OK? Jag menar, det verkar ju funka för dig, eller?
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-29 22:44:00 följande:
    Jag kan med all säkerhet säga att ett barn som är till genom incest INTE mår bra PSYKISKT.
    Så du känner till dem alla? Personligen?

Riktigt korkat argument, verkligen top notch.
  • M C
    Blossi skrev 2010-09-30 08:56:08 följande:
    Vilken festilg tråd! Tycker självklart att det inte är ok med incest. Något måste ju ha gått fel när eller om man tänder på sina syskon. 
    Inte OK hur? Ska man vara inkonsekvent i lagen eller är det personliga äckelkänslor bara?
  • M C
    Hormigita skrev 2010-09-30 10:08:45 följande:
    Incest är vardags mat över hela världen och även här i Sverige...
    Men en sak att bli sexuellt påtvingad och resultatet blir barn eller göra det fri villigt och skaffa barn med den man delar blod med och det anser jag vara fel och självisk.
    Varför riskera att skapa en människa som kan få grava komplikationer bara för att man tänder på syrran, mamma eller va de nu är.

Det här går långt bak i historien, att gifta sig inom familjen va de bästa och enda sättet att bevara sin status och arv och oftast så var det kungligheter som praktiserade de här incest som resulterade i inavel.

Men nu lever vi på 2000-talet och är medvetna om konsekvenserna och skadorna som resulterar.
    Det är som att vara gravid och forsäta att knarka tungt, man vet aldrig va skadorna blir...

Så för mig skiter jag i med vilka folk ligger med men incest känns kraftigt fel...

Om du tar dig tid att läsa tråden får du veta hur många fel du har i din text.
    Men visst historiskt sett är det vanligt med incest, tut-ankh-amon tex var det sorgliga resultatet av många generationers inavel. Inte så lyckat kanske.
    Men det är inte det som är frågan här.
  • M C
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-30 18:23:29 följande:
    Samma här, en bror och en halvsyster. Tanken på att ha sex med någon av dem äcklar mig ganska rejält.
    Om jag sätter in mina egna syskon, både hel och halv, samt mina kusiner som jag växt upp väldigt när får jag kräks. Rakt av.
    Men det hindrar inte att man ändå kan resonera logiskt kring ämnet, något som några här absolut inte klarar av, några få faktiskt lär sig (Yey!) och några kunde innan.
    DestinationX skrev 2010-09-30 18:37:31 följande:
    så länge det inte handlar om incest med barn, m.a.o. att den andra personen går med på det och inte blir lurad eller tvingad till det, tycker jag att alla gör som de vill.

skulle själv aldrig ens komma på tanken att göra nåt med min bror, ush... med om andra syskon väljer att ha sex med varandra är det väl inte upp till oss att bestämma över det?

vissa samhällsvetare (socialantropologer) påstår att anledningen att de flesta av oss blir äcklade av sexuell kontakt med en nära familjemedlem är kulturellt betingat. dvs, det är inte pga att det är biologiskt onaturligt att ha sex med sin bror/syster/far/mor, utan för att man har växt upp tillsammans. och det kan ju stämma, syskon som aldrig träffats varandra och inte vet att de är syskon, kan vara sexuellt dragna till varandra.
    Det har hänt. Här i Sverige. Jag blev sjukt äcklad av det direkt då och där men när diskussionen kom upp här på FL blev jag förbannad på alla inskränkta människor som tar sig rätten att lägga sig i deras kärlek. Samma som jag känner inför lesbianer och bögar. Det är inte min påse, men det är deras och då måste det vara OK. Ingen skadas av det, annat än om barnen blir utsatta för alla idiotiska korkade inskränka människor som tex figurerar här.
  • M C
    Toboas skrev 2010-10-01 21:03:11 följande:
    Kommer att tänka på ett Simpsonsavsnitt där någon säger "Vad vore en värld utan advokater" och man får se en värld där alla sjunger och håller varandra i handen, fick någon liknande bild nu :D
    Hahahaha, underbar!
Svar på tråden okej med incest??