Inlägg från: M C |Visa alla inlägg
  • M C

okej med incest??

dessan59 skrev 2010-09-15 09:41:14 följande:
    Selfish Geene
    om de som har blivit våldtagna har väll knappast med inlägget att göra. jag förstår att du inte har förståelse för männiiskor som har blivit sexuellt utnyttjade, men svar på din fråga så hoppas jag att dom som har blivit våldtagna blivit tagna på allvar av sjukvården och att dom har fått hjälp. alla har rätt till ett fungerande sexliv, men det ska inte vara på bekostnad av någon annan. En vuxen "bör" veta vad han eller hon gör, men det är det inte alla som vet, och inte om man läser flera av dom som har svarat i den här tråden

tycker du att det är okej att en pappa utnyttjar sin son eller dotter för sin egen skull?
    för mig tänjer många av er på gränsättningar i vilken fråga som helst..allt för att försöka normalisera något som som är etiskt och moraliskt fel. ni vet inte vad som är rätt eller fel, eftersom ni tycker att det är helt okej att ha sex med en familjemedlem
    Vem här är det som sagt att det är OK med sexuella övergrepp?

Frågan är och förblir om det är din eller min ensak vad två frivilliga vuxna människor gör i sin egen sängkammare.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Mela75 skrev 2010-09-15 08:34:32 följande:
    Ang moral så är deti mina ögon ett set av oskrivna regler som man lär sig beroende på var man växer upp och vad man lär sig är ok  eller inte..min moral och vad jag har fått lära mig säger att det är fel..lika fel som pedofili, våldtäckt och incest.
    Andra människor kanske inte har samma uppsättning av moral utan deras ser annorlunda ut. Alla tycker vi olika saker. Och alla har olika set av moraliska regler. En människa som utför incest tycker säkert att det är ok.
    Oavsett ska inte lagen grunda sig på hur man känner och tycker, den ska vara logisk och lika för alla. Den ska skydda de utsatta, inte hindra folk att leva sina liv.

Incest betyder inte per automatik övergrepp.
    För 50 år sen tyckte "alla" att det var fel med homosex. För 100 år sen tyckte "alla" att kvinnor inte ens skulle rösta.
    VI förändras, med mer kunskap kommer ökad förståelse.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    dessan59 skrev 2010-09-15 15:58:16 följande:
    Jag behöver varken styrkekramar eller någon form av empati från någon av er. jag säger vad jag tycker, att det är sjukt att ha en sexuell relation med en närstående familjemedlem. Sen att jag reagerar på ordet incest är att för mig är det övergrepp. Hur kan ni påstå att det är normalt att knulla med sin bror eller syster? Men håller man på och "normaliserar" allting som är sjukt, så blir det helt normalt till slut. På lika villkor säger en del.... vad vet vi om att det är på lika villkor!?! Hur stort är mörkertalet som utsätts för övergrepp varje dag av någon som tycker att det är helt okej. Så i eran värld är det okej att sätta på varandra, men vi är nog fler som tycker att det är åt helsike!
    Oavsett så har dina åsikter i frågan väldigt lite betydelse. Om det inte skadar de som är inblandade ska det vara OK. Så enkelt är det.
    Staten har helt enkelt inget i sängakammaren hos frivilliga vuxna att göra.
  • M C
    nollåtta skrev 2010-09-15 22:15:00 följande:
    Hmm, min moral säger mig att det är fel att knulla med mina syskon. Kan inte motivera det på annat sätt faktiskt. Samtidigt tycker jag ju att de som vill knulla med sina syskon ska få göra, det skadar ju ingen.
    Jag kan ärligt säga att jag får kräkskänslor av blotta tanken, men jag mår precis lika illa om jag tänker mig man-man-action eller jag och en kvinna. BDSM har vissa bitar som jag inte förstår, wet-sex är för mig en gåta hur man kan gilla, det är värre kräks på det än på incest för mig.
    Det är helt enkelt inte för mig.
    Men det finns ju folk som gillar det och då ska inte lagen stå i vägen. Det handlar ju trots allt om saker folk vill göra som får dem att må bra.
    Jag menar, mitt sexliv får säkert en homokille att vilja kräkas, ska vi tänka så blir det väldigt många konstiga lagar.
  • M C
    Stinky skrev 2010-09-15 21:55:27 följande:
    Alla våra lagar är baserade på moral och för att skydda. Varför är det fel?
    Nej, inte moral, bara skydda.
    Skydda de utsatta, skapa en ram för att kunna sätta dit folk som är dumma med andra (om du ursäktar barnspråket).
    Moral i lagen?
    Så vi har lagar som ser till att vi hjälps åt, att vi är generösa, att vi är snälla och trevliga mot alla även de som eg inte förtjänar det?
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:09:57 följande:
    Haha nej, men derimot ett hån mot SEX att bara säga att det är okej. Jag startade den här tråden för jag ville se vad folk tyckte om det här. Och jag är försvånad över hur många som tycker det är okej. Jag tycker det är sjukt äckligt och att de som har sex med familjemedlemmar är sjuka jävlar som borde in på psyk. Och det är MIN åsikt.
    Du måste börja göra skillnad på vilka känslor du har inför en företeelse och vad som är farligt för andra.
    Jag kan tycka det är skitäckligt med analsex, ska jag kalla alla som faktiskt gillar analsex för äckliga och att de ska in på psyk?

Hur kan det vara ett hån mot sex att två frivilliga vuxna har sex? "Sex" är väl ingen person? Hur kan ett ord som beskriver en drift ta skada av incest mellan frivilliga?

Hur kan du över huvud taget anse det vara din ensak vad folk gör i sovrummet?
    Självklart frivilliga, ingen har skrivit något om övergrepp, ingen mer än du vill säga.
  • M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 13:46:04 följande:
    Nej, de ska absolut inte få fängelsestaff! De som sitter i fängelse ska vara en fara för samhället annars skulle de inte behöva sitta inlåsta utan istället få speciell psykiatrisk vård.

Det sitter väldigt många på våra psyk-anstalter som är en fara för sig och sin omgivning. Folk som suttit där i hela sitt liv för om de någonsin kommer ut bland folk kommer det gå illa. Visste du det?

• M C
    Kelly1994 skrev 2010-09-17 16:16:49 följande:
    Men fängelse är ett staff OCH man är en fara fara för omgivningen. De som inte har gjort någonting kan ju inte få fängelse för det.
    Nej, men de kan hamna på anstalt även om de inte gjort något.
    Fängelse är ett straff, du hamnar inte där om du inte begått ett lagbrott.
    Tex är det inte olagligt att ta självmord, men du hamnar på anstalt om du gör det. Du hamnar i fängelse om du begått övergrepp mot små barn, men det vore nog bättre om de fick sitta på anstalt eftersom de kan sitta längre där.
  • M C
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-09-17 16:44:21 följande:
    Nu verkar det nästan som att du håller med oss "förespråkare" i att det inte ska vara olagligt, är det korrekt?
    Jag satt just och tänkte det jag med, det har blivit många snurror nu.
  • M C
    ForReal skrev 2010-09-24 02:49:11 följande:

Vilken anstalt då, bårhuset eller? :) Förlåt men det såg så roligt ut (fattar hur du menade).

Dock tror jag inte automatiskt man hamnar på anstalt för att man försökt begå självmord.

Hahaha, den missade jag! *fnissar*
    Själmordsbenägna blir tvångsintagna på psykanstalter, har hört det från några som jobbar på två likadana anstalter i olika delar av Svärrrrje. Nej, jag tänker inte berätta vilka.
    Du hamnar i psykvården oavsett vid försök, sen beror det på. Men nog är det vanligt att du får sitta kvar om det är allvarligt.
    Det finns säkert någon bättre insatt i hur statstiken ser ut, kläm ur er hur det ser ut för fåglarna!
Svar på tråden okej med incest??