Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie
Jag är i grunden med på stor del av det du skriver. Själv anser jag att det daltas för mycket med folk och jag tycker många är riktigt oansvariga individer. Ex bostadsbidrag och viss forskning. Det är för mig orimligt att jag får en massa snyftreklamer framför mig i var och varannan reklampaus ex stöd cancerforskningen. Detta kan väl våran höga skatt gå till istället för ex genusfoskning exempelvis.
LAS tror jag ligger bakom många ofungerande arbetsplatser ute i landet. Ex när jag var på en skolpraktik på ett äldreboende en gång så fanns det en massa som arbetat där för länge och kändes som att deras ideér inskränkte på de boendes sfär. Ex stod det i verksamhetsbeskrivningen att de var daglig utevistelse men i praktiken var de boende inlåsta där. Lite off topic men jag tror många organisationers problem ex med ex låg standar på äldreboenden beror på LAS och inte på underbemanning. Man kan inte göra sig av med folk som inte gör ett bra arbete.
Avgift på skolorna tror jag vore bra men i mindre mängd. Något som är överkomligt så studenterna inte bara flummar runt på lösa kurser men som ändå är resonabelt att betala tillbaka. Ex 10 000 kr - 20 000/ termin/ läsår. Det ska vara kännbart att läsa en kurs "bara för skojs skull" utan att ha en yrkestanke bakom det. (tycker jag) och då planerar man ju bättre.
Ja som vanligt skriver jag så mkt att ingen väl orkar läsa... :P Men jag skulle gärna ha lite mer uppstyrt med vad våra skattepengar går och inte som idag. Ex konstnärslön gör mig lätt illamående.