Inlägg från: snillis |Visa alla inlägg
  • snillis

Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie

laban1 skrev 2010-09-12 20:21:08 följande:
    Tycker inte att vi har ett klassamhälle idag, jag vill ha mer klasskillnad så att det lönarsig att studera, driva företag och arbeta. Jobbade i byggbransh i sommras och tjänade ca 22000kr/månad medans en ingengör går in på ca 25 000kr med 5 års utbildning, knappas rättvist
    Men medan en byggarbetare harvar år ut och år in på samma lönenivå så sticker ingengörens iväg ganska raskt.
    Så vad är det som inte är rättvist? 
  • snillis

Annars ligger väl SD ganska nära dina krav?

• snillis

Med den elitism som du efterlyser skulle du inte klara dig långt - du skriver ju som en kratta!

• snillis
    laban1 skrev 2010-09-12 20:44:10 följande:
    Jag är ekonom inte svensklärare, och jag tycker att det är ganska omoget med personliga påhopp. Låt oss istället diskutera, jag är för demokrati och det innebär att alla får framföra sina åsikter så länge de inte strider mot lagen. Du är välkomen att komma med egna argument så ska jag bemöta dem, men den där dagisnivån som du håller på med påhopp får du gärna slopa.
    Fast jag tycker att det är en relevant invändning jag kommer med.
    I det samhälle du beskriver eller önskar skapa finns det ingen plats för de svaga och hur skall man då klara sig om man stavar fel eller har andra brister?
    I ett survival of the fittest finns det inget utrymme för den typen av brist.

Eller skall man bara vara perfekt utifrån måttstockar som du sätter upp? 
  • snillis
    laban1 skrev 2010-09-13 21:08:53 följande:
    Menar inte att man ska skita iallt men man måste få bestämma över sitt eget liv. Man ska ta hand om miljön för att man själv vill det och inte för att MP vill det.
    pluvdo skrev 2010-09-13 03:32:08 följande: