Inlägg från: sverker11 |Visa alla inlägg
  • sverker11

Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie

laban1 skrev 2010-09-12 20:30:38 följande:

Kan rekommendera att ni ser denna film från nobelpristagaren i ekonomi. Han liksom jag är väl utbildade innom ekonomi och förstår varför vi ska ha ett mer kapitalistiskt system.

">

" target="_blank">

Det finns inget nobelpris i ekonomi. Det är ett pris som riksbanken instiftat för att snylta på nobelprisets goda namn.

Att det finns en massa teorier om att ett mer kapetalistiskt samhälle skulle vara paradiset är ungefär lika sant som att komunismen är den enda väge till frälsning. Alla snygga teorier har ett inneboende fel. I den riktiga världen handla inte människor som de borde göra för att teorierna skall stämma.

Nog om det. Jag skulle okså vilja se ett eller ett par ordentliga högerpartier om inte annat för att det skulle sträcka ut den politiska skalan. Som det är idag klumpar alla ihop sig i mitten och det finns inga riktiga allternativ.
  • sverker11
    sverker11 skrev 2010-09-13 18:01:34 följande:
    Nog om det. Jag skulle okså vilja se ett eller ett par ordentliga högerpartier om inte annat för att det skulle sträcka ut den politiska skalan. Som det är idag klumpar alla ihop sig i mitten och det finns inga riktiga allternativ.
    Jag skulle också vilja byta ut vänsterpartiet mot Kommunisterna (fd kpmlr). Inte för att de är bättre men de förnekar iallafall inte att de är kommunister.
Svar på tråden Är det fler än mig som saknar ett riktigt konservativt högerpartie