Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Brukar bara ta morgontemp...

• Minnie69

Det är omöjligt att säga hur känsligt det är för en viss person, vissa gör tiden jätteskillnad för och för andra inte. Gör en notering så du kan jämföra senare. Det tar några kurvor innan man lär känna sig själv. 

Dessvärre börjar man visst om på noll efter grav och amning. Jag fattar inte vad som sker med mig. Skitlåg temp? Vad som enligt alla tecken borde vara post ÄL *förvirrad* 

• Minnie69

Önskar hon hade skrivit vid vilken tid besöket skulle vara

• Minnie69

Hmmm, börjar mer och mer grunna på om amningen inte är min tempfiende. Idag så hade jag sovit i vardagsrummet under natten för att få sova själv en enstaka gång. Tog tempen och hade runt 36.7 vid två mätningar. Sedan kom lilla fröken och tog tag om tutten och när jag då tempade så var det helt plötsligt 36.4 någonting som gällde

• Minnie69
    Bengalen skrev 2010-12-15 21:22:08 följande:
    Usch vad deppigt det var här. Jag kan ju bara ansluta mig i klubben fast jag toppar den med hästlängder. Vi har försökt i snart 5 år, har aldrig sett ett plus. Har gjort 7 IVF:er och en äggdonation utan att lyckas.
    Nu går jag hos en TCM akupunktör sedan 9 månader tillbaka. Jag tempar varje cykel och dricker örtmedicin, har blivit expert på allt vad temperaturer heter och hur en cykel bör se ut.
    Stackare Nalle. Fem år måste ju kännas som en evighet. Vet inte vad man ska säga. Hoppas akupunkturen gör susen. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-01 20:06:50 följande:
    Detta känns som en väldigt dum fråga. Hur långt in sätter man termometern om man ska tempa vaginalt? Det är ju inte så att tungan bestämmer längden då. Alltså jag vet inte, och jag vet inte hur långt de som empar rektalt ska ha termometern heller så jag kan inte jämföra med det.
    Ja av egen erfarenhet så vill jag propagera för att man inte bör föra in den alltför långt. Speciellt om man har varit "aktiv" i ägglossningstider innan. Vi låg på på kvällen och det var en blöt historia. (Jag fick mycket vätska och så hand bidrag dessutom). Nästa dag åkte termometern in (för sista gången). När jag skulle titta på den var den helt blank - dränkt till döds Skäms. Nåja, jag investerade i en annan modell av termometer efter det . Den har en lång slang med en termometerbit i änden på som man för in och så har man en display i andr änden att titta på. Jag rekommenderar varmt
  • Minnie69

Hand? ska vara "hans bidrag" låter ju puckat nu

• Minnie69

Typ - varför tar det sig inte när han ger mig handjobb hela tiden (Avd, varför försöker ni inte ha vanligt samliv istället med *hmm hmm* i 'hmm hmm hum* osv . Typ 14 år och undrar om jag kan ha blivit gravid för jag satt ner och pinkade på en offentlig toalett. Tänk om ngn hade masturberat där innan och en spermie kröp in Oskyldig 

• Minnie69
    Bubblamaj skrev 2011-01-03 23:09:40 följande:
    Hihi, skrattar också av dina inlägg så här på kvällskvisten

Jag är så väldigt nyfiken på MiaPia, mår hon bra tro?
    AMC80 skrev 2011-01-03 20:27:54 följande:
    HAHAHAHA... Förlåt för skrattet, men det lät så roligt "termometern dränkt till döds".

Tack för tipset (och det goda skrattet).

Glad att mitt lidande kunde komma till nytta (Var extremt irriterande när det inträffade , termometerlös precis samma dag som det kom positivt ÄL-utslag  och det verkligen skulle komma den roliga tempbiten ). Jag kan säga att jag var så förbannad .

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*