Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Just det, om inte FF har ändrat upplägg från när jag körde bas, så kommer erbjudanden om VIP åter lite då och då

Om man kör Bas, tänk då på att skriva noteringar för sådant som ni senare kan föra in när ni köper VIP. Man kan ju s.a.s. skriva ner informationen och sedan regga för tidigare månader när man åter är VIP:are har jag för mig (igen om inte FF har ändrat på något

• Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 12:59:19 följande:
    Sen det där med VIP stör jag mig på. Min cykel kommer vara på över en månad och då kan jag inte testa en omgång för att se vad jag tycker, utan måste skaffa den om jag vill veta "hur det slutar" den här gången... Irriterande ju...
    Ja, man kan ju tycka att de skulle låta en välja när man vill prova VIP, eller så kunde de börja med BAS och sedan smälla på VIP:et när man fick ÄL-kryss, blir ju mer rättvist så.
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 13:00:40 följande:
    Har alltid haft stegring en dag bara, så jag började fundera när det bara fortsätter visa stegring. Men då vet jag att det kan vara så också Blir drygt med äl-tester den här månaden känner jag. Borde vara på bim-3 nu ungefär, istället väntar jag på äl..
    Hur starka är testerna nu då?
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 13:43:02 följande:
    Precis, man borde få bestämma när VIP ska starta

Har jobbdatorn nu (och uuuj vad jag jobbar...), bilderna är hemma. Men de är starkare än den bilden jag la upp här, teststrecken är mörkare än kontrollen. Var så igår och idag också.
    Tja då är det nog ÄL på G ska du se. Jag har åckså fått så där utdraget med flera dagars stegring. Ska väl iof sig vara vanligare med stigande ålder.. Vet inte hur gammal du är?
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-10 18:46:04 följande:
    9/110/1

Första är från igår, den andra idag.
    regga båda som positiva på ff
  • Minnie69
    BejbyBoo skrev 2011-01-10 20:07:20 följande:
    Hej hej!

Här är en som hållt sig borta ett tag.

Decembra, jag håller med Minnie, båda är positiva! Äl är nog idag eller tidigt imorgon.

Jag har äntligen fått positivt på äl-testet, på dag 26... Så där lagom kul med sååå långa cykler. Suck. 
    Vad skumt, här lyser du utloggad men på din pres lyser det grönt? :-S
  • Minnie69
    BejbyBoo skrev 2011-01-10 21:31:13 följande:
    Jag var i allra högsta grad utloggad. Det vankades regn i gobi-öknen efter positivt på äl-testet!
    Ha, ha,  jag fick kommentar över att jag var utloggad i en tråd i ägglossningstider. Japp den här gobi-öknen är numera förskräckligt välbevattnad Tungan ute
  • Minnie69
    BejbyBoo skrev 2011-01-10 21:55:47 följande:
    Ja, det är skit.
    Vet ju att man kan få hjälp om man inte har någon ÄL alls, men jag har ju, bara det att den är så himla sen.  
    Ok, vissa av oss fnyser åt er definition av sen - En annan är ju glad när man får ägglossning REDAN på dag 40
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-11 11:07:07 följande:
    oh yes, vi har lekt kaniner några dagar. Karln klagar inte, för sexlusten brukar inte ligga på topp som det är Men iom att han vet när mina test visar positivt så "måste" man ju... och nu har de visat pos några dagar
    Verkligen bra när de inte klagar . Försökt fråga efter att min temp gått upp om han inte vill slänga in några rundor till för säkerhets skull men det är rånobben (tack och lov för efter 3,5-4 veckors "minst var 3.e dag så är vi två om att absolut inte ha lust ). Säger som Danny Glower i dödligt vapen "I´m too old for this"
  • Minnie69

Hmm, ja det är bra med entusiasm för jobbet. Nåja som jag sa kom min ägglossning på dag 40 . Dessutom så var det ju det där med att leva med ovissheten, eftersom jag tidigare har fått låååååååååånga cykler och mycket verkstad har krävts så vet ju min stackare att han kan få ligga på med varannan/var 3:e dag läääääääääääääääänge. Nu lyckades vi hålla den rutinen i typ tre veckor och sedan sätta en varje dag sträcka precis vid ägglossningen så vi är nöjda nu för ett tag

• Minnie69

Ja, det är lite av kollektivt vansinne här på FL vad gäller ägglossning och BIM spannet

• Minnie69
    Bengalen skrev 2011-01-11 21:00:14 följande:
    Det är på tok för tidigt. Mina sämsta cykler blir bara ca 18-19 dagar långa och det är inte bra. Dock är min akupunktör väldigt nöjd med mina temperaturer men han hade hoppats på att kunna förlänga cyklerna.
    Säker på att du hade ägglossning då? Jag har ibland fått onormalt korta men då verkar kroppen ha klappat ihop vid dålig eller ingen ÄL. Ibland har det t.ex varit tydligt att mensen  (spottings) kommer när det om det hela hade funkat skulle ha varit implantationstider t.ex.
  • Minnie69
    ceke skrev 2011-01-14 17:24:02 följande:
    Minnie: Inte brukar du ha så korta lutealfaser? Underligt att du redan fått mens. Eller kan det va nåt annat? kram på dig i a f!
    Njae, inte precis. Jag har tidigare haft en luealfas på 11-12 dagar och utgår ifrån att jag fortfarande har det. Men nu blöder jag iaf och samma sak hände förra cykeln (fast då ännu tidigare). Förra gången fick jag sedan som äggviteflytningar vid BIM och jag uppfattar det som att kroppen egentligen skulle ha tänkt sig att blöda där men att det fanns ju ingen slemhinna kvar. Varför slemhinnan släpper i förtid har jag ingen förklaring på. Jag gissar att det är något med amningen och hormonkriget att göra, men exakt hur och varför osv är jag okunnig om. Fast jag sitter och läser och googlar och har mig och försöker lista ut det hela. Just nu är jag lite sur och grinig, tills igår såg allt bra ut och följde formen för en normal kurva för mig, men igår gick tempen ner för mycket och idag ännu mer, därpå började jag blöda direkt när jag gick på toan på morgonen. Tröstar mig med att det iaf tog några dagar mer den här gången än förra innan jag började blöda och att det verkar komma mer blod den här gången än föregående (förra gången var det gränsdragningsproblem gentemot spottings, tror inte ens det blev en genomblödd tampong totalt om man räknade ihop allt, så mycket lite slemhinna måste jag ha haft). Förhoppningsvis blir det ännu normalare nästa gång *hoppas*.
  • Minnie69
    AMC80 skrev 2011-01-15 19:31:16 följande:
    Strecket kom i onsdags och har inte blivit starkare. Idag kom inget alls så jag inväntar mensen nu. Jag lägger in mig i feb-listan när den kommit så jag har något att räkna på.
    Vad tråkigt . För mig var det så cykeln innan tösen blev till, testade positivt, men så vände testen och blev svagare och svagare. Sedan droppade tempen och efter några dagar efter det fick jag blödning. Kanske om det nu inte funkar denna gång så är det er tur nästa månad . Förhoppningsvis är det dock bara dåliga test eller utspädd urin. Men, men, OM det inte ville sig denna gången, så kan kroppen vara sugen på revansch nästa gång.
  • Minnie69

Såg att det dalat från i onsdags då har det ju gått ett tag . Hade på samma sätt. Kallas kemisk graviditet och innebär att det gick åt pipan så tidigt att man inte ens hade vetat om det om man inte hade grav-testat. Säger det bara för att jag var besatt av att läsa om det, sedan är man ju olika.............

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*