Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2010-12-06 18:12:55 följande:
    Nu är jag iaf inte tveksam när det gäller tempen längre. Har haft 36,9 två dagar på raken nu. Både igår när jag tempade mig vid 09:00, och idag när jag tempade mig vid 05:30. Nu är det bara att hoppas att den håller sig hög. Bim på lörd.Spännande! Lycka till!
    Tusen tack =) måste in o berätta lite då jag också varit i denna tråd lite tidigare i vår =)

Håller mina tummar för att den hlåler sig hög =) Men kan tillägga att min temp gjorde en REJÄL dip dagen innan jag testade +, så va inte rädd om den sjunker, BARA den höjs nästa =)) du kan se den under tempar sidan
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-06 18:21:44 följande:
    Ja jag minns att jag också fick en ganska rejäl dipp strax innan jag plussade med sonen. Så jag ska försöka hålla modet uppe om jag skulle få enn dipp denna veckan *ler*

Yellow88: Ska du göra fler grav test försäkerhets skull?
    åhå, samma sak för dig, häftigt =)) Ja, håll hoppet uppe Ja tror på dig =)))
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-06 20:35:13 följande:
    *skrattar* Tack
    man måste hålla modet uppe och tro lite nu =))
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-23 17:03:12 följande:
    Ingen äl på G ännu enligt test. Men den är nog inte allt för många dagar borta, strecket var starkare idag än vad det var i förrigår
    hoppas på starkt test inom superkort tid =) ni får mysa nu och njutaaa =)) så håller ja tummarna för ett stort o fint ++++ =)
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-23 18:34:58 följande:
    Tusen tack Skrattande Tänkte hoppa på guben imorgon
    *tummen upp* =) låter härligt på jul o allt
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-24 10:54:53 följande:
    Vet ni vad tjejor? Jag fick pos utslag på äl-testet idag på självaste julafton! Det måste väl ändå betyda något?
    WOW, ja SA JU DE HOPPA PÅ HAN NU!! TJOHOOOOOOOOO!!!!!! =))))

GOD JUL PÅ ER ALLA!!
  • PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-26 11:37:19 följande:
    Ja jag fortsätter "hoppa på guben" några dagar till
    Jag har ätigt apiforce också denna månaden,  så jag vet inte om det är tack vare glandinet eller apiforcen som jag fått kortare cykel denna månaden. Tror snarare att det är tack vare apiforcen, för att den ska ha den egenskapen sägs det, men har inte hört att glandinet ska göra det
    härligt o höra. Det är säkert så att äl tiden är nu, och att äl troligtvis kommit igår/idag, då den e neg nu.. tror min ff visade äl dagen efter stegringen.. HMM, nu blev ja osäker.. men min chart markera ju ut äl, vet inte om de va precis när höjningen skedde eller dagen innan de röda strecket då höjningen skett. Måste kika =)

Men ja tror definitivt äl varit/är! =)) Så du brode va garderad.

Jag sexa såhär nu sist.

lör,tis ons
    Stegring har jag hafr 2 dar förut, men hade så få tester nu så ja gjorde äl-test varannan dag, SÅ mest troligt hade jag äl pos TIS ONS... men jag testade NEG MÅN, sexa tis som säkerhet då vi ej hade äl test för tis.
    Sexa ONS och ältesta då också med pos utslag.. så tror jag äl testet blev NEG torsdag.

Så sex 2 dagar i rad kring troligen 2 dagars stegring =)

Sexet från lördagen räckte nog inte till äl som skedde ca 4-5 dagar senare?? eller så va dem dominanta spermierna från tis&onsdagen =)

men de blev bebis iaf.. å nu är de 5 dagar tills Nyårs Bebis är beräknad =)
  • PåvägMotSyskon

FF visade äl på torsdagen åt mig, alltså dagen efter sista starka plus, torsdag då de blev negativt på stickan. MEN min temp steg på fredagen, dvs 2 dagar efter sista starka äl-test. Så typ så ska du haft äl dagen innan tempen höjs... så kolla imorgon om den höjs mer eller hur den gör =)

• PåvägMotSyskon
    MiAmore skrev 2010-12-26 13:03:37 följande:
    Tack för ditt svar Hoppas du har rätt och att det verkligen är så att jag hade äl igår eftersom att jag hade pos äl test igår och i förrigår men neg idag.
    Lycka till på förlossningen!
    du kan ju ha äl idag eftersom det är neg test idag, så hade jag =) men oavsett så sexa ni ju lika som vi =))

Tack så mycket när han nu vill behaga o titta ut hihi
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-12-26 14:42:09 följande:
    Äh! Här händer det inte nåt. BF enligt FF var ju igår och BF enligt RUL den 22:a. Tror dock FF stämmer bäst. Lite av slemmisen har börjat lossna (woho nåt iaf) och jag har lite fler sd än vanligt men inget som gör ont eller nåt. Tror det kommer dröja några dar till men förhoppningsvis inte 15 dar! haha.
    ja kan säga en sak bjornis.

med mitt 2-a barn så började det på kvällen med sd me CA 20?min mellanrum och de kändes lite i magen men som absolut inte va nå mer.. bara lite mer än vanligt typ...

Natten/nattmorgonen eller vad man säger, så vakna ja av värkar som kändes !!! somna om lite o tidig morgon hade ja ONT... höll ut ett tag hemma och sn åkte jag in då de gjorde SATANS ont........... sen föddes han 3½timme efgter ja kom in. Va öppen 4cm på hinnsvepningen 2 dar innan, o 6 när ja kom till förlossningen =))

med andra ord, de kan gå fooort =)
  • PåvägMotSyskon

Snart är det bf dags... några timmar kvar till nyårsafton...
    Nu gäller det att han stannar tills jan åtminstånde..

Grattis till alla + och håller tummarna för er som väntar och er som försöker få igång kroppen på rätt spår.

Kram och gott Nytt (om lite tidigt) år

• PåvägMotSyskon

Hej alla. Nu är jag hemma från bb, Fick vår älskade pojke igår kl 05:40. Åkte in runt midnatt (10mil) med inte så jättemycket värkar/onda, men tillräckligt regelbundet och starkare än innan. Va välkommen in eftersom det är 3.e barnet och att det är en bit att åka.. Och tur va väl det. Han föddes ju som sagt 5.40 =)

Det va inte en liten krabat vi fick (enligt ul för 15 dagar sen innan han föddes uppskatta honom till. 3252g) drygt 1 kg fel i tillväxtul .. Ja jag kände han kändes stor i magen, men men alla sa "normal bebis"

Ut kom han iaf med vikt 4480g och 52cm. huvud 38cm. Förlossningen gick bra. Det va en moderkaksbit kvar så ja fick åka på op och ta ut den, gick smidigt och fort så de känns väl okej.

Det var lite kort om oss.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*