• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore: Vad jag läst så kan ägget fästa allt mellan 3-10 dagar efter befruktning, så nog kan det va en sån dip allt! Men försök att inte stirra dig blind på en dags temp... även om jag själv gör likadant

• ceke

Georgie: Grattis!

MiAmore: Jadu.. det där med tärneriet är en svår grej.Jag gifte mig i somras och hade en del funderingar kring det där... För mig hamnade jag på min barndomskompis och när väl valet var gjort kändes det självklart!!! Men samtidigt var det svårt för mig att inte välja en kompis som jag bott tillsammans med en hel del sedan vi var tonåringar. Mina erfarenheter kring det valet är helt enkelt att det är svårt! Jag vet inte varför din vän valde som hon gjorde men jag kan nog lova att hon inte sagt nåt till dig för att hon inte vet hur hon ska säga dig då hon är rädd för att såra dig. Försök att se förbi det hela, va glad för hennes stundande giftermål och fortsätt vara den kompis du alltid varit. Håll självklart ett tal under middagen om det känns rätt för dig. INGEN kommer att tänka att det är konstigt att du håller ett tal utan att va tärna, utan snarare att det är fint av en nära vän till henne att hålla tal trots att du inte MÅSTE som en tärna gör...

Hur som.. snälla.. gör det inte till en jättestor grej, utan ta det som en vuxen kvinna och starta inte några intriger eller gräl pga detta. Kan inte tänka mig att din kompis vill såra dig! Det kan ju finnas hur många orsaker som helst som gör att hon valde som hon gjorde. Jag skulle i a f se det som onödigt att starta gräl över.. Säg till henne att du är besviken på att hon inte kunde prata med dig om det, men om jag vore du skulle jag inte ifrågasätta hennes val.

Det sista ni förhoppnignsvis båda vill är att solka hennes glädje över bröllopet genom att ge henne dåligt samvete etc... Det har hon säkert redan mot dig ändå och vill nog bara ha kvar din vänskap oavsett tärna eller ej!

• ceke

Miamore: Men... jag tror nog inte du ska se det som en tävling mellan dig och din kompis om att vara tärna.. om du får frågan, så varför inte? Du vill ju va med och dela din väns stora dag, så klart du ska säga ja i s f!

• ceke

Trassel: va skönt att du såg ut som folk gör mest även om det måste kännas hemskt att det inte är ett litet pyre där inne..

Här spottas det för fullt. Suck. Och rött flöde vid nr 2 vid toabesök. Jag är såååå less på min kropp. verkligen superless. Det här kommer aldrig att gå.. Min kropp är bara för dum och motstridig. Känns som att jag lika gärna kan lägga ner bums.. Fan. Jag menar.. hur ska det här gå när man blöder mer eller mindre mer än halva cykeln? och så ofräsch jag känner mig. Skit också.

• ceke
    AMC80 skrev 2011-02-03 08:23:20 följande:
    Ceke: Snacka om att du har stabil temperatur just nu =)
    Haha.. mmm  joo.. och blöder konstant också
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-02-03 09:45:22 följande:
    Blir så trött på min kropp, känner av ÄL idag, även igår, förra månaden kom den inte förrän på dag 24. Undrar vad som spökar egentligen, inget plus på 1½ år och menscykeln lever sitt eget liv.
    Hur har det gått med kontakten med KK? Mig börjar de bli galet trött på har jag en känsla av..
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-02-03 15:21:34 följande:
    Måste det vara dåligt? Dum fråga kanske, men jag vet inte så mycket om spottings.

Jag tror att du är gravid denna månaden. Äggvitesträngen övertygade mig. Hoppas jag har rätt.
    Hehe. tack för din tro på mig
    Tyvärr har jag inte samma tro, äggvitesträng eller inte.. Jag har nog redan blödit mer än många gör under sin riktiga mens och jag har en vecka kvar dit.
    Tog ett test i morse trots att det är toktidigt.. BIM-6 blir det va? och det va tokneggo

Men jag hoppas givetvis att du har rätt!!! Skrattande
  • ceke

AnnJan: Din kurva ser ju mycket stadigare ut denna månad än så länge! har du gjort nån skillnad sen förra månaden? Tempat på annat sätt eller nåt sånt?

• ceke
    AMC80 skrev 2011-02-04 08:28:17 följande:
    Men BIM -6, då har väl nästan alla neg oavsett.
    Så mycket, kallas det fortfarande spottings då? Måste du vänta en månad till innan du får medicinen utvärderad? För nu låter det ju nästan som den hade motsatt effekt.

Din kurva ser ju väldigt bra ut annars. Jag har bara dig i vän-listan än så länge så jag kollar först min kurva och sedan din. Det är därför jag har råkoll på dig nu.
    Haha, nu kommer ingen annan våga lägga till mig heller.
    Hihi... Du får så gärna ha koll på mig
    Jaa.. proveran funkar inge bra. Den gör mig även superduperhård i magen och det är när jag gör nr 2 som det liksom blir som en fontän av rött som färgar toan.. Men annars, mellan toabesöken är det vanliga, ständiga spottings.

Jag lyckades ju igår tjata mig till en tid nästa torsdag istället för om en månad..
    När det gäller kurvan, så tror jag den braiga biten att den stiger och stiger är för att kroppen kontaminerar mer och mer progesteron i och med tabletterna.. Den kommer att sjunka igen så fort jag slutat med dem. Har inget hopp alls om denna månad faktiskt.
  • ceke

Kram på dig och lycka till du med, Mi Amore!

Det är nog ett rätt bra koncept att försöka sluta tänka och köra med reelbundet sex! Inte för att jag tror att man lättare blir gravid då, men för att man kan slappna av mer och därmed mår bättre under tiden..

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*