Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2011-02-18 19:25:46 följande:

Ceke, så skönt att höra! Och jag håller med, håll fast vid en sådan bra läkare Inte alla som ringer upp sina patienter innan de går iväg på semster, och skönt också att deska kolla vidare.

Telgebo, jag skulle nog bara tolka det som att du har fina höga hcg-värden, de är ju inte konstanta utan lite olika från kvinna till kvinna, har för mig att det finns ett intervall för vad som är normalt i olika veckor. Sannolikt ligger du inom det högre för vad som är vanligt för din vecka, medan testet kanske har en snävare gräns Och eftersom du vet själv ungefär när äl och befruktningen var, så är det ju bara att gå på det.

Jo på CB digital står det att vecko indikatorn är korrekt till 92% så man kanske inte ska ta det så allvarligt men jag hade ju inte räknat med 3+ redan nu så jag går fortfarande på vad FF säger och den säger att jag har BF den 24 okt och är i v.4+5 idag och det stämmer ju med mina beräkningar också. Kan ju inte vara längre än så, skulle bli rejält förvånad om jag var längre gången än så när jag gör VUL i början av mars. Ska ringa och boka tid i nästa vecka för det.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

Tempen sjönk 0,1 grad idag från 37,2 till 37,1, tempade 30 min tidigare än vad jag brukar, var så kissnödig och kunde inte hålla mig längre. Är inte orolig över 0,1 grad lägre Så länge den ligger över 37 så är jag lugn.

Gravid v.4+6 BF 24/10
  • telgebo

Idag hade jag 37,3 och ont i svanken, katastrof i magen och känner inga graviditetssymtom så oron är här igen. Fryser som tusan också.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-20 19:38:30 följande:
    Telgebo, det låter ändå som att det är en del symptom ändå; fryser gör ju många, ont i svanken är vanligt och magen i olag. kramar till dig som oroar dig så!

Trassel *ler* åt att äggkräket inte vill släppa...
    Jo det är en del symtom men tycker att dom är så svaga med tanke på hut jag mådde igår då jag verkligen mådde illa och knappt fick i mig nåt pga illamående, men det pendlar väl en del ibörjan.

Ska snart sova är så trött trost att jag nästan har sovit hela dagen.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-20 22:09:29 följande:
    Där har du ju ett tydligt symptom! Tröttheten Försök ta det lugnt och oroa dig mindre, för din egen skull. Jag skulle säkert va precis lika orolig själv dock, men det leder inget till.-- Inget du gör nu kan ju egentligen hjälpa eller stjälpa... Försök tänk att du väntar ett barn och inte ett missfall

Kram på dig!
    Jo jag vet att det är ett symtom fast jag var ju lika trött innan också och var inte det minsta gravid då.

vaknar så tidigt på morgonorna och det tillhös inte vanlighteterna kan jag säga. Är ofta uppe innan kl 8.00 trots att jag egentligen borde passa på att sova nu när jag kan.

Sedan igår kväll har jag ont långt ner i magen känns som mensvärk och hann inte mer än vakna idag förrän jag känner det igen och nojjar ju ihjäl mig vad det betyder.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    miapia43 skrev 2011-02-20 23:09:43 följande:
    grattis till er som fått +
    Tack
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-21 06:37:10 följande:
    Idag hoppas jag på att tempdippen betyder att det lilla ägget fäster.
    Håller tummarna för det. Min temp dippade på DPO 6 både denna gång och förra gången,
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-21 08:17:40 följande:
    Jag tippar på växtvärk!
    Jo jag hoppas på det. Så länge jag inte blöder finns det hopp, men det är lång nervös väntan kvar.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-21 13:34:14 följande:
    Telgebo: Jag var också extremt trött innan, men så testade jag att tillföra lite järntillskott och vips blev jag mycket piggare. Vet att mitt järnvärde varit lite lågt efter förlossningen och tänkte att jag kanske borde testa att få upp det, och idag är jag ju mycket piggare.
    Kan man börja äta det utan att rådfråga BM/läkare om det? Jag har funderat på att köpa Blutsaft som är skonsammare än järntabletter som jag blir stenhård i magen utav.
    Gravid v.5+1 BF 24/10
  • telgebo

Har nu tittat på era charts och tycker det ser lovande ut för många utav er som miapia och annjan tex, minns inte alla namn nu. Håller tummarna för fler plus i tråden så man kan slå följe tillsammans

Gravid v.5+1 BF 24/10
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*