Tallkotte12 skrev 2011-02-28 11:34:18 följande:
Jo, men temperaturökningen vid ÄL brukar väl vara större än 0,1-0,2 grader? Vad jag menar bara är att en termometer är inte superduperexakt... Säg att du har en temp på 37,15 i kroppen, då kan termometern mäta upp den som lite över 37,15 ena dagen - och därför visa 37,2 på displayen och nästa dag mäta upp det som lite under 37,15 och därmed visa 37,1 på displayen... Utan att din egen kroppstemperatur har förändrats (vilket den såklart också gör pga sömn och alla de där andra sakerna).
Min kurva svajar mellan 36,2 till 36,4 och då har jag inte haft ägglossning, har en termometer med 2 decimaler och kan inte knyta svajningarna till varken sömn, träning eller nåt annat (än så länge iaf, är ju nybörjare på det här!)... Jag ser svajningarna i min kurva mer som naturliga variationer som beror både på termometern och min kropp...
Vet inte vad mer jag kan göra för att få dig att må bättre, men skickar med en bunt med kramar och håller tummarna för att allt kommer gå bra!

Jo så kan det vara, jag har ju bara en decimal på min temp. Men då den var på 37,0 idag så måste ju en 2 decimalre då varit på 36,90 max då och då gett 37,1
Jag har märkt att jag dagen efter träningen på tisdagar så har jag 0,1 grad lägre morgontemp på onsdagar. Sedan tränar jag på torsdagar och mogontempen går upp på fredagen.
Om jag sover dålig som natt mot söndagen då jag inte sov alls eller sover pissdålig då har jag hög kroppstemp.
Sover jag bra så är det som det blir.
Inatt drömde jag mycket om graviditet, jag drömde att barnet sprkade ut sin fot så jag kunde greppa den med handen och hålla i den, riktigt scary faktiskt och jag var inte alls långt gången men i drömmen var jag i v.14 tror jag.
I nästa sekvens i drömmen så mådde jag helt underbart och var stårlande vacker i en sommarklänning med goda vänner och hade världens vackraste gravidmage och så vaknar jag och känner mig glad och så tempar jag och får lögsta tempen under hela min graviditet just den veckan jag fick MA i min förra graviditet, mardröm.
Under ÄL innan jag blev gravid så hade jag ca 36.3 har jag för mig.