• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AMC80 skrev 2011-01-18 14:26:52 följande:
    Och att alla blir gravida snart Flört
    Absolut!!!

Ni som har koll på tappläge etc. helskumt här.. är på dag 6 och tappen är nästintill i sitt högsta läge redan.. men ingen äggvita än. Jättekonstigt med läget på tappen dock! Förra månaden kom tappen i rätt läge dag 10 i cykeln och samtidigt som mer fertila flytningar, alltså lite innan äggvita. Fattar nada!

Verkar också som att min kroppstemp reagerar på nattljusoljan jag tagit.. hm... fick lära mig i en annan tråd att det inte är bra att ta sånt om man har endometrios.. vilket jag starkt misstänker.. då den förvärrar endometriosinflammationen.. Hmm... och de kvällar jag tagit nattljusoljan så har tempen varit högre dagen efter.. Eller så är det bara jag som inbillar mig. Undrar om det verkligen finns nåt samband??? Hur som lägger jag ner det nu i a f..  Äntligen mens och spottingsfri nu i a f! Som jag längtat efter denna veckas andhämtning från trosskydd och bindor!

• ceke

Grattis Trassel!

Jag är förbryllad över tempandet... jag har testat lite olika tider.. det är nämnligen så att min mans väckarklocka ringer kl 06.00 och min 06.40... några gånger har jag vaknat till lite lätt och kollat 06.00.. och sen legat kvar, somnat om på stubinen och testat igen kl 06.40.

Det skiljer sig rätt myckt mellan de olika tiderna. Första tempen är oftas 0.2 högre än den andra. Och när jag tempar först kl 06.40, är den av den lägre varianten även när jag itne testat den tidigare.

Det är ju helt enkelt skitsvårt ju! Jag är ju under follikerfasen nu och shit vilka höga temp det är denna månaden! min kropp måste ha löpt amok eller nåt sånt... hög tapp på dag 6-7, höga temp innan ÄL och mensvärk redan nu. VA??? och nej, jag är inte gravid. Har testat det.

• ceke
    AMC80 skrev 2011-01-22 10:14:56 följande:
    Ceke har du börjat med vag temp än?
    När jag kollar din chart så ser jag att du var ganska högt förra follikelfasen med. Fast du är en grad högre nu.

Verkar skumat att det skiljer så på 40 min tycker jag. Men det är väl 20 min det får skilja?
    nix, jag fortsatte med oralt.. Känns enklast.

Japp, funderar över hur det kommer sig att jag ligger högre nu. Om det är proveran förra cykelns lutealfas, b-vitaminen, eller kanske rent av den enda akupunkturomgången jag var på... eller nåt annat... Men men, den som lever får väl se vad som händer...
  • ceke

Analysis - chart overlay Hittade den häromdagen! Om man kollar på den så ligger jag ju hyfsat lika förra månaden.. dagens temp är lite svår att ta med då jag kom hem kl 03.00 från jobbet, somnade ännu senare, ätit mat kl 01.00 på natten och vaknade senare än vanligt.. Så den bortser jag rätt fint från! Är ju liksom ingenting som stämmer med det vanliga...

Hmm, bbt har ju att göra med metabolism, om jag förstått det rätt.. och då är det väl inte heller klockrent med oregelbundna måltider, dvs middag kl 21.30 etc som det blivit för oss de senaste veckorna.. Så med andra ord.. så kanske det har med det att göra också. Inte vet jag. Nu jäklar ska jag börja ta hand om mig själv.. käka middag innan kl 18, träna mer (sträckte mig i ljumsken för en vecka sen, så har inte blivit nåt sen dess) och äta bättre.. Så får vi se om det visar sig både på vikten, tempen och måendet!

• ceke

Vilken oturstråd det här verkar va den här månaden! Sanslöst egentligen. Kram på er allihopa. Och japp, hoppas plussen snart kommer tillbaka för er och att de då stannar!

AnnJan: Japp, är rätt nöjd med kurvan tempskiftet denna månad och haha.. definitivt äggvitan dessförinnan Är dock inte heeeelt säker på att ÄL-testet va positivt den dag jag skrev in ett plus... men med tanke på äggvitan, den otroliga pangande, tjongande och ömma mage jag hade dagen innan tempuppgång (samt suuuuuperöm vid sex) och tempuppgången så tror jag nog ändå det va ett positivt test...

MEN.. är förbryllad. har värsta våta sekretet idag. VA? Så ska det väl inte va efter ÄL? Ingen äggvita längre, men definitivt vått.. hmmm

• ceke

Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..

• ceke

AnnJan: Hehe.. jag slukade boken! I a f alla delar som jag tyckte va intressanta

Jaa.. än så länge spottingsfri och det är ju skönt. Men förväntar mig att de dyker upp snart.. tog första proveratabletten idag också.. Men den här månaden gillar jag än så länge min kropp i a f! Slemsträngen, kort LH-höjning, ordentlig temphöjning.. så hoppas den förändringen betyder bra saker även för spottarna!

Japp, jag fortsatte med VIP:en. Tänkte det kunde va intressant att följa olika kroppsliga saker och ta med till läkarna nästa gång. Och även för min egen del. Inser nu när jag chartrar att jag i stort sett dagligen över cykeln har kramper i magen av olika slag! Allt från hugg, mol, brännande, pickande, ont etc. Har jag aldrig tänkt på förut... och så börjar jag lära mig min kropps reaktioner kring ÄL. Det vill säga ont ont ont!!! runt äggisarna..

Har ni ONT runt ÄL? Och ärligt... SUPERONT vid sex! Känns ju som tusen knivar! Vad är det för dumt påhitt av evolutionen????

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*