• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Kinderägg skrev 2011-02-11 13:05:17 följande:
    Vad skönt att dom verkligen tar tag i det nu även om allt brukar bli sååå utdraget och ta sån tid. Förstår inte att det ska behöva ta så lång tid att få reda på provsvar, ofta går det väl rätt fort att få ett resultat men sen ska en läkare titta på det och det kan ju dra ut på tiden av nån anledning. Vi väntar på att få svaret på spermaprovet men dom vägrar svara på det fast dom har resultatet, vi får inte veta nåt förrän den 24:e när vi ska dit.
    Håller tummarna för att ni får ett positivt besked så snart som möjligt, förhoppningsvis är det nåt som är lätt att åtgärda.
    Mmm, hon skickade proverna med nåt tillägg om "snabbsvar" och lovade att jag skulle få svar senast v. 9. Hon är tydligen ledig v 8.. och antagligen hinner de inte komma nästa vecka. Om det va nå dåliga provsvar, skulle någon av kollegorna ringa direkt när svaren kom. Så på sätt och vis hoppas jag att det dröjer till vecka 9... om du förstår hur jag tänker... Samtidigt vill jag ju att näst del av utredningen om vad det är startar så fort som möjligt om proverna är bra!

AnnJan: Det där låter ju onekligen positivt! Tempdippen va förhoppnignsvis positivt och berättar att ÄL är i nära antågande...
  • ceke
    chiqita skrev 2011-02-11 16:43:23 följande:
    Hej hej tjejer, får man vara med här? Verkar ju finnas massor av temptrådar skapade av Minnie

Kort intro - 33-årig mamma med en tjej på 1,5 år. Äter RR sedan årsskiftet och äntligen verkar min kropp i fas igen med 26-28dagars cykler. Har ÄL i dagarna tror jag då tempdipp kom idag

Var ligger alla FF-länkar förresten?
    Hej! Kul med en till tempare!

Det finns en "systertråd" för BIM-datum och FF-länkar www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

så lägg till dig där!
  • ceke

Bubblamaj: Attans med den låga tempen idag. Hoppas den va tillfällig... det såg ju så otroligt bra ut annars!

AnnJan: Ser ju lovande ut med mjuk o öppen tapp i kombo med wattnigt!

Vi4: Kurvan din ser ju fin ut!

Hurrni.. hur får ni till de där roliga fiskara, nyckelpigorna eller kycklingarna högst upp på hemsidan???? alltså, de som säger på vilken dag i cykeln man är?

• ceke
    Bengalen skrev 2011-02-11 20:55:16 följande:
    Ceke: Du hittar kycklingarna etc i menyn till vänster under:
    Sharing, home page setup, charting and weight tickers (precis efter Graphics), costumize your charting ticker.
    Tack så mycket Sådär.. då fick jag till det också!
  • ceke
    Bengalen skrev 2011-02-11 21:48:06 följande:
    Hihihi, var tvungen att gå in och kolla.
    Såg att du har tagit Ipren, gör inte det. Det skadar äggen. Ta istället Alvedon eller Panodil.
    Skadar äggen? Den har jag inte hört förut, däremot att det inte är bra för slemhinnan... och då tänkte jag att va 17, jag har ju mens, så den nya har ju inte hunnit börjat byggas upp än. Hade sån fördjävlig mensvärk så kändes som att jag itne hade så mycket till val mer än att ta en alvedon & en ipren samtidigt.. Men annars tar jag aldrig ipren, bra alvedon. Hjälper dock inte med bara alvedon ibland..
  • ceke
    Decembra skrev 2011-02-12 08:08:01 följande:
    Är inte min månad detta. Fick pos äl i torsdags samtidigt som jag fick hur ont som helst i magen. Har legat på sjukan sen dess o blindtarmen är väck. Mer aj o troligtvis ingen bebis i nov. Var dåligt med sex även innan detta. Bajs också
    Aj då! Men vilken tur att du åkte in på en gång! En brusten blindtarm är inte att leka med, har jag hört!

Krya på dig. Sånt där kan man ju inte styra över! Kram
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-02-14 14:05:18 följande:
    Ceke: Glömde fråga dig hur den senaste läkaren var ?
    Mycket bra! Och saklig. Och tog mig på allvar. Fortsätter gärna hos henne (Hanna).

Är dock rätt orolig nu. Hon tog ju cellprov, gjorde kolposkopi och biopsi på livmoderhalsen. Va inge orolig för provsvaren innan jag här om dagen googlade om livmoderhalscancer. De symptom man kan ha var alla skrämmande lika det jag upplever. Så nu är jag oroad. Jag har ju gått regelbundet på cellprov, men tydligen är det inte alltid man ser cellförändringar på dem, trots att man har det. UUUUsch! Vill att veckorna ska gå fort nu, så jag kan få provsvaren... När jag väl var där, tänkte jag väl mest att jaja, det är ju bra att hon är grundlig, men jag tror ju inte proverna kommer visa nåt.. och undrade vad som skulle hända sen om proverna va ok. DET va min typ enda tanke då... NU undrar jag mer vad som händer om de visar nåt..

På tal om nåt annat har jag börjat tempa vaginalt och oj va mycket stabilare tempen är, även om min kurva innan inte heller va jättehoppig!

Decembra och Trassel: Krya på er!
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-14 15:42:02 följande:
    Är det ingen som vet hur man lägger in sin kurva i cahrt och BIM tråden? Jag är ju en gammal tempare men ser att dom flesta här är nya, men Kinder och MiaPia känner jag igen.
    Hej

Gå in på din ff hemsida, kopiera urladressen och lägg in den i listan! Använder du mobiltelefon så kan jag hjälpa dig, bara du skriver in din FF-hemsideadress
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-14 16:30:40 följande:
    Var hittar jag min url adress någonstans på FF? Letar men hittar den inte.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-14 16:51:30 följande:
    Försökte men fick inte in det på chart och BIM liste tråden, nån kanske kan lägga in mig på listan.
    Javisst, men då måste vi veta din hemsideadress
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*