Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bengalen skrev 2011-09-08 05:40:55 följande:
    När man talar om trollen...
    ÄNTLIGEN fick jag omslag på min monitor och ett starkt streck på stickan. Snacka om helt sjukt, ägglossning runt dag 21!!! Det är då mina cykler brukar ta slut.
    Så Bobofina, nu har jag gjort mitt bästa för att vänta in dig.
    Härligt!
  • Du och Jag ver2

Jag gjorde en override på min kurva, för FF sate ett streckat kryss dagen innan plus på ÄL testet, visst sjutton lär det vara så att jag då (tidigast) hade ÄL på plusdagen?! Eller tänker jag galet!?

Min värk är värre idag, och har varit värre inatt - så mera tabletter.... Hoppas att E & B vitaminerna gör sitt så ägget kan fästa ändå....

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2011-09-08 14:35:28 följande:

Du och jag - Absolut. Vart ville FF sätta krysset?

På dag 24 - dagen innan "plusset"! Men dock var det streckat som den satte ut. Kollar man på mina tidigare kurvor så har jag ju haft ÄL sammadag/dagen efter tempdippen - nu blev det flera dagar...Så kollar man bara på tempen visst, men ett ÄL test lär väl va riktigt?!
  • Du och Jag ver2
    EEJ skrev 2011-09-08 19:12:36 följande:
    Ni som studerarera flytningar ofta kanske kan hjälpa mig.

Jag har alltid flytningar,mer eller mindre och dag innan mens brukar det vara snustorrt.

Nu är jag på DPO 8 och har inte haft en flytning sedan Ägglossningsflytningarna...

Men som jag förstått så är det vanligast att få ökade flytningar när man är gravid.

Jag är Glandin den här månaden, kan den påverka flytningarna.

Jag tror aldrig att jag använd ordet flytning så många gånger i ett så kort stycke förut.        

var också snustorr förra månaden - dock ledde det inte till nått
    0fia skrev 2011-09-08 22:19:44 följande:
    Åh, det är så krångligt när det blir så där.... Äl-testen borde ju stämma. Tempen borde ju komma efter....
    Ja, fast egentligen e det ju skitsamma - vi fick ju till det bra ändå! Å nu ligger jag ju isf efter en dag efter jag ändrade det efter ÄL testet, OM nu tempen skulle stämma ändå!

Tokkliar i fingrarna att börja testa, men är ju dels för tidigt, jag har absolut inga symptom, å sen har nog tabletterna (å värken) förstört de chanser vi hade denna månaden ändå.

Så söndag, tidigast! Å då är det ändå för tidigt, men bara för att...
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-09-09 09:16:51 följande:
    Vad kul att bim listan börjar fyllas på igen .

Har just intagit den sista pergo tabletten och hoppas att jag får joina er snart .
    Läkaren sa att vanligast är att man får ÄL 5-7 dagar efter sista, men har googlat lite och verkar som många får dag 8-10 efter sista tabletten. Så nu börjar ÄL testandet..
    Spelar ingen roll, bara ÄL kommer tidigare än 2-3 månader och en liten flyttar in i en sisådär 9 månader .
    Åh vad bra! Hoppas du/ni inte behöver vänta så länge!!

I hur många dagar äter man pergo?
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-09-09 10:29:15 följande:
    Du och jag: man äter i 5 dagar sen är det bara att vänta..
    Men har fått en massa spottings dom senaste dagarna, vet inte om det är pergon eller om jag skulle haft det ändå.
    Har haft spottings de två senaste cyklerna efter mitt ma, så kanske bara är det.. Dock mkt tidigare i cykeln denna gången . Hoppas det betyder att ÄL är på g.. Får ju veta på måndag vad som händer där inne iaf, känns skönt.
    Får man pergo bara om man har så långa cykler som dig, eller har en annan chans att få det med? (äl dag 25-28 senaste två cyklerna - sen behöver man väl inte nämna att jag ätit rosenrot så de antagligen blivit längre...)

Bra det är tidigare iaf Bör ju vara ett bra tecken!
    Skönt att de kollar!!

Mjae, är fortfarande lika svälld, blöder fortfarande då å då (typ nu, har full sjå att få in kompressen på plats...kan gapa max 1cm) Gör inte lika ont när jag sitter upp, men gör förbaskat ont när jag sover - då hjälper inte ens två alvedon + ibumetin
    Väntar på att de ska ringa upp från käkkirugin, vill bara ha bekräftat att det är ok. Känns inte som en infektion iaf.
    Sen ska vi på bröllop imorn (jag bara till kyrkan)....kul...eller inte...!
  • Du och Jag ver2

Bengalen, ja, gissade på att det var så. Jag ägglossar ju iaf, även fast det tar för lång tid mellan gångerna för min smak. Men det är väl bara att gilla läget!! Ska ge sjutton i rosenroten denna gången iaf, hoppas den går tllbaka till 20 dagar då. Bidrottninggelen, vad gjorde den då!?

• Du och Jag ver2

Jag får undersöka saken! Å när man ska börja äta den. Ja, jag åt ju minipiller emellan, utan mens. Skönt å slippa den (haha, jag som blöder så mkt ) Men tror det få bli utan sen, mår mycket bättre utan! Å mens 1,5 dag kan jag nog ta =) Frågan är om vi vill ha en fjärde, om det skulle råka bli så....

• Du och Jag ver2

Morning! Haha, inte var dag man blir mottagen av ballonger på ff! Det tror jag inte man fått tidigare!? Är i valet och kvalet om jag ska tjuvstarta idag, vet ju att det är för tidigt - å andra sidan när man kollar i galleriet på ff så är det ju endel som.plussat på dag åtta, dock har då de flesta fått en temp dipp dagen innan. Å dessutom så tror jag ju inte det fastnat nå den här månaden....men, det är ju KUL att testa ju!!!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*